Auto mist optie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Juffertje222
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2023 14:38

Auto mist optie

Ongelezen bericht door Juffertje222 »

Hoi, auto gekocht van meer dan 25000€ (occasion), hier zou de optie CarPlay op zitten, een optie die mij altijd bevallen is op eerdere auto’s. Na aankoop geprobeerd me mobiel te verbinden, werkte niet met de melding dat het niet aanwezig was, en vrij gespeeld moet worden. De verkoper geeft aan dat het ong 500 euro kost, en wil wel een deel mee betalen. Ik ben van mening dat hij het volledige bedrag op zich moet nemen, hij mag dan wel een disclaimer op ze website zetten waarin hij aangeeft af te zien van aansprakelijkheid op wat er geadverteerd wordt, waarschijnlijk omdat de gegevens allemaal via een web api geregeld worden, maar desondanks is ook de waarde van het product bepaald door de advertentie en is de advertentie eigenlijk misleidend. Heeft iemand tips / ervaring?

Methusalah
Berichten: 1174
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door Methusalah »

Stond er 'heeft carplay' of 'heeft mogelijkheid tot carplay'. Klein maar belangrijk onderscheid. In ieder geval zonder de originele advertentie valt er weinig zinnigs over te zeggen.

Daarnaast, als ik dat bedrag zo zie dan kan die 500 eu er ook nog wel vanaf.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door henk51 »

Mijn auto heeft wel carplay maar kan niet draadloos verbinden maar met een USB kabel wat ook bij veel andere auto's het geval is.
Draadloos maken kan wel voor een paar tientjes d.m.v. adaptor inbouwen 1 uurtje werk.Auto gekocht bij de merk dealer of universele garage die laatste hebben 10 % kennis van het merk model dat ze verkopen. Kijk eens in de handleiding daar staat het vaak in beschreven tenminste in mijn geval wel.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het hangt af wat er precies in het contact en in de advertentie staat wie er gelijk hebt.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.anwb.nl/juridisch-advies of www.bovag.nl/hulp-bij-klachten.

U kunt met of zonder juridische hulp naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/b ... gehouders/ voor een bindend uitspraak.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer CarPlay zo belangrijk voor u was had u het moeten testen.

De lijsten met opties zijn meestal zo lang dat een foutje snel gemaakt is.

Dat de verkoper wil bijdragen is redelijk, dat u het onderste uit de kan wil hebben niet.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door witte angora »

Juffertje222 schreef:
25 aug 2023 14:40
Heeft iemand tips / ervaring?
Meer een vraag eigenlijk, want van Car Play weet ik niks af. Is het ontbreken ervan iets dat je makkelijk zelf kunt ontdekken? Heb je tijdens de gesprekken aangegeven dat het voor jou een belangrijke optie is, of ging je er gewoon van uit dat het er wel bij zou zitten?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, het gewoon even opstarten tijdens de proefrit. Zit in de middenconsole.

Noise
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2023 09:49

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door Noise »

Beste Juffertje222,

Op de site van de ANWB staat een soortgelijk geval: https://www.anwb.nl/experts/juridisch/1 ... o-aanwezig
en: https://www.anwb.nl/experts/juridisch/1 ... -ontbreekt
Ook de Geschillencommissie heeft over zoiets een uitspraak gedaan: https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... -showroom/

Verder kwam ik deze site tegen: https://www.lw.nl/nieuws/uitbreiding-co ... koop-auto/

Ik ben een leek dus kan niets zinnigs zeggen over uw specifieke geval. Hopelijk komt u er met de verkoper uit.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Auto mist optie

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Over welk type/merk auto gaat het?
Bij veel merken is CP vrij simpel softwarematig te unlocken.

Plaats reactie