Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Nijogeth »

jandeloper schreef:
12 feb 2024 22:07
NeoDutchio schreef:
12 feb 2024 20:23
En hoe kan een importeur ruiken waar en wanneer een auto in productie gaat?
Even goed terug lezen, we zijn al een stap verder😅🫣. De auto is al gemaakt 😉.
Dus het is nu vanaf fabriek naar dealer.
Daar zou dan een goede oplossing (lees track en trace) heel fijn voor de uiteindelijke klant zijn
Dat die machinist dan iedere auto (voorzien van een sticker uiteraard) even inscant en later weer uitscant. Zoiets?

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Volgens mij een vergissing.
Die auto is verwisseld en nog niet klaar.
Maar de klant is eventjes afgeleid en blij.

jandeloper
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2014 18:27

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door jandeloper »

witte angora schreef:
13 feb 2024 09:56
Maar goed, het ding is gemaakt, die zal vast wel ergens op een fabrieksterrein staan te roesten. Veel plezier ermee, als hij ooit een keer komt.
[offtopic] wat is er toch met je ? , probeer morgen eens de zon op te zoeken of lekker ff in het bos te wandelen. Ik hoop van harte dat je je dan wat beter voelt[/offtopic]
Teunbosseman schreef:
13 feb 2024 10:01
Ik heb dus wel de moeite genomen om de OP te lezen en begrijp echt niet waarom sommige reaguurders zo moeilijk doen als een OP meer details bevat dan dat zij zouden plaatsen.

Maar net zoals je een pizza bij dominos besteld en dat je melding krijgt dat in de oven ligt werd ik perfect op de hoogte gehouden waar, wanneer. Totdat ik melding kreeg dat ik dus eerder kreeg.
Het kan dus wel.
Mooie vergelijking, bedankt voor het lezen :wink:
Nijogeth schreef:
13 feb 2024 12:43
Dat die machinist dan iedere auto (voorzien van een sticker uiteraard) even inscant en later weer uitscant. Zoiets?
Je zoiets, zou toch mogelijk moeten zijn :)

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Speedy123 »

bupaul schreef:
12 feb 2024 14:27
ik heb januari 2022 een nieuwe Kia besteld. Wat denk je keurig informatie gekregen en op de afgesproken tijd geleverd. En dat was in mijn geval april 2022.
Het kan dus wel
In januari besteld en in april geleverd suggereerd dat de Kia niet af fabriek is gekocht. Auto's af fabriek betekent dat de auto op bestelling geproduceert wordt. De koper kan dan alle opties zoals kleur of wel/geen glazen dak zelf invullen.

Een auto kan je ook uit voorraad kopen, dat wil zeggen vanaf fabrieksvoorrraad (auto is reeds geproduceert), importeur of uit de dealer voorraad. Deze hebben eer fors kortere levertijd echter niet alle opties kan je dan zelf invullen, je bent afhankelijk van de voorraad. Staat bijvoorbeeld jouw gewenste kleur niet in de voorraad, dan zal je een andere kleur moeten kiezen.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door BL2 »

Het voordeel van latere levering is natuurlijk wel dat je auto nieuwer is, als hij gelijk in januari 2022 geleverd was was hij al duizenden euro's minder waard en toe aan onderhoud......

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als TS nog een jaar wacht is hij nog goedkoper uit wbt onderhoud? En de auto houdt een jaar langer zijn waarde natuurlijk, dat is ook wel fijn. :D

Misschien dat Peugeot meer met hem meedenkt dan we allemaal hadden gedacht. :lol:

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door riddert »

BL2 schreef:
14 feb 2024 12:25
Het voordeel van latere levering is natuurlijk wel dat je auto nieuwer is, als hij gelijk in januari 2022 geleverd was was hij al duizenden euro's minder waard en toe aan onderhoud......
Dat interesseert Jan geen hol, of die auto minder waard wordt of niet, en of er onderhoud aan zit of niet.
Jan gaat private leasen.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door witte angora »

Plus dat hij in de tussentijd toch ook ergens in moet rijden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door riddert »

@jandeloper,

In Frankrijk loopt een prive lease regeling welke een dusdanig succes is dat er te weinig productiecapaciteit is bij de fabrikant. Wellicht speelt dat mee waardoor je bestelling maar niet geleverd wordt.
https://www.autoblog.nl/nieuws/frankrij ... ma-6842962

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het zal wel in E zitten.
Lever zo'n auto een jaar later dan zijn de accus, zeldzame metalen, ondertussen een paar duizend goedkoper geworden.

jandeloper
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2014 18:27

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door jandeloper »

witte angora schreef:
14 feb 2024 12:31
Plus dat hij in de tussentijd toch ook ergens in moet rijden.
En dat heeft Jan gelukkig goed geregeld :D Bij het afsluiten van het leasecontract, nov22, overeen gekomen dat ik een zgn voorloopauto kreeg voor hetzelfde bedrag per maand.
tot mei vorig jaar in een benzine 208 van 2021 gereden, en vanaf mei rij ik in een nieuwe DS3 Crossback. Het enigste minpunt is het tanken met 1 op 15 km. Dat is straks met de E208 anders, dit door de zonnepanelen en ANWB energie :wink:

jandeloper
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2014 18:27

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door jandeloper »

Ondertussen na dat de verkoper mij vorige week boos had gebeld, daar ik het hoofdkantoor had gecontact. Heeft de nieuwe vestigingsmanager toch een mail gestuurd naar Stellantis. Tja soms kost het enige moeite.
En gisteren deelde hij mij de reactie van Stellantis. Ze hebben het echt wel inzichtelijk waar precies een auto is, alleen dan duurt het even en dan staat zo een levering systeem opeens stil bij 11 januari, wacht op de trein :roll: :?:
De dealer wordt nu zoieso elke dinsdag geupdate, en hij heeft gelijk de vraag gesteld, waarom staat ie daar nog in Spanje ?
RGk9WYesz001jaQ97Jfeu9Je.png
(110.28 KiB) 6 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Plaats reactie