LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met www.bos-comp.com

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mzuri
Berichten: 205
Lid geworden op: 03 sep 2011 18:24

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door mzuri »

Ohhhh, dit is het 'pleur maar neer topic' :-)

jacquelinesteenhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 20:44

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door jacquelinesteenhuis »

Pas op: Hij is weer bezig!!! Hij is dit keer een zij, genaamd: Karina Lammert. Mijn oog viel op een advertentie van een caravan bij Speurders.nl. Een Knaus Sudwind 450 TF uit 2000 voor 2850,= plaatsingsdatum 23 maart 2012. Bij de advertentie staat trouwens de naam Tymon uit de plaats Clinge (dorpje in Zeeland). De advertentie staat ook op Tweedehands.net. Inderdaad te mooi om waar te zijn v.w.b. de kwaliteit/prijsverhouding. Maar goed een keer mailen, met een paar specifieke vragen (hagelschade/parkeerschade?) kan geen kwaad. Na 2 dagen kreeg ik het volgende bericht terug:

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/LcB4F
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 2.850 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Ik had direct door dat dit geen zuivere koffie was (geen goederen via MP/Speurders/Tweedehands.net etc. uit het buitenland tenzij je het zelf kunt bekijken/afhalen en cash betalen). Ik heb niet meer gereageerd. Ben nog wel even gaan googelen en kwam direct hier uit. Heb reeds Speurders.nl en Tweedehands.net ingelicht!

Opgepast dus!

speedy1800
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2012 11:05

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door speedy1800 »

ook ik heb bijna de fout gemaakt om hier in te trappen maar gelukkig op tijd geconcludeerd dat
een beetje googlen niet verkeerd is.
op marktplaats een hobby caravan gevonden van een zekere guberto.
Maar de mail werd beantwoord door paula beldin
Maar het bleek het zelfde te zijn als in vele andere berichten welke hier op de site staan.
Hieronder volgt het mailverkeer

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/uLuUW
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 4.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

I will give you all the accessories: pots, pans, cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, tent, extended car mirrors, microwave, coffeemaker.
I will deliver the caravan to you using NEW-Trans
Here you will find how it works: http://NEW-Trans.tk/

1. I will go to NEW-Trans and leave the caravan to them.
2. They will check if the papers and the caravan are ok and then they will contact you with all the details.
3. You will have to transfer the money for the caravan to NEW-Trans bank account.
4. You will receive caravan and you will have 5 days to test it. The caravan will have insurance for the testing period/transport.
5. After the inspection period you you will be contacted by NEW-Trans. If you will decide to keep the caravan they will help you to transfer the papers on your name and then they will give me the money. If you will decide to not buy the caravan (no questions asked, but I am sure you will keep the caravan) then you will receive all your money back. In this case I will pay all the taxes to send the caravan back.
If you agree NEW-Trans terms contact me with your name and address
I have another customer who is interested so please contact me as soon as possible

Best Regards,
Paula

Lalo0na
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 12:17

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Lalo0na »

Ook ik heb vanmorgen onderstaande mail ontvangen:

Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/8EBFA
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

PAS OP!

Lalo0na
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2012 12:17

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Lalo0na »

Wat een beetje googlen al niet kan doen! :)
Gelukkig ben ik deze berichten tegengekomen... ik heb vanmorgen onderstaande mail ontvangen:

Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/8EBFA
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

En daar trap ik dus mooi niet in!

espada
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 21:49

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door espada »

Een actuele advertentie op 21-06-12

http://www.speurders.nl/overzicht/burst ... 39434.html

Hij adverteert hier onder de naam Christien uit Enschede (Overijssel)
en antwoord onder de naam Samantha Rubens?

Bij het lezen van deze beroerde reactie gingen de alarmbellen meteen rinkelen. Google erover en hier zijn we dan. Bij deze opnieuw een waarschuwing voor iedereen. Hij is of wellicht zij zijn weer actief, de vakantieperiode breekt aan en velen zijn op zoek.

------------------------------------------------------------------------------------

Samantha Rubens [email protected]

20-jun. (1 dag geleden)

aan mij
Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/YoLyz
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

jojanneke-81
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2012 18:01

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door jojanneke-81 »

Ik was gewoon wat aan het rondneuzen op marktplaats en zag daar een geweldige Burstner Avantgarde Ventana 480 tk voorbij komen. Hij was van 2001 en ook echt nog heel mooi en voor maar € 3000! Aangezien ik direct zo'n 'te mooi om waar te zijn' gevoel had, ben ik eerst maar eens op dat type gaan googlen. Toevallig kwam ik toen dit forum tegen. Ik heb veel verhalen gelezen van iedereen hier en zag al wel dat iedereen hetzelfde mailtje terug kreeg. Nou zijn wij niet serieus op zoek, maar ik dacht laat ik eens even kijken of dit om dezelfde persoon gaat. Ene Ernest uit Siegerswoude had hem op marktplaats gezet. Er ging direct een belletje rinkelen aangezien dit ook een Engelse naam is. Ik heb de aanbieder een mailtje gestuur met de vraag of het ook mogelijk was om de caravan te bezichtigen. Vandaag kreeg ik van Samantha Rubens het onderstaande mailtje terug:

Ik heb een paar foto's van de caravan bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/N4jWd
Deze caravan is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de caravan, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de caravan naar uw adres, je hebt 5 dagen om de caravan te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de caravan is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.



Dat ziet er inderdaad erg bekend uit!!! Hij of zij is dus nog steeds actief!

marcosonneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2012 23:33

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door marcosonneveld »

Alle anderen bedankt voor de waarschuwingen op Internet/Tros Radar Forum..

Ik kreeg onderstaande reactie op vragen op een advertentie/markplaats.


Van: Samantha Rubens [mailto:[email protected]]
Verzonden: woensdag 20 juni 2012 20:03

Onderwerp: Renault ecco camper 2.8 dti bj 2000

Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/TQySj

Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 6.700 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.


Vervolgens:
Onderwerp: Re: Renault ecco camper 2.8 dti bj 2000

Dear Marco,

If we use DAL-Trans you will receive the camper in 2-4 days.
I only need your full name and address to start the shipping.

Best Regards,
Samantha

>
>
> Dear Marco,
>
> I don't have a camera to make another pictures.
> We can use DAL-Trans for the transport of the camper.
> Here you will find how it works: http://DAL-Trans.tk/
>
> 1. I will give the camper and the papers of the camper to DAL-Trans 2.
> They will check if the papers and the camper are ok and then they will
> contact you with all the details.
> 3. You will have to transfer the money for the camper to DAL-Trans
> bank account.
> 4. You will receive camper and you will have 5 days to test it. The
> camper will have insurance for the testing period/transport.
> 5. After the inspection period you you will be contacted by DAL-Trans.
> If you will decide to keep the camper they will help you to transfer
> the papers on your name and then they will give me the money. If you
> will decide to not buy the camper (no questions asked, but I am sure
> you will keep the camper) then you will receive all your money back.
> In this case I will pay all the taxes to send the camper back.
> If you agree DAL-Trans terms let me know and I will start the shipping.
> I have another customer who is interested so please contact me as soon
> as possible
>
> PS: I will give you all the accessories of the camper: pots, pans,
> cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, microwave, coffeemaker, tent.
>
> Best Regards,
> Samantha
>

Riedel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jul 2012 09:45

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Riedel »

Ook ik was er bijna ingetuind! Wat ben ik blij dat ik eerst gegoogled heb en bij toeval op jullie site kwam! Ik vond dat vervoer zo vreemd. Eerst betalen en dan testen! Nu is hij/zij bezig op Campers.nl. Daar staat een prachtige Bürstner Camper Solano T695 Diesel van 2010 met 28500 km op de teller te koop voor 14.000 euro. Dit was te mooi om waar te zijn! Vervoer zou via JAR-trans lopen. Heb mail gestuurd en kreeg de volgende reactie van ene Olivia Mulder. Ze had zelfs een kopie van kenteken deel1 erbij gedaan. Leek allemaal zo geloofwaardig!! Je zal er maar intuinen!


Op 07/30/12, Olivia Mulder <[email protected]> schreef:
Ik heb een paar foto's van de camper bijgedaan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/UYaOU
Deze camper is in perfecte staat
Ik ben in het Verenigd Koninkrijk met de camper, maar dit is geen probleem.
Ik kan sturen de camper naar uw adres, je hebt 5 dagen om de camper te testen voordat ik mijn geld.
De prijs van de camper is 14.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop het voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Vervolgens mail: :mrgreen:
I attached you a photo of the kenteken 1 so you can see that everything is fine.
We can use JAR-Trans for the shipping of the camper.
Here you will find how it works: http://JAR-Trans.tk/

1. JAR-Trans will make all the preparations for the transport after I will give them the camper.
2. JAR-Trans will check if the papers are ok and then they will contact you with all the details.
3. You will have to transfer the money for the camper to JAR-Trans bank account.
4. You will receive camper and you will have 5 days to test it. The camper will have insurance for the testing period/transport.
5. After the inspection period you you will be contacted by JAR-Trans. If you will decide to keep the camper they will help you to transfer the papers on your name and then they will give me the money. If you will decide to not buy the camper (no questions asked, but I am sure you will keep the camper) then you will receive all your money back. In this case I will pay all the taxes to send the camper back.
If you agree JAR-Trans terms contact me with your name and address
I have another customer who is interested so please contact me as soon as possible[/size]
PS: I will give you all the accessories of the camper: pots, pans, cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, microwave, coffeemaker, tent.

Best Regards,
Olivia

geert21
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2013 11:05

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door geert21 »

Hallo

Hij heeft een Hobby-caravan 500 kmfe op marktplaats te koop staan voor maar 3600 euro meer dan 2500 euro onder de andere vraagprijzen.
Te mooi om waar te zijn dachten wij, maar wie nie waagt wie nie wint!

Via een paar keer mail contact te hebben gehad met ''hem'' (Martin) en zijn vrouw (sandra) had zij een idee om de caravan op te sturen naar ons en hij zou de vervoerskosten betalen.
Zij vertelde dat Zij in de UK zat en voor een job-aanbieding naar amerika moest en daarom ver onder de prijs van de caravan af moest.(precies 't zelfde als de verhalen van de anderen)
We hadden 5 dagen de tijd om de caravan te testen en als ie beviel moesten we 't geld overmaken en als de caravan niet beviel konden we deze terug sturen.

Ik kreeg als andwoord

Hallo,

Ik voegde je een aantal foto's met de caravan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/nCg0b#0
De caravan is in zeer goede staat.
Ik ben in Schotland, met de caravan.
Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testen
De totale prijs is is 3.600 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop de caravan voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS.
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Met vriendelijke groet,

Toen andwoorde ik

hello sandra

I did not receive the photo's and would like to now when you're back from scotland.
What is you address so we can see your caravan.
And can we make an appointment ?

With kind regards

En dit berichtje kreeg ik toen terug

Hello,

I will not come in Holland. I must go in USA, but first I must sell the caravan.
Please try again: http://imgur.com/a/nCg0b#0
We can use VAL-Trans for the transport.
You can see here how it works: http://www.val-trans.com/safebuy.html

1. I will pass the caravan to them.
2. VAL will check the documents and then they will contact you with all the details.
3. You will have to transfer the money to VAL-Trans bank account (the funds for the caravan).
4. After you receive the vehicle you can test it several days (5). The caravan will be insured for the shipping/trial days.
5. When testing time is complete you will be contacted by VAL-Trans. If you decide to keep it they will make the paper work and then I will receive the money. If you don't like the caravan (no questions asked, but I am sure you will love it) then you will receive all your money back. I will pay all the taxes to send it back.
If you agree VAL-Trans terms contact me with your name and address.
I have another interested customer so please contact me soon.

PS: I will give you all the accessories of the caravan: pots, pans, cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, tent, extended car mirrors, microwave, coffeemaker.

Best Regards,
Sandra


Ik ben toen gaan googelen en kwam ik hier op terecht
groeten Geert

Roy77
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2013 11:18

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Roy77 »

Bij mij heet de mevrouw Melissa Bakker. De verkoper op marktplaats is Ryter.

Het enige verschil is dat ze bij mij wel naar Nederland komt.

Van: Melissa Bakker [mailto:[email protected]]
Verzonden: zondag 10 februari 2013 17:14

Onderwerp: RE: Burstner Avantgarde Ventana 480 TK 5 pers 2001

Hallo,

Ik voegde je een aantal foto's met de caravan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/FAUYe#0
De caravan is in zeer goede staat.
Ik ben in Schotland, met de caravan.
Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testen
De totale prijs is is 2.900 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop de caravan voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS.
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Met vriendelijke groet,

fjsuurd
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2013 17:17

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door fjsuurd »

Hij of zij is weer bezig, nu met een Burstner Solano T695 uit 2010. We hebben een mail ontvangen, gelijk aan alle andere in dit forum en nu met mailadres
[email protected]

Oscar P
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2013 13:38

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Oscar P »

Ook wij hadden deze Burstner Ventana 480 TK zien staan op Marktplaats voor het bedrag van 3000 euro. Het klonk al te mooi om waar te zijn, maar toch gereageerd naar deze "Sahin". Wij kregen van Sonia de Groot ([email protected]) de volgende berichtgeving:
Ik voegde je een aantal foto's met de caravan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/KlqlADe caravan is in zeer goede staat.
Ik ben in Schotland, met de caravan. De caravan heeft Nederlands kenteken.
Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testen
De totale prijs is is 3.000 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop de caravan voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS. Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Bij het lezen van deze tekst moeten toch meerdere alarmbellen gaan rinkelen. Maar toch nog een beetje blind van het aanbod en de mooie caravan het vervolg aangegaan.

Het vervolg was
We can use REP-Transport for the transport.
Please read the terms here: http://www.rep-transport.com/
- I provide the caravan to REP.
- REP will check the documents and then they will contact you with all the details.
- You will have to transfer the money to REP-Transport bank account (the funds for the caravan).
- After you receive the vehicle you can test it several days (5). The caravan will be insured for the shipping/trial days.
- When testing time is complete you will be contacted by REP-Transport. If you decide to keep it they will make the paper work and then I will receive the money. If you don't like the caravan (no questions asked, but I am sure you will love it) then you will receive all your money back. I will pay all the taxes to send it back.
If you agree REP-Transport terms contact me with your name and address.
I have another interested customer so please contact me soon.

Ondertussen was ik begonnen met de speurtocht naar "het transportbedrijf" REP-Transport. Dit is wat ik gevonden heb (staat vrij op het internet).
Het domein “rep-transport.com” is met de volgende gegevens vastgelegd:
domain: rep-transport.com
created: 08-Apr-2013
last-changed: 08-Apr-2013
registration-expiration: 08-Apr-2014

registrant-firstname: Edwin
registrant-lastname: Veenstra
registrant-street1: Kronenburgersingel 213
registrant-pcode: 6511 AR
registrant-city: Nijmegen
registrant-ccode: NL
registrant-phone: +31.64208978
registrant-email: [email protected]

Als het inderdaad een engels transportbedrijf is, is het nogal raar dat het schijnbaar door een nederlander is vastgelegd.

Wat het voor mij het meest bevreemd: De registratiedatum van het domein. Het is wel toevallig dat het domein pas sinds 8 april dit jaar bestaat... Tevens is het adres raar: februari dit jaar stond het huis te huur op funda.

In de telefoongids vind ik dit:
Dokter Veenstra
Rubriek : Acupunctuur
Kronenburgersingel 213, 6511AR Nijmegen, 06-42089789
KvK-gegevens:
Contact informatie: 06-42089789

Ook de website http://www.rep-transport.com/ zelf ziet er niet legitiem uit. Dat lijkt ook te kloppen, onder http://www.gin-transport.com/ is precies dezelfde website te vinden. Toevallig is het domein ook pas in maart dit jaar vastgelegd, en staat op naam van Rob Ultee wonende Oudenoord 379 te Utrecht. Toevallig staat dat huis ook al te koop op funda...

Wij hebben nu afgesproken dat zij tussen 12 en 27 mei naar Nederland komen om de caravan te verkopen. We wachten af... (verwachten hier weinig meer van te gaan horen!)
Doe er je voordeel mee!!

Roeli
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Roeli »

Ook hier weer hetzelfde..wij reageerden op een advertentie van ene Steve op Marktplaats. Dit was zijn antwoord toen we vroegen of de caravan te bezichtigen was.

Gelieve indien u geïnteresseerd bent contact met mij op via deze e-mail adres: [email protected]

> Subject: Reactie: Hobby 400 sf La Vita Bionda van Particulier
> Date: Mon, 24 Jun 2013 20:10:22 +0200
> From: [email protected]


>
> Reactie op uw advertentie 'Hobby 400 sf La Vita Bionda van Particulier'
>
> Ik las uw advertentie op Marktplaats over de Hobby 400 La Vita Bionda. Is deze bij u te bezichtigen?
>
> Met vriendelijke groeten,
> Roeli




En ja hoor..daar was Jessica:

Hallo,

Ik voegde je een aantal foto's met de caravan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/8MmTO#0
De caravan is in zeer goede staat.
Ik ben in Schotland, met de caravan. De caravan heeft Nederlands kenteken.
Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testen
De totale prijs is is 6.400 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop de caravan voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS.
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Met vriendelijke groet,

Wij hadden wel in de gaten dat het een oplichtingszaak betrof, maar hebben expres gereageerd..en kregen dus weer de bevestiging. Ze zijn nog steeds bezig.

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door volvopiet »

:D ze is doof, kan wel Nederlands typen, maar niet spreken en blijkbaar ook niet lezen.
Haar man wel, maar die is In de VS en daar hebben ze geen email.....

Goed verhaal

Roeli
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Roeli »

VolvoPiet ze kan heel veel dingen NIET, maar blijkbaar WEL goed oplichten..en ze heeft de vette pech dat ik NIET goedgelovig ben..;-)

4tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2013 13:40

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door 4tje »

Ook wij waren er bijna ingetuind, maar gelukkig was er genoeg achterdocht en google!

Gevonden via Campers Caravans, ook hier ging het om een Hobby 400 sf La Vita Bionda. Opvallend was dat het mailadres [email protected] was, ook 78 dus.
We hebben letterlijk hetzelfde emailtje gekregen als Roeli:

'Hallo,

Ik voegde je een aantal foto's met de caravan. Hier zijn de foto's
http://imgur.com/a/OOXHE#0
De caravan is in zeer goede staat.
Ik ben in Schotland, met de caravan.
Ik zal het vervoer van het voertuig bij u thuis en je hebt een aantal dagen om het te testen
De totale prijs is is 4.950 euro (Ik betaal de verzendkosten).
Ik verkoop de caravan voor deze lage prijs omdat ik te gaan voor een jobaanbieding in de VS.
Als je enige vragen hebt verstuur me met de e-mail (Ik kan niet spreken aan de telefoon, want ik ben doof.)
PS: Gelieve te antwoorden me in het Engels, want ik spreek geen Nederlands. Mijn man komt uit Nederland, maar hij is nu in de VS.

Met vriendelijke groet,'

Al vaag genoeg, maar toch uit nieuwsgierigheid weer gereageerd en toen kregen we dit terug:

'Hello,

Here is a copy of the kenteken so you can see that everything is fine: http://i.imgur.com/jWNZsob.jpg
We can use RGF-Transport for the transport.
Please read the terms here: http://www.rgf-transport.com/

- I provide the caravan to RGF.
- RGF will check the documents and then they will contact you with all the details.
- You will have to transfer the money to RGF-Transport bank account (the funds for the caravan).
- After you receive the vehicle you can test it several days (5). The caravan will be insured for the shipping/trial days.
- When testing time is complete you will be contacted by RGF-Transport. If you decide to keep it they will make the paper work and then I will receive the money. If you don't like the caravan (no questions asked, but I am sure you will love it) then you will receive all your money back. I will pay all the taxes to send it back.
If you agree RGF-Transport terms contact me with your name and address.
I have another interested customer so please contact me soon.

PS: I will give you all the accessories of the caravan: pots, pans, cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, tent, extended car mirrors, microwave, coffeemaker.

Best Regards,
Amanda'

Ziet er uit alsof ze niet van plan zijn om de opzet te veranderen...

Roeli
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:41

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Roeli »

Hardleers persoontje dus.. :(

senseo57
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2013 14:04

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door senseo57 »

Ook vandaag , 24-09-2013 is hij/zij nog aktief op speurders.nl. Met een aanbieding van een Fendt caravan uit 2002 voor 2900 euro. Het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn, maar je hoopt toch. Gelukkig jullie informatie gevonden en klacht ingediend bij speurders. Hopelijk gaat iedereen googelen voordat ze geld overmaken. Ik zal het ook op Facebook zetten, spreid het rond!!!

Dear Lilian,

We can use RGF-Transport for the transport.
Please read the terms here: http://www.rgf-transport.com/

- I provide the caravan to RGF.
- RGF will check the documents and then they will contact you with all the details.
- You will have to transfer the money to RGF-Transport bank account (the funds for the caravan).
- After you receive the vehicle you can test it several days (5). The caravan will be insured for the shipping/trial days.
- When testing time is complete you will be contacted by RGF-Transport. If you decide to keep it they will make the paper work and then I will receive the money. If you don't like the caravan (no questions asked, but I am sure you will love it) then you will receive all your money back. I will pay all the taxes to send it back.
If you agree RGF-Transport terms contact me with your name and address.
I have another interested customer so please contact me soon.

PS: I will give you all the accessories of the caravan: pots, pans, cutlery, tables, chairs, auxiliary cables, tent, extended car mirrors, microwave, coffeemaker.

Best Regards,
Annelie

Oscar P
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 apr 2013 13:38

Re: Ervaringen met www.bos-comp.com

Ongelezen bericht door Oscar P »

En weer een verhaal over dezelfde lui. Kleine speurtocht leverde mij nog een "transport bedrijf" op. Hmm http://www.rgf-transport.com lijkt erg veel op http://www.rob-transport.com. Beide zijn door dezelfde persoon aangemaakt, maar ik betwijfel of dat de echte namen zijn.

Wellicht dat er andere mensen benadeeld zijn door dit transport?!

PS: Ik wacht nog steeds op de caravan, die ik niet gekocht heb, maar wel geleverd zou worden op 27 mei.....

Gesloten