Mogelijk Apk fraude?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door drestar »

Nevyn schreef:
06 nov 2023 20:16
drestar schreef:
06 nov 2023 20:02
Lady1234 schreef:
06 nov 2023 17:22
Weleens van smaad gehoord?
Ik heb toch geen bedrijfsnamen genoemd? dus houd op met je onzin!

overigens zijn dit geen beschuldigen maar feiten. de auto kan nooit gerepareerd zijn binnen tijdsbestek van een uur tussen 2 afmeldingen. dit schijnt hier maar niemand te snappen..
U heeft geen namen genoemd, dus nee er is absoluut geen sprake van smaad.
Wel blijft het raar dat de sloper investeert in een auto die hij nog niet officieel in zijn handels voorraad heeft staan.
Maar goed dat hij nu is goedgekeurd is ook niet meer aan u, wat u er ook van vind.
Wel adviseer ik u net als menigeen voor mij, zo snel mogelijk uw vrijwaring te krijgen.
Ik weet wel waarom de sloper hem goedgekeurd heeft, waarschijnlijk omdat die dacht het is vrijdag dus minder kans voor het weekend op een steekproef . dit heb ik al zo vaak gehoord bij auto bedrijven. en ze zeiden ook tegen mij morgen krijg je post met de code nadat hun dit aangevraagd hadden, maar de post kwam niet. dus de sloper ging ervan uit dat de andere dag de auto al op zijn naam zou staan. maar dan hopelijk vandaag

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door cherokee »

drestar schreef:
07 nov 2023 09:53
Nevyn schreef:
06 nov 2023 20:16
drestar schreef:
06 nov 2023 20:02


Ik heb toch geen bedrijfsnamen genoemd? dus houd op met je onzin!

overigens zijn dit geen beschuldigen maar feiten. de auto kan nooit gerepareerd zijn binnen tijdsbestek van een uur tussen 2 afmeldingen. dit schijnt hier maar niemand te snappen..
U heeft geen namen genoemd, dus nee er is absoluut geen sprake van smaad.
Wel blijft het raar dat de sloper investeert in een auto die hij nog niet officieel in zijn handels voorraad heeft staan.
Maar goed dat hij nu is goedgekeurd is ook niet meer aan u, wat u er ook van vind.
Wel adviseer ik u net als menigeen voor mij, zo snel mogelijk uw vrijwaring te krijgen.
Ik weet wel waarom de sloper hem goedgekeurd heeft, waarschijnlijk omdat die dacht het is vrijdag dus minder kans voor het weekend op een steekproef . dit heb ik al zo vaak gehoord bij auto bedrijven. en ze zeiden ook tegen mij morgen krijg je post met de code nadat hun dit aangevraagd hadden, maar de post kwam niet. dus de sloper ging ervan uit dat de andere dag de auto al op zijn naam zou staan. maar dan hopelijk vandaag
Nou begin je weer, eerst was de auto afgemeld tegen vijven om de kans op een steekproef, nu is het weer omdat het vrijdag was.
Ik zit in de autobranche en ik kan je vertellen dat het niets uitmaakt. Steekproeven lopen tot 18.00 uur, 5 dagen in de week. De computer pikt ze random, tenzij bedrijven gesignaleerd staan, dan gaat de frequentie omhoog.
Ik snap ook totaal niet waar je zo'n drukte over maakt. De reparatie was jou te duur, dus je hebt het ding verkocht. Wat een ander er dan mee doet is zijn zaak. Dat zo'n sloopbedrijf annex handel dat ding bekijkt, hem vervolgens voor een paar tientjes aan materiaal repareert en dat de auto vervolgens door de keuring komt en verkocht wordt moeten zij weten. Niet jouw zaak. Jij was de vorige eigenaar, meer niet.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door drestar »

cherokee schreef:
07 nov 2023 11:43
drestar schreef:
07 nov 2023 09:53
Nevyn schreef:
06 nov 2023 20:16


U heeft geen namen genoemd, dus nee er is absoluut geen sprake van smaad.
Wel blijft het raar dat de sloper investeert in een auto die hij nog niet officieel in zijn handels voorraad heeft staan.
Maar goed dat hij nu is goedgekeurd is ook niet meer aan u, wat u er ook van vind.
Wel adviseer ik u net als menigeen voor mij, zo snel mogelijk uw vrijwaring te krijgen.
Ik weet wel waarom de sloper hem goedgekeurd heeft, waarschijnlijk omdat die dacht het is vrijdag dus minder kans voor het weekend op een steekproef . dit heb ik al zo vaak gehoord bij auto bedrijven. en ze zeiden ook tegen mij morgen krijg je post met de code nadat hun dit aangevraagd hadden, maar de post kwam niet. dus de sloper ging ervan uit dat de andere dag de auto al op zijn naam zou staan. maar dan hopelijk vandaag
Nou begin je weer, eerst was de auto afgemeld tegen vijven om de kans op een steekproef, nu is het weer omdat het vrijdag was.
Ik zit in de autobranche en ik kan je vertellen dat het niets uitmaakt. Steekproeven lopen tot 18.00 uur, 5 dagen in de week. De computer pikt ze random, tenzij bedrijven gesignaleerd staan, dan gaat de frequentie omhoog.
Ik snap ook totaal niet waar je zo'n drukte over maakt. De reparatie was jou te duur, dus je hebt het ding verkocht. Wat een ander er dan mee doet is zijn zaak. Dat zo'n sloopbedrijf annex handel dat ding bekijkt, hem vervolgens voor een paar tientjes aan materiaal repareert en dat de auto vervolgens door de keuring komt en verkocht wordt moeten zij weten. Niet jouw zaak. Jij was de vorige eigenaar, meer niet.

Als jij in de autobranche zit zul je ook weten dat er heel wat afgesjoemeld word met auto's en apk keuringen. en dat je geen 2 nieuwe remleidingen erop kan zetten binnen 1 uur . beide remleidingen hadden flinke put corrosie dus dat is overal rdw afkeur en dienen dan volledig vervangen te worden..je doet nu net of de autobranche heilig is omdat je er zelf in zit en komt op voor je collega's en probeert alles op mij af te schuiven . aan jou heb ik dus niets!!! jij bent niet objectief!!!

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat hebt u nu in dit topic bereikt?
Helemaal niets.
U kunt de verkoop niet terugdraaien dus wat wilt u nu?

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Op wat voor soort reacties zit je dan wel te wachten?
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 07 nov 2023 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door jonis »

juliomariner schreef:
07 nov 2023 13:08
Wat hebt u nu in dit topic bereikt?
Helemaal niets.
U kunt de verkoop niet terugdraaien dus wat wilt u nu?
Hij kan de auto wel natuurlijk weer terugkopen van sloper aangezien de auto nog niet overgeschreven kan zijn wegens ontbreken en nieuwe aanvraag tenaamstellingscode.
Ben benieuwd wat de sloper dan gaat vragen voor al zijn werk; zou best kunnen zijn dat repareren bij dealer goedkoper zou zijn geweest.....en dan heb je nog steeds een sloopauto.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Terug kopen wel maar koop ongedaan maken denk ik niet. Op welke grond zou dat dan moeten.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Quote: Als jij in de autobranche zit zul je ook weten dat er heel wat afgesjoemeld word met auto's en apk keuringen. en dat je geen 2 nieuwe remleidingen erop kan zetten binnen 1 uur . beide remleidingen hadden flinke put corrosie dus dat is overal rdw afkeur en dienen dan volledig vervangen te worden...

Wat dacht u van de mogelijkheid dat hij gelijk is begonnen met vervangen, en tegen 17.00 uur al bijna klaar was met het vervangen en de auto vast heeft gemeld, en daarna het vervangen heeft afgemaakt?
Die controle zal waarschijnlijk niet binnen 5 minuten op de sloop staan, en indien wel kan hij die controleur een kop koffie aanbieden.
En hij kan in ieder geval aantonen dat hij ermee bezig is, en waarschijnlijk bijna klaar is.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door jonis »

juliomariner schreef:
07 nov 2023 13:26
Terug kopen wel maar koop ongedaan maken denk ik niet. Op welke grond zou dat dan moeten.
Ts moet zijn verplichting gewoon nakomen mbt tenaamstellingscode, overschrijven en vrijwaren.
Sloper zal gewoon geld willen zien voor een goedgekeurde auto, misschien heeft die inmiddels ook wel andere zaken al gefixed.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

U bent er nog steeds van overtuigd dat de merkdealer de waarheid spreekt en zelfs de sloperij van wanpraktijken beschuldigd omdat het niet mogelijk is zo snel een APK goedkeuring te krijgen.
De merkdealer blijft uiteraard volharden in het feit dat de remleidingen vervangen moesten worden en blijkbaar nam een ander keuringsstation genoegen met ontroesten van de remleidingen.
Het lijkt me ook niet dat zonder de auto gekeurd te hebben alsnog goedgekeurd is omdat bij twee RDW meldingen in zeer korte tijd het risico op een steekproef zeer groot is te noemen.
Ik lees ook dat de sloperij voor u nieuwe tenaamstellingscodes heeft aan gevraagd en die worden per post verstuurd en daar gaan een paar dagen overheen en omdat Post.nl op maandagen geen post bezorgd wordt het vandaag of morgen.
Om het vrijwaringsbewijs te verkrijgen zal u toch bij de sloperij op bezoek moeten gaan en kunt u om een uitleg vragen maar of u een bevredigend antwoord krijgt hangt van de goede wil van de sloperij af.
Een voorspelling van dat antwoord is niet te geven maar komt er vaak op neer dat de sloperij de merkdealer van onterechte afkeur beschuldigd de auto niet op de remleidingen af had mogen keuren.
Wie weet kunt u de auto dan tegen een meerprijs terugkopen want de auto kan sowieso niet verkocht worden omdat de tenaamstellingscodes ontbreken.
U doet eigenlijk een boel moeite om een auto waarvan veel zaken defect zijn terug te krijgen zoals een defecte raambediening, de centrale vergrendeling die de geest heeft gegeven en diverse terugkerende motorstoringen en mogelijk nog elektronische storingen die u zelf niet kunt verhelpen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door kuklos »

drestar schreef:
07 nov 2023 12:18
je doet nu net of de autobranche heilig is ................
Het bij een probleem met lezen wat er staat? Wat jij ervan maakt zegt cherokee helemaal niet.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door drestar »

Ruud.A schreef:
07 nov 2023 13:47
Quote: Als jij in de autobranche zit zul je ook weten dat er heel wat afgesjoemeld word met auto's en apk keuringen. en dat je geen 2 nieuwe remleidingen erop kan zetten binnen 1 uur . beide remleidingen hadden flinke put corrosie dus dat is overal rdw afkeur en dienen dan volledig vervangen te worden...

Wat dacht u van de mogelijkheid dat hij gelijk is begonnen met vervangen, en tegen 17.00 uur al bijna klaar was met het vervangen en de auto vast heeft gemeld, en daarna het vervangen heeft afgemaakt?
Die controle zal waarschijnlijk niet binnen 5 minuten op de sloop staan, en indien wel kan hij die controleur een kop koffie aanbieden.
En hij kan in ieder geval aantonen dat hij ermee bezig is, en waarschijnlijk bijna klaar is.
Leuk altijd hoe men kan speculeren terwijl men er niet bij is geweest. Nee hij had het druk en heeft mij weggebracht naar huis met de takelwagen en moest gelijk door om een auto ergens op te halen... dus nee hij kan nooit gelijk begonnen zijn aan de remleidingen en iemand anders daar ook niet want er was geen monteur aanwezig die dag behalve zijn vrouw achter de computer en die heeft bij de rdw de code aangevraagd omdat hij zijn vrouw hiervoor aan het werk heeft gezet omdat die de administratie doet..

wat bereiken jullie met dit topic. jullie zitten er alleen maar telkens naast te gissen!!! en alles op mij te schuiven.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat wilt u zelf bereiken?

Auto terug kopen?

Waarschuwen heeft alleen zin als u namen gaat noemen, maar dan is het smaad.

Dus wat is uw intentie?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

wat bereiken jullie met dit topic. jullie zitten er alleen maar telkens naast te gissen!!! en alles op mij te schuiven


Maar wat bereikt u met dit topic? Helemaal niets. U lijkt wel een stampvoetende kleuter.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Methusalah »

drestar schreef:
07 nov 2023 12:18

Als jij in de autobranche zit zul je ook weten dat er heel wat afgesjoemeld word met auto's en apk keuringen. en dat je geen 2 nieuwe remleidingen erop kan zetten binnen 1 uur .
Nee... JIJ kan dat niet want het is je vak niet. Je bent nu heel erg overtuigd van je eigen amateuristische kennis en gaat helemaal voorbij aan het feit dat je er eigenlijk helemaal niet zo veel vanaf weet...anders had je zelf wel gedaan. En je was er verder ook niet bij. Dat je geen andere monteur zag betekent niet dat er geen andere monteur was. Dus jouw mening over het wel of niet kunnen is niet heel veel waard.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Begon het zo ook niet met de toeslagen affaire, dat de gewone burger niet geloofd werd? 😂🤣😂

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Quote: Nee hij had het druk en heeft mij weggebracht naar huis met de takelwagen en moest gelijk door om een auto ergens op te halen...

Als hij het zo druk had, had hij beter een taxi voor u kunnen bellen.

Quote: ...de auto kan nooit gerepareerd zijn binnen tijdsbestek van een uur tussen 2 afmeldingen. dit schijnt hier maar niemand te snappen.

Je zou in deze zin toch verwachten dat u zou zeggen dat hij die remleidingen niet heeft kunnen vervangen, omdat u naast hem in een takelwagen zat, op weg naar huis.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Nieuwe codes aanvragen kan alleen met de kenteken pas die u nadat u het geld heeft ontvangen overhandigd en maakt ook dat de verkoop definitief is geworden.
U heeft de auto achtergelaten en bent door de eigenaar van de sloperij nog eens thuis gebracht ook en nu wil u stellen dat u zeg maar opgelicht bent omdat de auto niet gesloopt is.
U schrijft in raadselen niet wij want wat begon met twee afgekeurde remleidingen die u om te laten vervangen te duur vond en besloot de auto aan een sloperij te verkopen is het enige feit dat kloppend is omdat u zelf aangeeft de auto verkocht te hebben.
Wat u er verder allemaal bij haalt doet niet meer terzake want gedane zaken nemen geen keer.
U kunt niet bewijzen dat de auto onterecht goedgekeurd is en denkt ook dat als u een auto aan de sloperij verkoopt die ook gesloopt moet worden en daar valt u over maar vergeet niet dat de sloper eigenaar van de auto is geworden en het recht heeft om met de auto te doen en laten wat de sloper wenst.
U voelt zich benadeeld maar het is wel uw keuze geweest om de auto te verkopen en nu blijkt dat de auto niet zo slecht was als u dacht gaat u steigeren en wringt zich in allerlei bochten om de verkoop terug te draaien en de sloperij de schuld van uw zelf genomen beslissing in de schoenen te schuiven.
kom op zeg, u heeft op basis van kosten die de merkgarage in rekening bracht die beslissing genomen om de auto van de hand te doen en nu wordt de sloperij door u in diskrediet gebracht terwijl u degene bent die de auto naar de sloperij heeft gebracht ener een prijs voor ontvangen heeft.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik weet niet maar volgens mij kan alleen eigenaar zelf bij RDW nieuwe codes aanvragen, met digid. Heb dat zelf wel eens gedaan en dan had ik met kerende post de papieren in huis. Gisteren bij RDW geweest voor autokeuring, vandaag per post de documenten binnen.
Ze lopen lekker bij daar gelukkig.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door cherokee »

drestar schreef:
07 nov 2023 12:18
cherokee schreef:
07 nov 2023 11:43
drestar schreef:
07 nov 2023 09:53


Ik weet wel waarom de sloper hem goedgekeurd heeft, waarschijnlijk omdat die dacht het is vrijdag dus minder kans voor het weekend op een steekproef . dit heb ik al zo vaak gehoord bij auto bedrijven. en ze zeiden ook tegen mij morgen krijg je post met de code nadat hun dit aangevraagd hadden, maar de post kwam niet. dus de sloper ging ervan uit dat de andere dag de auto al op zijn naam zou staan. maar dan hopelijk vandaag
Nou begin je weer, eerst was de auto afgemeld tegen vijven om de kans op een steekproef, nu is het weer omdat het vrijdag was.
Ik zit in de autobranche en ik kan je vertellen dat het niets uitmaakt. Steekproeven lopen tot 18.00 uur, 5 dagen in de week. De computer pikt ze random, tenzij bedrijven gesignaleerd staan, dan gaat de frequentie omhoog.
Ik snap ook totaal niet waar je zo'n drukte over maakt. De reparatie was jou te duur, dus je hebt het ding verkocht. Wat een ander er dan mee doet is zijn zaak. Dat zo'n sloopbedrijf annex handel dat ding bekijkt, hem vervolgens voor een paar tientjes aan materiaal repareert en dat de auto vervolgens door de keuring komt en verkocht wordt moeten zij weten. Niet jouw zaak. Jij was de vorige eigenaar, meer niet.

Als jij in de autobranche zit zul je ook weten dat er heel wat afgesjoemeld word met auto's en apk keuringen. en dat je geen 2 nieuwe remleidingen erop kan zetten binnen 1 uur . beide remleidingen hadden flinke put corrosie dus dat is overal rdw afkeur en dienen dan volledig vervangen te worden..je doet nu net of de autobranche heilig is omdat je er zelf in zit en komt op voor je collega's en probeert alles op mij af te schuiven . aan jou heb ik dus niets!!! jij bent niet objectief!!!
Ik was nog niet zover om mezelf heilig te verklaren en de branche ook niet. Er wordt gesjoemeld met keuringen ja, maar jij hebt nog geen enkel feit te berde gebracht wat mij tot de conclusie doet komen dat dat in dit geval zo is. Nu hebben beide remleidingen ineens flinke putcorrosie. Goed, maar dat ze dan volledig vervangen moeten worden zoals jij stelt is domweg niet waar. Het zijn vrijwel altijd dezelfde stukken die corroderen en die snij je er gewoon tussenuit. Elke autobedrijf heeft nieuwe remleiding gewoon op rol liggen. Je zet er een nieuw stuk tussen, je ontlucht de boel , vult wat vloeistof bij en klaar. Op de remtestbank dat ding en that's it. Een ervaren monteur die daar meer dan een uur over doet , daar ga ik toch eens mee praten.
Dat je aan mij niets hebt (en aan de rest ook niet kennelijk) komt gewoon omdat je zelf die auto hebt verkocht en dat nu achteraf blijkt dat dat voorbarig was. Maar daar kan dat sloopbedrijf niks aan doen. Je hebt hun zelf die auto aangeboden, ze hebben er niet om gevraagd.
Het enige wat je dwars zit is dat zij er nu aan verdienen.

Plaats reactie