LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
versace1
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2005 23:49

auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door versace1 »

hallo allemaal,

ik heb een probleem met de bovag garage waar ik paar dagen geleden een mooie astra heb aangeschaft met 3 maanden garantie.
toen ik de auto eindelijk kon ophalen kreeg ik pas bij financieele afhandeling de auto te zien en de sleutel overhandigd. heb de auto goed bekeken en het viel me op dat de koplampen helemaal bekrast zijn en de linkerkoplamp zit vol condens. kreeg ik als antwoord : dat komt omdat ze van kunststof zijn en niet van glas, daar kan ik niks aan doen, valt niet onder garantie, de vorige eigenaar is blijkbaar niet goed mee omgegaan en condens komt van de wasstraat gewoon een ritje maken met de lampen dan trekt het condens wel weg, dusss.....
ik kreeg de sleutel en vroeg, waar is de reserve sleutel dan ?
oh, dat weet ik niet. dit is alles wat ik heb. reservesleutel valt ook niet onder garantie , moet u zelf voor betalen.
tevens heb ik gebeld omdat de rechterbuitenspiegel niet werkt. en dit vond ie geen probleem en een monteur kan er even naar kijken...

ik zit er aan te denken om ze een verklaring te tekenen , dat ze aansprakelijk zijn voor het achterhouden van de reservesleutel voor het geval dat vorige eigenaar er vandoor gaat met mijn auto.

heel graag uw mening/advies.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

dat van de sleutel hadden ze bij verkoop moeten melden

de koplamp hoort ook gewoon goed te zijn ivm de apk

rij eens lang een opeldealer en laat hun eens kijken naar je lamp :wink:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Hoe oud is de wagen? En idd, een koplamp van een gebruikte wagen kan wat krassen bevatten en een beetje vocht in de koplampen hebben.

En die sleutel....het had hem gesierd om een reserve mee te leveren, maar schokkend vind ik deze feiten niet. Zeker niet gezien jij meldt dat je de auto pas zag na het afrekenen.

versace1
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 nov 2005 23:49

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door versace1 »

bij eerste aanschouwing was er geen sprake van condens in de koplamp, inmiddels zijn we bijna een week, en paar honderd kilometer verder en nog zit er condens in, flinke druppels zelfs...

ben er nu zelfs achter dat de ab in de sleutel regelmatig weigert. dus nu MOET ik zelfs een andere sleutel er bij hebben, lijkt mij.

verder opgevallen dat de rechterbuitenspiegel alleen links /rechts beweegt en niet boven/beneden. heb hierover gebeld, en monteur wil wel even naar de spiegel kijken... nou, dan moet ie dus ook meteen kijken naar de koplampen en de sleutel,

trouwens , ik neem aan dat bovag garantie ook geldt voor beschadigde, (lees gecupte) banden ?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Cuppen vind zijn oorzaak in het voertuig van jongs af aan. Dit kon ook voor aankoop geconstateerd worden. Of tijdens de proefrit. En dan kan je nieuwe banden bedingen in de aankoop. Maar garantie is het niet.

En de sleutel...een nieuwe batterij a 4 euro doet wonderen.
En de koplampen met helder "glas" hebben vaker last van condens omdat dit goed zichtbaar is. Oude koplampen zullen het ook hebben, maar dit is moeilijker te zien door de reflectoren in het lampglas. En krassen kijg je nou eenmaal sneller op kunststof.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door Consumentt »

Je hebt betaald en daarmee je positie verzwakt.
Een gebruikte auto is geen nieuwe, als er dingen kapot, versleten of beschadigd zijn had je daar beter voor betaling over kunnen praten en reparatie regelen.

Die krassen op de lampen had je voor aankoop kunnen zien.

Cuppende banden zijn een veel voorkomende verschijnsel. Wisselen van wielen kan het oplossen. Ook het afdraaien van de banden (vermindert wel de profieldiepte) lost het op, maar er zijn niet veel bedrijven die dit kunnen. Nieuwe banden kun je denk ik wel vergeten, misschien wel tegen gereduceerde prijs, want het is een gebruikte auto, dus er zaten banden onder die al de nodig km gereden hebben.

citroencx20tre
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 18:49

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door citroencx20tre »

afdraaien van auto banden mag volgens mij geen eens alleen vrachtwagens en industrie

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door Consumentt »

Nee hoor je bedoeld banden van nieuwe loopvlak voorzien, het zgn coveren, dat gebeurt alleen bij vrachtwagens.
Dit gaat over trimmen. Hier een willekeurige link naar een zaak die het kan uitvoeren http://www.ronvanempel.nl/spec_trimmen.asp

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door herzon »

Na al die forumberichten blijft bij mij steeds 1 vraag boven komen: Waarom kopen al die mensen hun auto zonder eerst degelijk te hebben proef gereden? Heb inmiddels al menig auto gekocht, voor eigen of familie, maar 1 ding gebeurt er zeker. Een proefrit. En reken maar dat de auto niet wordt ontzien en echt alles wordt geprobeerd. Van noodstop tot in de toerenbegrenzer, van elandtest tot check of alle lampjes het doen. We zijn dan doorgaans wel een uurtje of anderhalf zoet, maar dan is voor 98% zeker wat er wel en niet mis is. Met de verkopende partij wordt je het dan ook doorgaans eens, omdat hij merkt dat je niet gewoon een rondje bent geweest!!
Daarom: Bij een autokoop eerst een grote inspectie en proefrit. Doet de verkoper om de een of andere reden moeilijk, zoek een andere wagen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door D1RK »

hOPELoos...
Zo noemt mijn zoon dit merk, maar als je voor aflevering dit water in het lampje accepteerde, ik zou de koop ontbinden en niet betalen en elders kopen!

Een lamp dient waterdicht en droog te zijn!
De overige problemen had je met proefrit vooraf kunnen vinden en dan gewoon verder zoeken, er zijn van dit merk genoeg in zelfde kleur en uitvoering, en anders maar niet.
Niet alle bovag garage's zijn even goed, en die geschillencommissie???

herzon
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 aug 2007 17:00

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door herzon »

Even dit: In een koplamp kan zich wat condens vormen. Deze verdwijnt snel als je even de verlichting aan hebt. Kijk maar in je instructieboekje.

hooplol
Berichten: 56
Lid geworden op: 07 dec 2006 20:01

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door hooplol »

Auto's worden voor ze de showroom in gaan meestal grondig gereinigd.(lees; hogedruk) Het is dus goed voor te stellen dat er wat condens in de koplamp kan ontstaan.

En als er net iemand voor jou, zoals herzon l eens heeft proefgereden in deze auto en zoals heron zegt reken maar dat de auto niet wordt ontzien is de auto net voor je beurt in een korte tijd verkracht.

Je moet verder niet zeuren en lekker verder rijden.

ener38
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 nov 2007 00:39

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door ener38 »

vocht in de koplamp is redelijk snel op telossen door de garage lampje er uit even met een lucht pistool er in en voor 90% is het vocht er uit doe op de naad een dun laagje kit en dicht is hij het fabeltje dat alle condens verdwijnt klopt volgens mij niet als je de lamp laat branden wordt het inderdaad helderder water verdampt maar als de lamp afkoelt krijg je jawel condens een koplamp is nou eenmaal niet goed geventieleerd

reserve sleutel zal een diccusie blijven

gecupte banden zou je beter af kunnen vragen waardoor het komt meestal zijn de schokbrekers slecht dus nieuwe banden of omwisselen heeft geen zin als je de oorzaak niet aanpakt, oneffenheden kan je door een bedrijf laten wegnemen en dat is niet strafbaar of afkeuring voor de apk wel als je ze laat opsnijden dit mag alleen bij vrachtwagens

en nog een kleine tip ook monteurs zijn helaas mensen dus ook zij maken wel eens fouten of vergeten iets maar zolang u zich redelijk opsteld zal ook 99% van de bedrijven zich redelijk gedragen

BMS.Purmerend

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Garantie

Het BOVAG Garantiebewijs is het garantiecertificaat van de autobedrijven die bij BOVAG zijn aangesloten.
U krijgt het bij aankoop van een gebruikte auto met een aankoopbedrag vanaf 4.500 euro.
Het Garantiebewijs geeft u recht op zes maanden standaardgarantie op onder meer verborgen gebreken aan de auto en aan onderdelen en toebehoren, tenzij dit op de koopovereenkomst nadrukkelijk is uitgesloten. Betaalt u minder voor uw auto, maar altijd nog meer dan 35% van de oorspronkelijke cataloguswaarde, dan heeft u ook recht op de BOVAG-garantie.

Nationale Auto Pas
Door de koppeling aan de Nationale Auto Pas geeft het BOVAG Garantiebewijs tevens een betrouwbaar beeld van de historie van de auto. Alle kilometerstanden worden u namelijk, zoals ze bij de Nationale Auto Pas zijn geregistreerd, bekend gemaakt. Zo heeft u alles bij elkaar in een document. Overzichtelijk, maar bovenal duidelijk en betrouwbaar.

Bemiddeling
Met de BOVAG-garantie heeft u nog een zekerheid achter de hand: die van het ANWB/BOVAG Bemiddelingsbureau.
Mocht u er onverhoopt niet met het bij BOVAG aangesloten bedrijf uitkomen, dan kunt u een beroep doen op dit bureau, of op de AutoOmbudslijn indien u uw auto bij een merkdealer heeft gekocht. De deskundige medewerkers zullen proberen om tot een acceptabele oplossing voor beide partijen te komen.
(BMS zorg er voor dat ook u raatsheer hierbij is betrokken)
De voorwaarden van de BOVAG-garantie zijn uitvoerig getest en goedgekeurd door de ANWB en de Consumentenbond. U kunt de voorwaarden bij bovag.nl downloaden.

Gouda
Berichten: 93
Lid geworden op: 04 dec 2005 21:42

Re: auto gekocht bij bovag garage met gebreken.

Ongelezen bericht door Gouda »

Mijn ervaring is inmiddels dat ik tot twee keer toe na bemiddeling van de Bovag (en dus in eerste instantie na een wijgering van het autobedrijf) m'n punt heb kunnen maken. Die Bovag-garantie is dus zo gek nog niet.
Jammer dat er autobedrijven zijn die pas in actie komen na door de Bovag aangeschreven te zijn......

Gesloten