LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil van mijn motorfiets af.nl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
DH07

Ik wil van mijn motorfiets af.nl

Ongelezen bericht door DH07 »

Ik had mijn motorfiets op de verkoopsite gezet ik wil van mijn motorfiets af.nl, het duurde een paar weken voordat ik reactie kreeg met een bod van een inkoper, ik ging akkoord met de prijs. Ik moet contact opnemen met de inkoper, had ik gedaan om de afleverdatum af te spreken. De inkoper zei toen tegen mij geen haast, komt allemaal goed. Waarin ik tegen hem had gezegd dat ik binnen 4 weken de motor moest afleveren. In de 3e week bel ik de inkoper op waarin hij zegt ik ga deze week op vakantie dus wordt pas over 2 weken. Ik had een mail gestuurd, waarin ik had aangegeven waar de schade precies zat op de motor, niet dat ik voor niks naar Friesland zou gaan rijden.Zijn reactie was schade maar dat wist ik helemaal niet, dus hij wilde de motor niet meer hebben. Een week later begont het allemaal ik kreeg een factuur binnen van motordealer direct bv van 298.99. De verkoopsite ik wil van mijn motorfiets af wist dat de motor schade had ''een deukje op de tank''. In mijn ogen hadden de verkoopsite het moeten doorspelen naar de inkoper. Wie is hier nou fout? alvast bedankt allemaal!

PS Ze hebben vandaag een mail gestuurd dat ze me ingebreke willen stellen.

kokka

Re: Ik wil van mijn motorfiets af.nl

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zou zeggen; laat maar komen. Ik zou ook meteen een ingebreke stelling naar hun sturen

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Uit de voorwaarden,
3. Koper is verplicht de motorfiets over te nemen en de via de Verkoopsite overeengekomen koopsom aan Verkoper te betalen, tenzij de motorfiets niet aan de omschrijving voldoet zoals is ingevuld door de Verkoper op het taxatieformulier.

U bent gewoonweg de Sjaak.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

snuffel1 schreef:Uit de voorwaarden,
3. Koper is verplicht de motorfiets over te nemen en de via de Verkoopsite overeengekomen koopsom aan Verkoper te betalen, tenzij de motorfiets niet aan de omschrijving voldoet zoals is ingevuld door de Verkoper op het taxatieformulier.

U bent gewoonweg de Sjaak.
Onzin. Dat betekent dat juist een opkoper de deal kan afblazen of een lager bod kan doen om het alsnog door te laten gaan, waarmee meteen de gehele 1ste overeenkomst vervalt én er geen verhaalrecht bestaat op een schadevergoeding.

klantenserviceIWVMMA

Ongelezen bericht door klantenserviceIWVMMA »

Beste DH07,

Wij vinden het vervelend dat u er niet uit kunt komen met de dealer en wij willen graag meehelpen om een oplossing te vinden. Waarschijnlijk is het een en ander gebaseerd op een misverstand.

Neem a.u.b. zo spoedig mogelijk contact met ons op op telefoonnummer 053-7600027. Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Nee...klasse dat jullie ruim drie maanden later wakker worden....zegt genoeg.

klantenserviceIWVMMA

Wij kwamen deze klacht nu pas per toeval tegen. Wij kunnen ook niks vinden in onze databases rond die periode. In de klacht staat verder ook geen naam of iets vermeld waaraan wij kunnen refereren, ook op een persoonlijk bericht wordt niet gereageerd. Wij helpen met bemiddelen, maar dat stopt niet bij de verkoop. Onze klantenservice staat 7 dagen per week klaar om bij onduidelijkheden te helpen en eventueel waar nodig zaken op te lossen.

Moedt

Ongelezen bericht door Moedt »

DH07 schreef: Een week later begont het allemaal ik kreeg een factuur binnen van motordealer direct bv van 298.99. De verkoopsite ik wil van mijn motorfiets af wist dat de motor schade had ''een deukje op de tank''. In mijn ogen hadden de verkoopsite het moeten doorspelen naar de inkoper. Wie is hier nou fout? alvast bedankt allemaal!

PS Ze hebben vandaag een mail gestuurd dat ze me ingebreke willen stellen.
De grote vraag is waarom je 298,99 zou moeten betalen.
Je zet een motor te koop en je krijgt een bod en dan ziet de koper af van de motor wegens schade aan de motor.
Je zou dan zeggen dat er dan niets aan de hand is.
Wie haalt het dan in z'n hoofd om 298,99 te vragen?
Ik doe in ieder geval nooit zaken met die figuren, brrrrrrrrrrr.

klantenserviceIWVMMA

Onze dienstverlening is 100% gratis, daarom geven wij ook aan dat er hier sprake is van een misverstand. Daarnaast krijgen wij ook geen reactie van DH07 en is er niks te vinden in onze systemen.

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Waarom niet gewoon op marktplaats verkopen ? Daar maakt heel nederland gebruik van en is betrouwbaar.

Brainfreeze

Ongelezen bericht door Brainfreeze »

Onze databases, onze systemen, klantenservice....

Klinkt indrukwekkend, komt op mij over als een risicoloze, factuurschrijvende makelaarsfunctie.
Doe liever meteen zaken met de koper dan met een schimmige tussenpersoon....

By the way: mijn motor is ook te koop.

Ferry26

Ongelezen bericht door Ferry26 »

Brainfreeze, zit er geen deukje in de tank ?

dummydum

Ongelezen bericht door dummydum »

Ook ik ben er in getuind. Binnen 1 dag een serieus bod......ammenooitniet!
Aangeboden, mijn goed onderhouden Suzuki burgman AN400 met een richtlijn van €.2.250,--
Na ongeveer een week een bod, nou ja een bod, de schrootwaarde is nog hoger dan dit "bod".
Namelijk €350,-- Dit bedrijf is niet serieus te nemen! Pas op doe hier geen zaken mee!!!!!!
:evil: :evil:

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

klantenserviceIWVMMA schreef:Onze dienstverlening is 100% gratis, daarom geven wij ook aan dat er hier sprake is van een misverstand..
ga toch spelen met je gratis.
Verkoper verplicht de motorfiets aan Koper te leveren. Indien de motorfiets door Verkoper toch aan een derde wordt verkocht, zal Dealerdirect aan Verkoper 15 % van het overeengekomen aankoopbedrag aan administratiekosten in rekening brengen (300 EUR minimum, inclusief omzetbelasting).
2. De verkoop van een motorfiets via de Verkoopsite(s) is voor de Verkoper kosteloos. Bij niet-levering van de motorfiets door Verkoper, brengt Dealerdirect 15% van het overeengekomen bedrag als administratiekosten bij Verkoper in rekening (300 EUR minimum, inclusief omzetbelasting).
geld geld geld...
. Indien de termijn als bedoeld in lid 4 van dit artikel wordt vertraagd ten gevolge van factoren welke niet te wijten zijn aan noch voor rekening van Dealerdirect komen, dienen de daaruit voor Dealerdirect voortvloeiende schade, kosten en gederfde inkomsten door de partij te worden vergoed die aansprakelijk is voor de vertraging. Ingeval de vertraging te wijten is aan de Verkoper, is de Verkoper de administratiekosten, bepaald op 15% van de verkoopprijs, aan Dealerdirect verschuldigd.
Een ballentent waar je met een boog omheen moet gaan. Er ontstaan heel veel problemen als de koper iets aan te merken vind ( en als je wil kan dat altijd) waardoor er betaald moet worden ook als de deal afketst.

Piaggio mp3

Ongelezen bericht door Piaggio mp3 »

Ik heb een piaggio mp3
Ik wou kijken of ze er een leuk bod voor gaven of niet maar nu hangt er een contract aan me broek maar ik wil nog niet van mij motor af en de koper is nu een spelletje aan het spelen we hadden afgesproken dat hij hem as zaterdag hem zou komen ophalen maar nu zegt hij dat hij op vakantie gaat en het later wordt . Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik van het contract af kom zonder dat ik een "boete" moet betalen?

Ik hoop dat jullie hiermee kunne helpen :cry:

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik vind het te prijzen dat de klantenservice er bij dit forum zo bovenop zit. Dit even los van de vraag of de boete terecht is en of het verdienmodel helemaal deugt. In elk geval lijkt het te lonen om je verhaal hier te plaatsen.

Als je auto of motor echt gewild is raak je er ook via bv Autotrack wel vanaf. Het probleem is dat dat maar voor een beperkt aantal voertuigen opgaat. Als het dus te mooi lijkt om waar te zijn.....

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Piaggio mp3 schreef:Ik heb een piaggio mp3
Ik wou kijken of ze er een leuk bod voor gaven of niet maar nu hangt er een contract aan me broek maar ik wil nog niet van mij motor af en de koper is nu een spelletje aan het spelen we hadden afgesproken dat hij hem as zaterdag hem zou komen ophalen maar nu zegt hij dat hij op vakantie gaat en het later wordt . Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik van het contract af kom zonder dat ik een "boete" moet betalen?

Raar verhaal. Je hebt je aangemeld en een bod gekregen en nu zit je er aan vast? Ik geloof dat je hier niet het hele verhaal vertelt, of ze lopen je te pesten. Ik lees namelijk het volgende op hun site:
Bij ikwilvanmijnmotorfietsaf.nl kan je ook terecht voor een waardebepaling van de motor of elk ander soort voertuig. In onze afgeschermde veiling kunnen aangesloten inkopers biedingen uitbrengen op basis van de opgegeven omschrijving en toegevoegde foto’s. De hoogte van de biedingen is het bedrag dat het voertuig in de ogen van onze inkopers op dat moment waard is. Bij het ontvangen van het hoogste bod weet je dus direct wat je voertuig nog waard is. Na het ontvangen van het hoogste bod kan je eventueel direct overgaan tot de verkoop van je voertuig, maar dat is niet verplicht.
Zoals ik het lees, heb je dus niet alleen gekeken wat je motor waard was, maar heb je ook een bod geaccepteerd. En ja, als jij een bod accepteert, ben je een overeenkomst tot leveren aan gegaan met de bieder.

Maar eigenlijk wil je er nu van af? Laat me raden, je hebt de motor ook aangeboden op marktplaats en daar een beter bod ontvangen?

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

hoe kan er een contract aan je broek hangen dan? ben je akkoord gegaan met een prijs? heb je ergens voor getekend?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

@kokka hij heeft een bod geaccepteerd, anders kan je namelijk ook geen contact hebben met een koper. De kopers krijgen pas de details van de aanbieder als de aanbieder een bod geaccepteerd heeft. Anders zouden alle aangesloten kopers buiten het platform om direct contact kunnen zoeken met de aanbieders.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dus je bent akkoord gegaan met de verkoop én had al een afspraak gemaakt om de motor te leveren... Dan ben jij degene die een spelletje aan het spelen is met die koper, of niet soms?

Als je akkoord bent gegaan met verkoop voor bedrag X is er een overeenkomst waar je je aan moet houden.

Gesloten