Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Als hij inderdaad een overeenkomst heeft om binnen een jaar een nieuwe auto te leveren, dan meteen ontbinden.
Maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Als ik bij Hedin op de website kijk dan zie ik dat ze 15 E208 auto's uit voorraad kunnen leveren.
Ben je op zoek naar een nieuwe Peugeot en wil je direct kunnen rijden? Bekijk dan onze voorraad met nieuwe Peugeot personenauto's en bedrijfswagens. Onze nieuwe auto's uit voorraad zijn rijk uitgerust en kun je direct kopen, leasen of financieren. Je krijgt dus niet te maken met lange levertijden. Vraag vrijblijvend een offerte aan voor een nieuwe Peugeot naar keuze of maak een afspraak voor een proefrit.
https://www.hedinautomotive.nl/peugeot/ ... asc&page=1

Wellicht een idee om eens met Hedin te praten om te kijken of de order niet omgezet kan worden naar een auto die ze wel uit voorraad kunnen leveren i.p.v. af fabriek?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
12 feb 2024 12:29
Als ik bij Hedin op de website kijk dan zie ik dat ze 15 E208 auto's uit voorraad kunnen leveren.
https://www.hedinautomotive.nl/peugeot/ ... asc&page=1
Kopen, niet leasen. Private lease: geen auto's gevonden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
12 feb 2024 12:32
Speedy123 schreef:
12 feb 2024 12:29
Als ik bij Hedin op de website kijk dan zie ik dat ze 15 E208 auto's uit voorraad kunnen leveren.
https://www.hedinautomotive.nl/peugeot/ ... asc&page=1
Kopen, niet leasen. Private lease: geen auto's gevonden.
Dat is niet wat Hedin stelt:
Onze nieuwe auto's uit voorraad zijn rijk uitgerust en kun je direct kopen, leasen of financieren.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Speedy123 schreef:
12 feb 2024 12:38
ZeerPrivé schreef:
12 feb 2024 12:32
Speedy123 schreef:
12 feb 2024 12:29
Als ik bij Hedin op de website kijk dan zie ik dat ze 15 E208 auto's uit voorraad kunnen leveren.
https://www.hedinautomotive.nl/peugeot/ ... asc&page=1
Kopen, niet leasen. Private lease: geen auto's gevonden.
Dat is niet wat Hedin stelt:
Onze nieuwe auto's uit voorraad zijn rijk uitgerust en kun je direct kopen, leasen of financieren.
Je kan toch zelf zien dat er bij private (of zakelijke) lease 0 auto's op voorraad zijn.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Speedy123 »

ZeerPrivé schreef:
12 feb 2024 12:57
Speedy123 schreef:
12 feb 2024 12:38
ZeerPrivé schreef:
12 feb 2024 12:32


Kopen, niet leasen. Private lease: geen auto's gevonden.
Dat is niet wat Hedin stelt:
Onze nieuwe auto's uit voorraad zijn rijk uitgerust en kun je direct kopen, leasen of financieren.
Je kan toch zelf zien dat er bij private (of zakelijke) lease 0 auto's op voorraad zijn.
Nee dat kan ik niet zien. Jij gaat er vanuit dat het filter linksboven in het menu zalig makend is. Echter onder de verkoopmodellen staat de tekst:

Onze nieuwe auto's uit voorraad zijn rijk uitgerust en kun je direct kopen, leasen of financieren.

Dat suggereert dat ook deze modellen eventueel geleased zouden kunnen worden. Wat op mij ook niet raar overkomt want leasing is uiteindelijk ook gewoon een vorm van financiering.

Kortom, gewoon even met Hedin bellen om te kijken wat er mogelijk is.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar TS wilde dus geen auto uit voorraad, want die hebben een glazen dak. En dat wilde hij niet.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
12 feb 2024 11:48
Als hij inderdaad een overeenkomst heeft om binnen een jaar een nieuwe auto te leveren, dan meteen ontbinden.
Maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan.
Zeer waarschijnlijk staat dat er niet in nee.
witte angora schreef:
12 feb 2024 09:32
Dit moet het dus zijn:
Als bij ondertekening van het leasecontract nog niet bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden, ontvangt u een bericht
van de leasemaatschappij of van de leverancier van het voertuig zodra bekend is wanneer het voertuig afgehaald kan worden.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Speedy123 »

witte angora schreef:
12 feb 2024 13:17
Maar TS wilde dus geen auto uit voorraad, want die hebben een glazen dak. En dat wilde hij niet.
Maar TS bestelde niet bij Hedin, het was destijds een andere dealer die inmiddels overgenomen is door de Hedin groep. Daarmee kan het zomaar zijn dat er nu ineens veel meer voorraad is want Hedin is een best grote speler.

Hedin heeft in ieder geval 15 Peugeots 208E uit voorraad leverbaar zonder glazen dak. De vraag die openstaat is of deze ook geleased kunnen worden. Gewoon even bellen dus.

bupaul
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 jul 2010 11:32

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door bupaul »

ik heb januari 2022 een nieuwe Kia besteld. Wat denk je keurig informatie gekregen en op de afgesproken tijd geleverd. En dat was in mijn geval april 2022.
Het kan dus wel

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

bupaul schreef:
12 feb 2024 14:27
ik heb januari 2022 een nieuwe Kia besteld. Wat denk je keurig informatie gekregen en op de afgesproken tijd geleverd. En dat was in mijn geval april 2022.
Het kan dus wel
Bij een voorraad- of standaard auto is de levertijd niet zo lang. Had uw auto nieuw gemaakt moeten worden, dan was die niet binnen 4 maanden hier geweest.Hun fabrieken staan in de US, Zuid Korea, Mexico en China. Slowakije zou kunnen, maar dan de standaard uitvoering zonder veel opties. Wil je maatwerk hebben heeft ook Kia levertijden.
Je kan geluk hebben, maar ik zie in België dat ze voor Kia nu tot 15 maanden levertijd hanteren.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door k2p »

witte angora schreef:
12 feb 2024 10:21
jandeloper schreef:
09 feb 2024 20:11
Besteld op 30 november 2022,
Beste K2p, kun jij me uitleggen hoe je aan die 2 jaar komt?
Dat zeg ik inderdaad verkeerd. Mijn punt blijft wel staan.
Bestelling zou 10 maanden duren. En duurt nu dus al 15 maanden. Voor een ding van tienduizenden euros. Ik zou dan ook iedereen gek bellen tot er wat geleverd wordt. (Of ontbinden, maar dat wil TS blijkbaar niet.)

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

k2p schreef:
12 feb 2024 16:30
witte angora schreef:
12 feb 2024 10:21
jandeloper schreef:
09 feb 2024 20:11
Besteld op 30 november 2022,
Beste K2p, kun jij me uitleggen hoe je aan die 2 jaar komt?
Dat zeg ik inderdaad verkeerd. Mijn punt blijft wel staan.
Bestelling zou 10 maanden duren. En duurt nu dus al 15 maanden. Voor een ding van tienduizenden euros. Ik zou dan ook iedereen gek bellen tot er wat geleverd wordt. (Of ontbinden, maar dat wil TS blijkbaar niet.)
Dat "iedereen bellen" levert geen moer op en eigenlijk viert TS zij frustraties bot op mensen die er verder ook niets aan kunnen doen. Het is gewoon kleutergedrag niet te verwarren met volwassen gedrag waarbij je of accepteert hoe de werkelijkheid is of stappen neemt als ontbinden.

jandeloper
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mei 2014 18:27

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door jandeloper »

Thijs124 schreef:
12 feb 2024 11:48
Als hij inderdaad een overeenkomst heeft om binnen een jaar een nieuwe auto te leveren, dan meteen ontbinden.
Maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan.
@k2p bedankt de links met voorwaarden, en dat klopt @Thijs124 , in het contract staat geen datum genoemd. Nog ff contact met private lease van peugeot, er word geen datum genoemd in het contract , dus mooie regel dan in die voorwaarden :D
k2p schreef:
12 feb 2024 16:30
Bestelling zou 10 maanden duren. En duurt nu dus al 15 maanden. Voor een ding van tienduizenden euros. Ik zou dan ook iedereen gek bellen tot er wat geleverd wordt. (Of ontbinden, maar dat wil TS blijkbaar niet.)
Kijk tenminste iemand die mij begrijpt. Nu we wachten gewoon de komende dagen af. En tuurlijk ben ik niet de enigste. Ik heb contact met Ad, hij heeft ook een bestelnummer in het systeem bij de dealer staan, en verwachte leverdatum is bij hem : j.l. 28 januari . En ook weet zijn dealer niks te vertellen.
En dit is nu dus het punt wat ik probeer aan te geven hier. Het systeem bij de importeur wat faalt. De consument moet maar wachten, wachten is niet erg, als je weet waar je op wacht.

Jij schrijft het zo leuk @witte angora , Ga jij rustig op een bus staan wachten als je niet weet hoelaat en wanneer die komt ? Dan bel je denk ook wel met de busmaatschappij of check je internet en ga je op zoek naar een antwoord. Ja toch ?

Dus is mijn boodschap : Importeurs zorg voor een goed track en trace systeem, zodat de uiteindelijke klant of dealer weet waar de levering blijft

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

Ongelezen bericht door Thijs124 »

    Kijk ff naar de dealer Hedim wat het echt is. Gewoon puur zakelijk hoe verdien je zoveel mogelijk geld in dit honderd miljoenen bedrijf.
    Zelfs als de dealer op dit moment auto's heeft die onmiddellijk beschikbaar zijn levert dit vanuit het oogpunt van de dealer niks op. Deze auto is toch al verkocht. Dat geld is in principe al binnen. De koper is eigenlijk de leasemaatschappij die zeker niet wil ontbinden. Die auto's die nog vrij zijn is een extra verkoop. Dat brengt voor hun extra geld in het laatje. Dus waar moet je druk op uitoefenen? De leasemaatschappij krijgt pas geld als de auto afgeleverd is.

    NeoDutchio
    Berichten: 12331
    Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

    Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

    Ongelezen bericht door NeoDutchio »

    jandeloper schreef:
    12 feb 2024 19:33
    En dit is nu dus het punt wat ik probeer aan te geven hier. Het systeem bij de importeur wat faalt. De consument moet maar wachten, wachten is niet erg, als je weet waar je op wacht.
    (...)
    Dus is mijn boodschap : Importeurs zorg voor een goed track en trace systeem, zodat de uiteindelijke klant of dealer weet waar de levering blijft
    En hoe kan een importeur ruiken waar en wanneer een auto in productie gaat? Er worden fabrieken bijgebouwd, er worden fabrieken gesloten. Productie kan worden opgeschroefd, maar in tijden van hoge kosten kunnen ook hele fabrieken stil gelegd worden. Er kan ineens een hoge voorraad aan onderdelen komen, maar net zo hard kan dat wegvallen.
    Geen enkele fabrikant kan op voorhand zeggen waar en wanneer welke auto in productie gaat. Pas als het karkas de lopende band op gaat kunnen ze een richttijd geven. En tot die tijd is het, hoe lastig u het ook vind, gewoon afwachten. Afwachten tot er ergens op de wereld een fabriek tijd en ruimte heeft om uw auto in productie te nemen waarna de auto op een lang transport gaat uw kant op.

    jandeloper
    Berichten: 15
    Lid geworden op: 15 mei 2014 18:27

    Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

    Ongelezen bericht door jandeloper »

    NeoDutchio schreef:
    12 feb 2024 20:23
    En hoe kan een importeur ruiken waar en wanneer een auto in productie gaat?
    Even goed terug lezen, we zijn al een stap verder😅🫣. De auto is al gemaakt 😉.
    Dus het is nu vanaf fabriek naar dealer.
    Daar zou dan een goede oplossing (lees track en trace) heel fijn voor de uiteindelijke klant zijn

    16again
    Berichten: 16106
    Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

    Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

    Ongelezen bericht door 16again »

    NeoDutchio schreef:
    12 feb 2024 20:23
    En hoe kan een importeur ruiken waar en wanneer een auto in productie gaat?
    Dat hoort bij zijn vak.

    witte angora
    Berichten: 30808
    Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

    Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

    Ongelezen bericht door witte angora »

    jandeloper schreef:
    12 feb 2024 19:33
    Jij schrijft het zo leuk @witte angora , Ga jij rustig op een bus staan wachten als je niet weet hoelaat en wanneer die komt ? Dan bel je denk ook wel met de busmaatschappij of check je internet en ga je op zoek naar een antwoord. Ja toch ?
    Kromme vergelijking. Van die bus is er een dienstregeling bekend. Van jouw auto niet. Bussen rijden inderdaad niet altijd op tijd, en soms vallen ze uit. Dat ze niet exact op tijd aan komen rijden heeft een oorzaak: even iets te druk verkeer. Dat weet je, en daar ga je niet voor bellen. Enkel als een bus uitvalt terwijl dat niet is gecommuniceerd ga je bellen waar hij blijft. Maar dan heb je het dus over een bus die helemaal niet meer komt, en dan heb je het ook niet over een bus die om het kwartier komt. Dat gaat over bussen in het buitengebied, die hooguit om het uur rijden. En dan blijf je niet steeds weer bellen tot hij een keer wel komt.

    Maar goed, het ding is gemaakt, die zal vast wel ergens op een fabrieksterrein staan te roesten. Veel plezier ermee, als hij ooit een keer komt.

    Teunbosseman
    Berichten: 4369
    Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
    Contacteer:

    Re: Bestelling en levering nieuwe auto ( E208 )

    Ongelezen bericht door Teunbosseman »

    Ik heb dus wel de moeite genomen om de OP te lezen en begrijp echt niet waarom sommige reaguurders zo moeilijk doen als een OP meer details bevat dan dat zij zouden plaatsen.

    Maar dan wel reageren, koleres dan scroll je toch lekker door. Nooit geleerd om tussen de regels door te lezen en de hoofdlijnen uit een verhaal te halen ?

    Ooit een Polo bm besteld ivm geen bpm en wegenbelasting en werd perfect op de hoogte gehouden van de geschatte levertijd.
    Vanaf begin werd ik geinformeerd dat er langere wachttijd was ivm grote vraag. In mijn geval had ik mazzel en kreeg de polo 2 maanden eerder opdat een lease contract niet doorging en ik dezelfde configuratie had besteld.

    Maar net zoals je een pizza bij dominos besteld en dat je melding krijgt dat in de oven ligt werd ik perfect op de hoogte gehouden waar, wanneer. Totdat ik melding kreeg dat ik dus eerder kreeg.

    Het kan dus wel.

    Plaats reactie