Blokkeerkosten laadpas Shell

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
EvelienH77
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2023 13:57

Blokkeerkosten laadpas Shell

Ongelezen bericht door EvelienH77 »

Op 19 december werd ik als gebruiker op de hoogte gesteld van de invoerring van blokeerkosten door Shell. https://shellrecharge.com/nl-nl/onderweg-laden/tarieven

Mijn vragen zijn:

1. Mag een bedrijf een financiële wijziging zo kort voor het ingaan van de wijziging doorgeven? Ik dacht dat dit namelijk een maand vooraf gecommuniceerd dient te worden.
2. Waar moet ik zijn om voor te stellen dat er landelijk tussen 22.00 uur en 6.00 uur geen sprak kan zijn van blokkeer tarieven? Het lijkt me niet de bedoeling dat alle laadpalen 's nachts vrij zijn, om overdag meer te gaan laden. Terwijl het energienet juist voordeel heeft bij laden in de nacht.
Daarnaast is het voor iemand die veel KM rijdt met een elektrische auto, erg onhandig om met een lege batterij laat thuis te komen en de volgende ochtend geen volle batterij te kunnen hebben, mits er om de 4 uur opgestaan moet worden om het laden even te onderbreken ter voorkoming van de blokkeertarieven.

Wie weet raad?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Blokkeerkosten laadpas Shell

Ongelezen bericht door Moneyman »

EvelienH77 schreef:
28 dec 2023 14:10
Mijn vragen zijn:
Heb je de FAQ op de site ook al bekeken? Daar komen de onderwerpen ook langs.
EvelienH77 schreef:
28 dec 2023 14:10
1. Mag een bedrijf een financiële wijziging zo kort voor het ingaan van de wijziging doorgeven? Ik dacht dat dit namelijk een maand vooraf gecommuniceerd dient te worden.
Je hebt niet zoveel aan "ik dacht". De vraag is: wat staat erover in je overeenkomst of voorwaarden? Shell is er duidelijk over:
Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen als ik niet akkoord ga met de blokkeerkosten?
Je hebt geen abonnement bij Shell Recharge, en je kunt dus op elk moment besluiten je laadpas niet langer te gebruiken. Om blokkeerkosten te voorkomen, kun je ook EVBox en Road laadpunten vermijden. Op deze manier kun je nog steeds bij 90% van het laadnetwerk terecht zonder blokkeerkosten te betalen.
EvelienH77 schreef:
28 dec 2023 14:10
2. Waar moet ik zijn om voor te stellen dat er landelijk tussen 22.00 uur en 6.00 uur geen sprak kan zijn van blokkeer tarieven? Het lijkt me niet de bedoeling dat alle laadpalen 's nachts vrij zijn, om overdag meer te gaan laden. Terwijl het energienet juist voordeel heeft bij laden in de nacht.
Het "lijkt jou" niet de bedoeling, maar Shell geeft expliciet aan dat het juist wél de bedoeling is. Redelijk kansloze missie dus, denk ik, maar als je erover wilt klagen dan is Shell de logische keus. En als je iets landelijks wilt (je bedoelt dan: maatschappij-overstijgend, neem ik aan) dan moet je natuurlijk de politiek of belangenclubs in de actiestand zien te krijgen.

Plaats reactie