LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grote fout (huurkoop)

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mazter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2007 19:41

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door mazter »

Jullie hebben gelijk .Het is dan ook niet zo dat ik het moest weg halen ,maar meer een verzoek van mn ouwe.

Het eerste berichtje heb ik dan ook laten staan .Misschien dat iemand daar nog wat aan heeft.

bert0570
Berichten: 69
Lid geworden op: 25 feb 2007 12:27

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door bert0570 »

Hoi Matzer,

Jammer om de naam van de garage nu achteraf weg te halen. Het riekt er nu naar dat je het onder dwang hebt moeten doen.

Op deze manier waarschuw je wel voor de misstand, maar wordt de lezer niet bekend met de garage.

Groeten,

Bert

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door D1RK »

Deze Huurkoop en de manier waarop komt vaker voor!

Ik weet de garage nog wel, maar weiger de naam te plaatsen.
Als ze zoals beschreven op eerste zaken doen, hard weg lopen.

Meestal werken meerdere bedrijven samen, dus is het een groep van bedrijven, ook wissselen ze vaak van naam of eigenaar op papier, zodat een eventueel gestarte rechtszaak wel kosten, maar nooit iets opleverde, bedrijven die reeds beeindigt zijn, daar valt niets te halen, en zo komen ze er toch onderuit.

Daarom niet de naam vermeld, maar een waarschuwing tegen deze groep en manier van zakendoen helpt meer!

Dirk.

mazter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2007 19:41

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door mazter »

Nee dit is niet onder dwang gebeurd.En de betreffende garage staat nog wel in iemand anders zn reply.

Ik zal t je nog sterker vertellen.Mn ma zei van laat staan tot dat je die 300 euro terug krijgt .Waarop mn pa me apart nam en zei joh haal toch weg het is nu toch geregeld.

Daar komt bij ik ben een jongen met PIT ik zal nooit iets onder dwang doen en ik ben nog steeds goed pissig van die 300 euro .
Het enigste alternatief dat ik kreeg was gewoon die auto nog kopen dan word die 300 euro r van af getrokken.
De gedachte is zelfs door mn hoofd gegaan om het te doen ( alleen omdat ik die auto geweldig vind :wink: ) maar deze EZEL stoot zich niet 2 keer aan de zelfde steen.

PS. dit topic gaat over of je onder zo een contract kan uitkomen.Daar is dan alleen nog geen duidelijk antwoord op .Ik heb m dan in dit geval afgekocht !!

mazter
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 mar 2007 19:41

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door mazter »

@ D1RK

Klopt deze bedrijven werken samen .Naar wat ik heb vernomen op provisie basis.

Dus pietje verkoopt een auto van jantje en strijkt daar een leuk bedrag van op

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Grote fout (huurkoop)

Ongelezen bericht door D1RK »

Ruilen en verplaatsen...

Omdat ze telkens de auto's verplaatsen moet je iedere keer zoeken, en ook onderling ruilen, dus ze willen zo min mogelijk dubbele, en die te lang staan moeten ook weg.

Als vaste bezoekers steeds andere zien lijkt het goede verkoop, en zullen ze eerder beslissen want het lijkt of er veel verkocht word!

Er zijn enkele handelaren die wekelijks wel heel veel omzet zouden draaien.... mijn ex auto via internet gevolgt, en is bij 28 garage's geweest voordat het verkocht was, dus zo lijkt het populair, maar in werkelijkheid stond deze ruim een jaar te koop!

Omdat ik een opvallende weinig voorkomende had was dit makkelijk.
Voor een Golfje zou ik het spoor verliezen, maar wel leuk, al die foto's en 4x terug gedraaide tellerstanden en foute omschrijvingen!

Gesloten