Gebreken tweedehands auto

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen problemen gehad bij het wassen van de auto? Want uit mijn ervaring zie je dan juist de eerste tekenen van scheurtjes of een gaatje in de lamp. Sneller dan bij de meeste regen. Als je dat namelijk gemerkt hebt, kun je je verhaal kracht bij zetten door te stellen dat ze al eerder scheurtjes of gaten hadden.

Toch vind ik dit zelf een moeilijke. De koplamp werkte nog, het probleem is de gevolgschade. Ik vergelijk het een beetje met het kopen van een auto met lichte roestplekken op een onzichtbare plek. Als er ineens water binnenkomt en je vindt dat, dan denk je ook al gauw dat de verkoper dit wist. Maar dat kan prima jaren niet bekend zijn geweest en nu pas bovenkomen. Net als met de koplampen.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door rwolters »

Muco schreef:
07 jan 2023 15:31
NeoDutchio schreef:
07 jan 2023 14:31
alfatrion schreef:
07 jan 2023 14:11
De centrale vraag is of deze onderdelen bij aflevering in een dergelijke staat waren dat deze vervangen hadden moeten worden door de verkoper. Het antwoord op deze vraag kan niet negatief beantwoord worden louter en alleen omdat de auto bijna tien jaar oud is en een 210 Mm op de meterstand heeft staan.
Je kan van een tweedehands auto niet verwachten dat deze in nieuwstaat is en dat alle normale gebreken opgelost zouden zijn. Deze discussie is al vaker gevoerd hier. Als autoverkoper kan je niet alle gebreken verhelpen. Je koopt de auto in de staat zoals die is. Als koper heb je een onderzoek plicht, er zijn zaken bekend bij BMW waar je dus bedacht op moet zijn. Als je weet dat BMW bekend staat om lekke koplampen, dan moet je als koper dus onderzoek doen of dat deze ook lek zijn, er naar vragen of op voorhand al bedingen dat je nieuwe units wil hebben.
Lekkende koplampen zijn niet abnormaal.
alfatrion schreef:
07 jan 2023 14:11
Je negeert ook standaard de aankoopprijs, die in dit geval €13.500 is. Ik ben een leek op het gebied van auto's en jij lijkt hier deskundig te zijn, kun je aangeven of dat een spotgoedkope prijs is voor een BMW 5 serie uit 2013 van tien jaar oud met een kilometerstand van 210.000?
Ook mijn glazen bol heeft wat last van beslaan. En ruiken wat voor type 5 serie TS gekocht heeft kan ik niet. Kijkend naar een km stand tussen 200.000 en 210.000 begint het op autotrack met net geen €15.000,- en stopt het met net geen €18.000,-. Maar het ligt helemaal aan de opties. Feit is wel dat TS onder deze prijzen zit.
Het is een 520i als je je afvraagt. Huidige marktprijzen van mijn auto met ongeveer de km stand wat ik heb is rond de 14-18k. Wat de dealer heeft gedaan is eerst op MP een vraagprijs van 14.990 gezet en daarna heeft die dit een dag later veranderd voor 13.995. We zijn uiteindelijk uitgekomen op een prijs van 13.500. Maar wat ik ook vreemd vind is dat die op de factuur 14.990 heeft geschreven en dat ik heb hem meegenomen voor 13.500. Dus dan lijkt het mij dat die op MP een vraagprijs van 13.990 excl. btw heeft geplaatst terwijl je ten alle tijden incl. Btw moet vermelden bij de prijs. Ik zeg niet met zekerheid dat de dealer dit heeft gedaan maar het lijkt me wel zo.
Wat er met die prijs is gedaan klinkt allemaal een beetje vreemd. 13995 ex btw is niet 14990 incl. Btw. En prijsverlagingen in een tijd dat de prijzen van 2ehands autos door het dak vliegen is ook op z'n minst opvallend.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gebruikte BMW aan de onderkant van de markt voor dat bouwjaar, zomer geen probleem, als het dan kouder word en gaat regenen, ben je echt te laat om iets te claimen bij de verkoper. En aanmaningen via whatsapp is natuurlijk complete nonsens.
Ik zou op zoek gaan naar twee gebruikte units en die (laten) plaatsen, ben je echt onder de 1000 euro klaar.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door BreejKC »

Dat wisselen van die koplampen is dat zoveel werk? Meestal is het stekkers loshalen , koplampunit verwijderen, nieuwe erin schuiven, stekkers weer aansluiten en klaar.

Heeft u dat van de erkende dealer gehoord, of ergens anders dit ook nog nagevraagd?

De duurste koplampen voor 5-serie bmw's waren iets van € 1400,00 per stuk (Hella) maar ze zijn er veel voordeliger. 2x 1400 = 2800, dan zou het uit- en inbouwen € 2200,00 kosten? Tegen een uurtarief van € 100,00 zou dat 22 uur arbeid zijn. Dat gelooft natuurlijk niemand, dus ergens wordt voor de opgegeven prijs duidelijk met een erkende hark geschreven.

Muco
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2023 19:15

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Muco »

BreejKC schreef:
07 jan 2023 16:42
Dat wisselen van die koplampen is dat zoveel werk? Meestal is het stekkers loshalen , koplampunit verwijderen, nieuwe erin schuiven, stekkers weer aansluiten en klaar.

Heeft u dat van de erkende dealer gehoord, of ergens anders dit ook nog nagevraagd?

De duurste koplampen voor 5-serie bmw's waren iets van € 1400,00 per stuk (Hella) maar ze zijn er veel voordeliger. 2x 1400 = 2800, dan zou het uit- en inbouwen € 2200,00 kosten? Tegen een uurtarief van € 100,00 zou dat 22 uur arbeid zijn. Dat gelooft natuurlijk niemand, dus ergens wordt voor de opgegeven prijs duidelijk met een erkende hark geschreven.
Hierbij deel ik de offerte. Het is veel meer dan alleen die koplampunits te vervangen lijkt het.

Edit: Dit is een offerte van een erkende BMW merkdealer in Rotterdam. Waar ik de auto van heb gekocht is een erkende garage geen merkdealer. Die hebben ook duidelijk tegen mij gezegd dat al die module’s in de koplampen compleet defect zijn
Bijlagen
C0368C94-74B8-4AD3-A1F7-1ABD24C58B66.jpeg
(57.82 KiB) 199 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Laatst gewijzigd door Muco op 07 jan 2023 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door BreejKC »

Alle berichten nogmaals doorlezend zie ik dat u gevestigd bent in Rotterdam. Met uw probleem met de koplampen raadt ik u aan eens langs A&M Autoservice, gevestigd aan de Industrieweg 70 te Berkel en Rodenrijs (https://amautoservice.nl/) te gaan.

Het is een niet al te groot bedrijf maar er is altijd een goed persoonlijk contact en ze hebben veel deskundigheid in huis. Zelf kom ik er al jaren en ben altijd tevreden over hun goede service en de scherpe prijs die zij rekenen.

Muco
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2023 19:15

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Muco »

Muco schreef:
05 jan 2023 19:53
Beste mensen,

Ik heb eind 06-2022 een BMW 5 serie uit 2013 met een kilometerstand van 210.000 gekocht voor een bedrag van €13.500.

Omdat ik mijn auto in de zomer heb gekocht zag alles er prima uit, geen problemen gehad tot eind november begin december. Tot dat het tijd was voor winter en het elke dag ging regenen. Hierdoor was mijn linker koplamp compleet in condens en geconstateerd dat er aanwezige lekkage’s waren.

Hierop direct de erkende dealer gebeld waar ik heb hem gekocht. Duidelijk aangegeven dat dit zsm opgepakt moest worden ivm dat ik zo niet op de weg mag (Wordt ook afgekeurd tijdens apk) en dat het steeds erger wordt. Foto’s video’s alles via WhatsApp gestuurd en dit heb ik natuurlijk ook als bewijs.

Het probleem werd steeds erger en erger. Nu zijn beide koplampen compleet in condens met aanwezige lekkage’s. Hierdoor zijn mijn knipperlichten, parkeer, dagrijlichten en koplampafstelling defect geraakt. Dealer meerdere keren hierop aangesproken en verteld mij dat we een afspraak gaan inplannen bij zijn werkplaats om dit te herstellen. Vervolgens toch niet gebeurd. Hierbij heb ik een officiele brief gestuurd via WhatsApp dat die dit echt binnen 2 weken moet repareren en anders dat ik dit bij een dealer herstel en dit op hem ga verhalen. Vervolgens heeft die niet gereageerd en heeft die mij geblokkeerd op WhatsApp. 2 weken niks gehoord en toen een laatste waarschuwingsbrief gestuurd via mail met een week tijd. Hierop heeft die helaas ook niet gereageerd.

Vanochtend ben ik geweest bij BMW dealer en een offerte laten maken van de huidige schade. In totaal gaat dit volgens de dealer €5000 kosten exclusief €150 onderzoekskosten waarvan ik de onderzoekskosten reeds al betaald heb.

Ik ben nu een beetje radeloos en weet niet wat ik moet doen. Zal ik juridische stappen nemen? Sta ik sterk in m’n schoenen met wat ik allemaal gedaan heb of heb ik het compleet verprutst? Ik hoor graag jullie reactie hierop. Alvast bedankt!
Mijn excuses. Ik bedoel een erkende garage GEEN merkdealer. Zie nu dat het verkeerd zat.

Muco
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2023 19:15

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Muco »

Nijogeth schreef:
07 jan 2023 15:53
Geen problemen gehad bij het wassen van de auto? Want uit mijn ervaring zie je dan juist de eerste tekenen van scheurtjes of een gaatje in de lamp. Sneller dan bij de meeste regen. Als je dat namelijk gemerkt hebt, kun je je verhaal kracht bij zetten door te stellen dat ze al eerder scheurtjes of gaten hadden.

Toch vind ik dit zelf een moeilijke. De koplamp werkte nog, het probleem is de gevolgschade. Ik vergelijk het een beetje met het kopen van een auto met lichte roestplekken op een onzichtbare plek. Als er ineens water binnenkomt en je vindt dat, dan denk je ook al gauw dat de verkoper dit wist. Maar dat kan prima jaren niet bekend zijn geweest en nu pas bovenkomen. Net als met de koplampen.
Eerlijk gezegd niet echt opgelet omdat ik me auto maar om de zoveel weken was. Ik ga zelf ook nooit de wasstraat in ivm krasjes etc dus ik was hem altijd zelf en doe ik om de zoveel weken. Omdat het zomer was gingen ze toen blijkbaar snel drogen en zag ik het probleem niet zo heel gauw. Maar toen het koud werd en dagelijks hard begon te regenen waarbij mijn auto altijd buiten staat geparkeerd heb ik toen gemerkt van nee dit klopt niet.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door jonis »

BMWgarage rekent gewoon de hoofdprijs:

https://www.well-done-xenon.nl/project- ... erkt-niet/

Muco
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2023 19:15

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Muco »

NeoDutchio schreef:
07 jan 2023 15:50
Muco schreef:
07 jan 2023 15:15
Met een erkende dealer bedoel ik een RDW erkend dealer.
Als u doelt op dat de verkoper RDW erkend is, dan zegt dat niets over de auto. Enkel dat de verkoper auto's kan overschrijven, inzicht heeft in gegevens van de auto en de auto op bedrijfsvoorraad kan zetten en niet prive in bezit heeft. Het geeft verder 0,0 zekerheden.
Muco schreef:
07 jan 2023 15:15
Maar van een A merk auto zoals BMW waarvan ik letterlijk alles heb gecheckt voordat ik heb hem gekocht. Zoals aantal kentekencheck rapporten die ik heb gekocht. Hoeveel eigenaren, onderhoudsboekje en of die nog problemen had bij eerdere apk’s. Op locatie test rit gedaan. Alles zag er prima uit. Geen gebreken bij aankoop dacht ik. En ja in zomer zal je niet snel merken of je koplampen compleet gaan doorweken als het nooit regent.
Ook in de zomer regent het en ook in de zomer zal de auto wel eens gewassen worden. Maar buiten dat is het een bekend probleem waar u dus ook vooraf op bedacht moest zijn. Net zo goed dat er meer valkuilen zijn bij een 5-serie. En die info haal je niet uit een kentekencheck of hoeveel eigenaren deze auto gehad heeft.
Muco schreef:
07 jan 2023 15:15
De reden waarom ik nooit op locatie ben geweest is omdat ik zelf in Rotterdam ben gevestigd en de dealer in Arnhem/Westervoort. Dat is min of meer 3-4u heen en weer rijden.
Wat was de reden om een auto aan de andere kant van het land te kopen? Er staan op dit moment 217 BMW 5 series te koop in bouwjaar 2012-2014 met minder dan 225.000 op de teller. Is uw auto een speciale uitvoering waarin u schijnbaar niet compleet bent geweest in het onderzoeken, of is het een prijsissue geweest?
Ten eerste mijn excuses ik bedoel waarvan ik de auto heb gekocht is een erkend rdw garage dus geen merkdealer.

Ten tweede ik heb hem weleens gewassen en toen zag ik het probleem al niet gauw. Waarschijnlijk omdat het toen warmer was en dat die snel ging drogen? En nu dat in winter dat water blijft hangen in koplamp.

Ten derde. Ik vind van wel dat je echt veel uit een kentekencheck kan halen. Hoeveel eigenaren een auto heeft gehad. Ik koop persoonlijk minder snel een BMW waarvan er 6 eigenaren waren dan een andere BMW met 1 eigenaar. Of ze ooit gemelde schade’s hebben gehad kan je ook checken bijv.

Laat me erop houden dat dit niet de 1e BMW was die ik gelijk zag op MP en wou kopen. Ik heb me huiswerk goed gedaan en ben echt door tientallen BMW’s gaan kijken en deze vond ik goed voor en na de testrit.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Muco schreef:
07 jan 2023 19:41
Ten eerste mijn excuses ik bedoel waarvan ik de auto heb gekocht is een erkend rdw garage dus geen merkdealer.
Nogmaals, RDW erkend zegt helemaal niets. Alleen maar dat de verkoper zijn auto's op handelsvoorraad kan zetten en dat hij auto's mag overschrijven. RDW zegt niets over de staat van de auto, de eerlijkheid van de verkoper en bemiddelen ook niet bij problemen. Daar is de Bovag voor.
Muco schreef:
07 jan 2023 19:41
Ten derde. Ik vind van wel dat je echt veel uit een kentekencheck kan halen. Hoeveel eigenaren een auto heeft gehad. Ik koop persoonlijk minder snel een BMW waarvan er 6 eigenaren waren dan een andere BMW met 1 eigenaar. Of ze ooit gemelde schade’s hebben gehad kan je ook checken bijv.
Maar je kan er niet uithalen of het bekende probleem met lekkende koplampen al opgelost is. Of, bij bepaalde type motors van deze auto, de ketting vervangen is die uitrekt. De turbo wil ook nog wel eens problemen geven. Enz. Daarvoor zal je echt zelf in de auto moeten duiken of een aankoopkeuring moeten laten doen met als toevoeging dat ze goed moeten kijken naar de meest voorkomende problemen van dit type auto.[/quote]
Muco schreef:
07 jan 2023 19:41
Laat me erop houden dat dit niet de 1e BMW was die ik gelijk zag op MP en wou kopen. Ik heb me huiswerk goed gedaan en ben echt door tientallen BMW’s gaan kijken en deze vond ik goed voor en na de testrit.
Maar wat u goed vind hoeft voor een expert niet goed te zijn. Bij een eerdere controle had gezien kunnen worden dat er waterschade was in de koplampunits.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Geen idee of de dealer gewoon de hoofdprijs rekent of simpelweg geen zin in de klus heeft maar als de seals van een koplamp lek zijn kun de de unit er in no time uithalen (geen idee bij een bmw maar bij een volvo recent gedaan en was niet meer dan een uurtje werk). vervolgens een dunne laag silliconenpakking ronde de lampglazen aangebracht, laten drogen een de lampen weer teruggeplaats (probleem opgelost). Alternatief is lenzen met behulp van warmte (oven / föhn) openen en vervolgens met pakkingkit weer dicht lijmen. Is ook relatief wenig werk en kost qua materiaal misschien 15 Euro. Als het vocht enkel condens is en niet overmatig veel is dat bij koplampen/achterlichten en heldere beglazing gewoon een producteigenschap en zul je ermee moeten leven (verdwijnt ook weer als het weer droger weer wordt)

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als ik de door u gepubliceerde prijsopgave lees begrijp ik dat de reparatie van twee lekke koplampen ruim € 5.000,00 kost. Ik begrijp hieruit ook dat deze garage met de welbekende hark schrijft om er flink aan te verdienen. Lees maar eens goed, werkelijk alles in en rond de koplampunits wordt vervangen, of het nog werkt of niet.

De koplampen (verlichting etc.) en de verstelling van die units werken toch nog gewoon? Dat hoeft niet voor nieuw vervangen te worden, maar van de lekke plastic unit gedemonteerd, overgezet en weer aangesloten te worden in de nieuwe units. En alleen die twee nieuwe plastic units kosten bij genoemde auto-onderdelenwinkels nog geen 1/5 deel van deze prijsopgave. Oké, daar komt nog wat arbeid bij voor het overzetten van de werkende onderdelen, dat is het.

Wegwezen bij die erkende RDW dealer en eens informeren bij het door mij aangegeven autobedrijf in Berkel en Rodenrijs. Die rekent een eerlijke prijs, tenzij echt alles in en rondom die twee koplampen kapot is. Maar dat laatste, daar is volgens mij geen sprake van.

Willy4all
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 aug 2018 07:42
Contacteer:

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Willy4all »

Het gaat hier in de reacties over van alles, behalve over het punt waar de zaak werkelijk om draait.
De hoogte van de koopprijs doet niet ter zake. En dat het euvel vaker voorkomt verandert niets aan het feit dat het een defect is. Het is niet opgemerkt en kon ook niet worden opgemerkt bij de verkoop van de auto. De klant is hierover ook niet op de hoogte gesteld, dus het gaat om een zogenaamd 'verborgen gebrek'.
Vervolgens gaat de wet er bij verborgen gebreken vanuit dat als dit zich binnen zes maanden na aflevering heeft geopenbaard, het gebrek al aanwezig was bij de aflevering van de auto. Hier hoeft dus verder helemaal niets te worden bewezen en juridisch gezien is de verkopende partij gewoon verantwoordelijk voor het herstel van dit gebrek.
Communicatie via WhatsApp voldoet niet (behalve om aan te tonen dat je het op tijd hebt gemeld en zij het ontvangen hebben, een 'officiële' brief kan gewoon niet via een chat...): je dient de verkopende partij schriftelijk in gebreke te stellen en deze dient dan binnen redelijk termijn voor reparatie zorg te dragen.
Dat is de juridische situatie, al het overige doet niet ter zake.

Mocht je nog twijfelen, Google dan maar eens op 'VERBORGEN GEBREKEN BIJ EEN TWEEDEHANDS AUTO': daar vind je van diverse instanties en advocatenkantoren uitleg. Erg duidelijk is het blog van Rosanne Gorter van Schenkeveld Advocaten. Succes!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
Vervolgens gaat de wet er bij verborgen gebreken vanuit dat als dit zich binnen zes maanden na aflevering heeft geopenbaard, het gebrek al aanwezig was bij de aflevering van de auto. Hier hoeft dus verder helemaal niets te worden bewezen en juridisch gezien is de verkopende partij gewoon verantwoordelijk voor het herstel van dit gebrek.
De termijn is inmiddels 12 maanden. En je gaat gemakshalve voorbij aan de mogelijkheid van tegenbewijs.
Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
Communicatie via WhatsApp voldoet niet (behalve om aan te tonen dat je het op tijd hebt gemeld en zij het ontvangen hebben, een 'officiële' brief kan gewoon niet via een chat...): je dient de verkopende partij schriftelijk in gebreke te stellen en deze dient dan binnen redelijk termijn voor reparatie zorg te dragen.
Dit is simpelweg onjuist. Chat, email, SMS, app: het voldoet allemaal gewoon aan het schriftelijkheidsvereiste. Een papieren (volgens jou: ("officiële") brief is niet nodig.
Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
Da5 is de juridische situatie, al het overige doet niet ter zake.
Je bent lekker stellig, maar ten onrechte.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
De hoogte van de koopprijs doet niet ter zake.
Wat u op grond van de overeenkomst mag verwachten is bij een tweedehands auto afhankelijk van de mededelingen die de verkoper heeft gedaan, het bouwjaar van de auto en de prijs die u voor de auto heeft betaald.
Bron: https://www.rechtdoor.nl/kennisbank/con ... hands-auto
Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
En dat het euvel vaker voorkomt verandert niets aan het feit dat het een defect is.
Er is niet altijd sprake van een (verborgen) gebrek als de auto na aankoop bepaalde gebreken vertoont. Of er sprake is van een (verborgen) gebrek is onder andere afhankelijk van de mededelingen die de verkoper heeft gedaan over de auto, het bouwjaar van de auto en de kilometerstand.
Dezelfde bron
Willy4all schreef:
11 jan 2023 12:46
De klant is hierover ook niet op de hoogte gesteld, dus het gaat om een zogenaamd 'verborgen gebrek'.
De klant heeft ook een plicht om vragen te stellen. Als de klant niet vraagt of een veelvoorkomend probleem al is verholpen, dan is dat enkel de klant aan te rekenen.

U mag natuurlijk instaan voor de winst bij TS, maar ik ben daar niet zeker van. Een auto gekocht onder de marktprijs bij een handelaar die een producteigenschap laat zien.

honza
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 mar 2009 16:04

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door honza »

BMW adverteert met Freude am Fahren; het moet echter zijn Freude am Zahlen....

Len123
Berichten: 52
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door Len123 »

Niet zelf gaan klooien, maar gelijk contact opnemen met BMW Nederland en uitzoeken of die "officiële" dealer wel een officiële dealer is.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet en dan kun je hem juridisch aanpakken (als die nog te vinden is)
Succes.

BartH_NL
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 okt 2021 13:33

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door BartH_NL »

Helaas kan ik niets anders zeggen dan dat ik dit een nogal schimmige transactie vind: u schijft dat u een factuur voor 14.990 heeft en hem heeft meegenomen voor 13.500 - ik lees niets over een overeengekomen garantietermijn en ook is nog steeds niet duidelijk of het hier nu wel of geen officiële BWM dealer betreft.
U communiceert per telefoon, whatsapp of e-mail. Nu dat alles niet heeft geholpen, raad ik u aan de dealer per aangetekende brief in gebreke te stellen met duidelijke omschrijving van wat u gerepareerd wenst te hebben en met binnen welke termijn u dit verholpen wenst te hebben.
Als u daarop nog steeds geen bevredigend antwoord ontvangt, gaat u naar uw rechtsbijstandsverzekeraar of het juridisch loket in uw gemeente.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Gebreken tweedehands auto

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Len123 schreef:
11 jan 2023 16:12
Niet zelf gaan klooien, maar gelijk contact opnemen met BMW Nederland en uitzoeken of die "officiële" dealer wel een officiële dealer is.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden van niet en dan kun je hem juridisch aanpakken (als die nog te vinden is)
Succes.
De auto is niet bij een merkdealer gekocht, maar bij een handelaar. TS denkt ten onrechte dat als een verkoper RDW erkent is deze een dealer is.

Plaats reactie