LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dr3s
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2017 08:05

Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door Dr3s »

Na het te koop aanbieden van een auto op marktplaats kreeg ik binnen no time dit bericht in de marktplaats inbox:

Hallo, Ik ben zeer geïnteresseerd in het kopen van jouw auto, zou je mij een volledig kenteken rapport kunnen opsturen. Die kun je hier vinden: [hyperlink verwijderd door Moderatie]


Een dergelijk rapport kost je 10 Euro en haalt waarschijnlijk zelf GRATIS de gegevens op van de RDW. Ik vermoed dus dat de afzender van dit bericht helemaal niet is geïnteresseerd in mijn auto maar zichzelf op deze manier wil bevlekken door argeloze consumenten te misleiden.

Eenzelfde aanbieder adverteert overigens op marktplaats zelf: KENTEKENCHECK.NL - AUDI schade & KM-standen natrekken! €9,00

Ik zeg: trap er niet in!

G.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2017 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hyperlink verwijderd

stofzuigertje

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De RDW gegevens zijn gratis.
Maar Schade of KM rapport kost wel geld.
Maar op RDW kun je wel zien of er een logische of niet is.

Schade is lastiger, mijn zelf bijgewerkte steenslag is nergens te vinden.....
Alleen officiële schade via verzekeraar , en niet de 2e hands sloop bumper wegens mijn foutje....
Gewoon even op RDW de uitdraai als PDF opslaan en sturen.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door Quark »

Op de RDW kan je gratis heel veel informatie krijgen voor 2 euro kan je een teller rapport aanvragen https://www.rdw.nl/SiteCollectionDocume ... apport.pdf

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door Har45 »

Bij een landelijk bekend autoweek blad op hun website

Gratis :
KENTEKENRAPPORT BASIS
kentekengegevens
specificaties
uitrusting
foto's
WOK schadehistorie (gratis tot 1 juni)

Tegen betaling ( nog geen 3 euro)

KENTEKENRAPPORT PLUS
kentekenrapport basis
eigenaarhistorie
waardebepaling
autotest
alternatieven
onderhoudsintervallen
onderhoudskosten

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

stofzuigertje schreef: Gewoon even op RDW de uitdraai als PDF opslaan en sturen.
Waarom opsturen. Bespaar je de moeite.
De zgn geïnteresseerde in de openingspost heeft helemaal geen belangstelling in de auto. Probeert echter zijn eigen waar aan te bieden.....

KentekenCheck.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2017 17:48
Contacteer:

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door KentekenCheck.nl »

Dr3s schreef:Na het te koop aanbieden van een auto op marktplaats kreeg ik binnen no time dit bericht in de marktplaats inbox:

Hallo, Ik ben zeer geïnteresseerd in het kopen van jouw auto, zou je mij een volledig kenteken rapport kunnen opsturen. Die kun je hier vinden: [hyperlink verwijderd door Moderatie]


Een dergelijk rapport kost je 10 Euro en haalt waarschijnlijk zelf GRATIS de gegevens op van de RDW. Ik vermoed dus dat de afzender van dit bericht helemaal niet is geïnteresseerd in mijn auto maar zichzelf op deze manier wil bevlekken door argeloze consumenten te misleiden.

Eenzelfde aanbieder adverteert overigens op marktplaats zelf: KENTEKENCHECK.NL - AUDI schade & KM-standen natrekken! €9,00

Ik zeg: trap er niet in!

G.

Beste G.

Vervelend dat dit gebeurt. De url die je noemde in het bericht is niet afkomstig van KentekenCheck.nl, wij hebben niets te maken met deze site. Wij adverteren wel via Marktplaats (banner advertenties) maar sturen geen berichten.

Zou je onze naam uit de titel willen halen van het bericht?

Alvast bedankt voor de moeite!

Arthur32
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2017 07:53

Re: Auto op Marktplaats: Kenteken-rapport.nl, Kentekencheck.nl

Ongelezen bericht door Arthur32 »

Gisteren hetzelfde ondervonden. Ik had mijn auto op marktplaats gezet en kreeg binnen enkele uren een bericht van een zogenaamd geinteresseerde met een link naar kenteken-rapport.nl. Ik kreeg argwaan toen ik zag dat het marktplaats-account van de betreffende slechts 1 dag oud was.

De website kenteken-rapport.nl is heel sumier. Je kunt er alleen een kenteken invoeren. Er staat echter wel een contact-link onder, zij het iets moelijker zichtbaar in witte letters. Als je daarop klikt krijg je een contactformulier maar tevens ook algemene voorwaarden. Daar blijkt dat de website van het bedrijf Elektronicakings is uit Nieuwegein met website: https://www.elektronicakings.nl. De KvK nummers op beide websites komen overeen: 63735032

Als je er toch bent ingetrapt, neem dan contact op via het contactformulier en vraag je geld terug. Ze zijn daar wettelijk toe verplicht en in hun algemene voorwaarden staat dat de consument binnen 14 dagen de aankoop kan herroepen. Niet laten zitten dus, en meteen terugvorderen.

Gesloten