LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
MrDogla
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2011 01:29

Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door MrDogla »

Beste Radar,

Wat voor ons een mooie koningen dag zou worden is omgetoverd naar een vervelende dag.

Lekker gezellig een dagje naar Scheveningen was omgetoverd naar een vervelende dag door de politie.Wij als burgers die altijd aan de regels houden worden beboet door de politie om een kinderzitje.

Het begon allemaal in de stad van Scheveningen, mijn kind zat netjes in een kinderzitje en kreeg het opeens benauwt in haar kinderzitje.Ze begon heel vreemd te hoesten waardoor mijn vrouw haar even uit kinderzitje heeft gehaald.Wij als jonge ouders wisten niet wat met ons baby aan de hand was(vandaar dat wij haar in paniek even uit kinderzitje haalde).Het was op een drukke weg waar wij ook niet konden stoppen midden op de weg.

Uit het niets zag ik opeens agent naast mij met zijn motor en begon met zwaai lichten aan te geven dat van de weg moest gaan.

Wij hebben de instructies gevolgd van de agent en pas na 100 meter verder op was er pas een stop plaatst waar wij konden stopen.

Wij hebben de agent het probleem uitgelegd en hij geloofde ons niet.Hij wilde mij Rijbewijs zien.Ik heb hem toen netjes mij rijbewijs gegeven. Hierna begon hij met ze collega's te bellen ondertussen hadden we onze dochter al netjes weer in de stoel gezet.

Na 10 minuten kwam hij terug en ik vroeg ik vriendelijk als me rijbewijs terug mag krijgen.Hij keek me wat bozig aan en begon weer met ze collega's te bellen.na 5 minuten kwam hij terug begon hij mij allemaal vragen te stellen waar ik woon en deed net alsof mij rijbewijs vals was.(bleef maar voelen aan me rijbewijs)

Hierna zei hij dat dit waarschuwing was en gaf mij een boete van 100 euro.Hij vond tevens dat ik moest stoppen wanneer we het kind uit het kinderzitje hadden gehaald.

Ik heb hem toen uitgelegd dat ik niet midden op de weg kan stoppen.(brengt gevaar voor in het verkeer) Hij was daar niet mee eens.

Wij waren erg boos want ons kind was ziek en uit paniek haalde wij ons kind uit het kinderzitje.

Hierna vroeg ik hem wat zijn naam was.Hij wilde zijn naam niet aan ons doorgeven en reed hierna weg.

Wij zijn erg boos over deze zaak en zullen een bezwaarschrift indienen voor deze boete en deze agent.Wij hebben tevens ook foto's gemaakt van de straat als bewijs dat we nergens konden stoppen midden op de weg

Hebben wij juridisch kansen om deze zaak te winnen?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Formeel ben je fout , dus of een juridische procedure echt zin heet. Ik betwijfel het.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door tennis »

De politie hoort natuurlijk dagelijks van de verhalen, als iemand is betrapt.
Dus zoals Pinda al heeft geschreven, is dat gesprek anders verlopen, want je schrijft dat jij eerst een waarschuwing hebt gekregen en dan een boete van € 100,00.
Hierna zei hij dat dit waarschuwing was en gaf mij een boete van 100 euro.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door snepke »

Het lijkt mij dat de agent wel ziet of iemand in paniek is of niet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door ronald g »

Juridisch kun je niets, als je vrouw voorin heeft gezeten heeft ze nogal wat capriolen uit moeten halen om de kleine uit het zitje te halen. Het gesprek tijdens de staande houding zal niet soepel zijn verlopen de tien minuten bellen zou hij waarschijnlijk gebruikt hebben om collega's te raadplegen of dit geval bekeuringswaardig was of met een waarschuwing kon worden afgedaan. Ga je bij terugkomst van de agent direct je rijbewijs terugvragen terwijl hij nog niet klaar is roept dat vragen op en ga je door de hele molen. Wat een waarschuwing had kunnen zijn is mede door jou gedrag omgezet in een bekeuring.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door ciske »

snepke schreef:Het lijkt mij dat de agent wel ziet of iemand in paniek is of niet.

Dat lijkt mij ook , er klopt iets niet.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

De politie hoort natuurlijk allerlei excuses van iedereen, dus in zeker zin niet verwonderlijk dat je wel gewoon een bekeuring krijgt. Neemt echter niet weg dat hij verplicht is zich te legitimeren, al helemaal als jij er om vraagt. Hier kan je zeker een klacht over indienen, maar wat betreft de bekeuring, daar ga je niet onderuit komen, tenzij je een medische verklaring kan overleggen waaruit blijkt dat je kind inderdaad medische klachten heeft/had, maar uit je verhaal vermoed ik dat dat allemaal nog wel meeviel.

klaas11
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 mar 2010 18:30

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door klaas11 »

Beetje vreemd verhaal natuurlijk naam agent staat op proces verbaal, kind wat opeens ophoud met hoesten als agent naast de auto staat ouders niet in paniek (agenten kunnen dit vrij goed inschatten en handelen)bestuurder die direct rijbewijs terugvraagd en het dan vreemd vind dat de agent dit een beetje verdacht vind.

Denk eerder dat moeders het kindje bij zich had en toen de agent in het zicht kwam er een verhaal moest worden verzonnen.

Bij voorbaat kansloos dus.

MrDogla
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2011 01:29

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door MrDogla »

Hoi lezers,

Mijn vrouw zat netjes achterin met de baby (met een kinderzitje).Ik heb mijn rijbewijs niet direct terug gevraagd, pas aan einde van het gesprek.

Argument van de politieman over dan moet je maar aan de kant stoppen op een drukke weg kan gewoon niet.

jojogirl21
Berichten: 91
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:53

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door jojogirl21 »

MrDogla schreef:Ik heb mijn rijbewijs niet direct terug gevraagd, pas aan einde van het gesprek.
In je eerste verhaal beweer je iets heel anders...
MrDogla schreef:
Na 10 minuten kwam hij terug en ik vroeg ik vriendelijk als me rijbewijs terug mag krijgen.Hij keek me wat bozig aan en begon weer met ze collega's te bellen.na 5 minuten kwam hij terug begon hij mij allemaal vragen te stellen waar ik woon en deed net alsof mij rijbewijs vals was.(bleef maar voelen aan me rijbewijs)

MrDogla
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mei 2011 01:29

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door MrDogla »

Aan het einde van het "eerste" gesprek.

maar is goed lezers ik zal mijn bezwaarschrift indienen.Foto's(tevens nergens een vluchtstrook) en medisch dossier staan al klaar.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ik zie het nut niet van het uit het kinderzitje halen als je vrouw er naast zat.
Je kindje zat alleen maar te hoesten.

Wat voor medisch dossier?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door ronald g »

Ts zou eigenlijk een waarschuwing krijgen maar door zijn gedrag is die omgezet in een boete. Vooral op Koninginnedag hebben agenten wel iets anders te doen dan pesten en bonnen uitdelen. Je moet het wel erg bont maken voor je staande gehouden wordt.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door riddert »

Raar verhaal hoor...

In je openingspost schrijf je dat je kind raar begon te hoesten en dat je niet wist wat er aan de hand was, terwijl je nu het medisch dossier al klaar hebt staan?

Gewoon betalen, niet weer doen, dan krijg je ook geen boetes hiervoor.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door snepke »

Idd raar verhaal,dus omdat dat kind een medisch dossier heeft,mag het onder het auto rijden uit het zitje?
Als het kind raar hoestte zou ik maken dat ik aan de kant ging ,en niet onder het rijden met dat kind gaan zitten moeilijk doen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door sephora30 »

Dat is inderdaad nog veel gevaarlijker.

Ik denk dat een bezwaar heel weinig kans maakt maar proberen staat vrij.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door Emmy75 »

De politieagent had zich op verzoek inderdaad moeten legitimeren. Het is mogelijk dat hierdoor het boetebedrag verlaagd wordt maar dit soms een beetje afhankelijk van de rechter.

Feit blijft dat je in overtreding was op het moment dat het kindje al rijdend uit het zitje gehaald werd. Een kind moet immers een een geschikt kinderbeveiligingsmiddel vervoerd worden. Wellicht dat er even verderop wel veilig gestopt kon worden. Als er al een vluchtstrook was, had je kans een bekeuring te krijgen voor het oneigenlijk gebruik van de vluchtstrook als de agent op dat moment de noodzaak niet kan constateren.
Heb je er enig idee van wat er zou kunnen gebeuren als moeders op de achterbank zit met een kindje en je krijgt een aanrijding met bv 40km p/u?

Overigens geef je aan in paniek het kind uit het zitje te hebben gehaald. In diezelfde paniek kon je wel beoordelen (en logisch nadenken) dat je daar niet kon stoppen en ook niet midden op de weg kon stoppen. Deze twee verklaringen zijn een beetje tegenstrijdig. Na de bekeuring was er zelfs nog de tegenwoordigheid van geest om foto's te maken om te bewijzen dat er niet gestopt kon worden. Er had dan ook net zo logisch nagedacht kunnen worden over een oplossing die de regels niet overtreden.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door snepke »

Ik neem aan dat het kindje een mnd of 9 is.
Onder die leeftijd zitten ze nog niet in een kinderzitje,dan " liggen" ze nog in de maxi cosi.Voorin op de passagiersstoel.
Dus ze zullen hun kindje al redelijk kennen en niet gauw in paniek raken als het een beetje raar hoest.

Ik vind dat paniek verhaal vreemd.
Laatst gewijzigd door snepke op 01 mei 2011 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Boete betreffende Kinderzitje/Geen vertrouwen politie

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een maxi cosi valt ook gewoon onder de noemer kinderzitjes en staat het meest veilig op de achterbank.
Het is ook al in het verhaal aangegeven dat het kind op de achterbank zat.

Gesloten