LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rissatten schreef:Hij heeft mij wel begrepen, u niet, waar zou dat aan liggen?
En wat was zijn reactie? Jij betaald eerst de € 25,00 onderzoekskosten en daarna stuurt hij het retour?

Rissatten
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015 11:05

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Rissatten »

Nee, dit...

"Was het nog niet duidelijk dat dat niet gaat gebeuren?"

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rissatten schreef:Nee, dit...

"Was het nog niet duidelijk dat dat niet gaat gebeuren?"
Zeer logische reactie... Jij stuurt een gebruik/oud onderdeel terug en ondanks al hun medewerker blijf je ze spammen.

Rissatten
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015 11:05

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Rissatten »

Reageer liever niet als u niet weet waar het om gaat.
Ik heb een nieuw onderdeel teruggestuurd waarvan de verkoper, ten onterechte, het vermoeden had dat dit het oude onderdeel betrof en krijg hem niet terug.

stofzuigertje

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij gebruik of montage sporen of vieze handen is het niet meer verkoopbaar als nieuwe.
Defecte mogen altijd terug maar terug omdat het niet nodig was, dan worden ze lastiger.

Je mag controleren met oude of deze past maar wel schoon houden en geen montage sporen achter laten.
Verpakking openen is soms noodzaak maar eenmaal gemonteerd en duidelijk eerder gebruikt zou ik deze als ik deze kreeg niet accepteren of met forse korting....
Ja, U koopt wel dingen maar de voorwaarden, U kocht nieuwe en bij retour is het nu niet als nieuw meer verkoopbaar.
Net als schoenen, binnen proef lopen mag maar niet op straat......

Schoon en onbeschadigd mag er veel retour maar ik weet hoe sommige dingen retour stuurden.
Vrijwel elke online winkel wil het ongebruikt retour en U monteerde het, dus vervalt dit.
Alleen bij defect onderdeel zullen ze het vergoeden!

Rissatten
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 mei 2015 11:05

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Rissatten »

U heeft helemaal gelijk en dit gaf ik ook toe aan de verkoper, hier hield ik aanvankelijk geen rekenschap mee, want daar was de retourzending niet op afgekeurd.
Zoals ik al zei werd ik verdacht van fraude, ik zou mijn oude, kapotte sensor, die ik er uit had gesloopt, retour hebben gestuurd!

Later kwam hij met het verhaal dat de sensor zou zijn gebruikt, dit was ook zo, 20 seconden.

Nou ja, pech voor mij, dacht ik toen en stuurt u hem maar weer naar mij terug dan.

Dat wil hij dus niet, want hij ligt bij Bosch, snapt u? Dat kost hem onderzoeksgeld want hij heeft mij immers beticht van diefstal, hetgeen niet klopt en dat wil hij niet toegeven.

stofzuigertje

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bosch gaat doormeten en bij defect krijg je nieuwe....

Een goed werkende gebruikte doen ze niets, pleuren ze weg, opsturen kost ook geld, van Bosch via leverancier naar U = 2x porto....
Als je oude nog goed werkte heb je deze ook niet nodig dus overbodige kosten.

Eerst controleren of het werkelijk defect is en niet zomaar auto uitlezen en gelijk nieuwe bestellen als hij defect aangeeft.
Zelf al eens een losse draad gehad, en daar ziet de computer geen verschil tussen....
Stekkertje reinigen en aandrukken was voldoende.

Omdat reeds gemonteerde met sporen montage onverkoopbaar zijn gaan die gelijk de afval bak in!
Zonder of met open verpakking is de waarde de productie kosten en niet de door U betaalde verkoopprijs!

Zelf heb ik nu online bestelde merkloze Remblokken, €14,37 maar de productie in Oost Europa is nog voordeliger....
Als merk betaal je voor dezelfde blokken meer in ander doosje, en plaatselijk ruim €48,- Ja, zo werken de prijzen en voorraad en personeel kost ook.
Ook deze sensor gaat op deze manier de handel in en voor Bosch is de waarde minder dan voor de plaatselijke Brezan....

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door newmikey »

snuffel1 schreef:Uit het openingstopic blijkt
Prima samenvatting die de discussie weer op de rails helpt. Dank daarvoor!

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het wettelijke herroepingsrecht brengt met zich mee dat TS gewoon recht heeft op teruggave van het geld, inclusief de verzendkosten heen. De regel dat een exemplaar niet gemonteerd of getest mag worden is niet (bewust) opgenomen in het wetboek. Daar mag iedereen natuurlijk van vinden wat hij wil.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

Beginnen we nu weer helemaal opnieuw ? Volgens mij staat alles al in de eerste 4 pagina's.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:Het wettelijke herroepingsrecht brengt met zich mee dat TS gewoon recht heeft op teruggave van het geld, inclusief de verzendkosten heen. De regel dat een exemplaar niet gemonteerd of getest mag worden is niet (bewust) opgenomen in het wetboek. Daar mag iedereen natuurlijk van vinden wat hij wil.
Behalve als het product vervolgens onbruikbaar is. Zoals nu het geval is.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:Behalve als het product vervolgens onbruikbaar is. Zoals nu het geval is.
Die uitzondering kent het herroepingsrecht niet.

Ik geloof er niets van dat het product onbruikbaar is. Dat is ook niet gesteld of gebleken. Als Coolblue producten met een klein beetje schade nog door kan verkoper met 3% tot 15% korting, dan moet deze handelaar dat ook lukken.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Krijg onderdeel èn geld niet terug.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
Nijogeth schreef:Behalve als het product vervolgens onbruikbaar is. Zoals nu het geval is.
Die uitzondering kent het herroepingsrecht niet.

Ik geloof er niets van dat het product onbruikbaar is. Dat is ook niet gesteld of gebleken. Als Coolblue producten met een klein beetje schade nog door kan verkoper met 3% tot 15% korting, dan moet deze handelaar dat ook lukken.
Dan kun je alles terugsturen, zelfs als het kapot is gegaan door eigen gebruik. Lijkt me niet de bedoeling.

Gesloten