Mogelijk Apk fraude?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Ik vraag mij toch echt af waarom hij zich zo druk maakt om een wrak.
Hij lijkt iedereen ervan te willen overtuigen dat de auto volstrekt waardeloos is - wat waarschijnlijk wel klopt.
Zou hij misschien zijn vergeten om iets uit de kofferbak te halen die niet open gaat?

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik denk dat TS zich in principe niet zo drukt maakt over zijn auto, maar het gevoel heeft ( in mijn ogen onterecht) dat hij is genaaid.
Toch heeft hij dit door gelijk van de garage door te gaan naar de sloper, aan zichzelf te danken.
Dat een garage bedrijf een stuk duurder is dan een sloper is logisch , maar heb het idee dat TS dit ook niet helemaal snapt.
Een sloper heeft nu eenmaal het voordeel van veel voorraad en goedkoop kunnen repareren.
Wat ik wel vreemd blijf vinden, dat dit allemaal al is gebeurt terwijl de auto nog niet officieel in de handelsvoorraad stond.
Maar waarschijnlijk had hij een goede indruk van TS.
Ook de opmerking mevrouw was aanwezig, zat achter de computer, zijn vrouw kan wel zijn beste monteur zijn.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar het kan zomaar zijn dat de monteur (en misschien zijn er wel meer) op een andere plek aan het werk waren. Of even koffie dronken of zo.

Wat het repareren betreft: een merkdealer zal, net als Kwikflut, een compleet systeem vernieuwen. Een zelfstandige garage vervangt alleen wat nodig is. Dat is aanzienlijk goedkoper en sneller. Kan me nog wel een uitlaat herinneren: mijn vaste garage heeft er gewoon een stuk tussen uit gehaald en vervangen door een stuk dat hij had liggen. Kwikflut had een compleet nieuwe uitlaat er onder gezet. Dát is het verschil. Best kans dat de sloper (demontagebedrijf) net zoiets heeft gedaan. En uiteraard is de merkdealer van TS het daar niet mee eens. Maar dat is nu eenmaal hun verdienmodel.

drestar
Berichten: 181
Lid geworden op: 05 apr 2013 11:52

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door drestar »

De auto is vandaag eindelijk van mijn naam af omdat de overschrijvingscode gisteren pas binnen was met de post. en de verzekering is nu ook opgezegd.
dit doe ik zo nooit meer.

er is mij gezegd dat ze niet intussen in de auto gereden hebben. mocht er toch iets van komen heb ik in ieder geval dit topic als bewijs.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Nevyn »

drestar schreef:
10 nov 2023 17:05
De auto is vandaag eindelijk van mijn naam af omdat de overschrijvingscode gisteren pas binnen was met de post. en de verzekering is nu ook opgezegd.
dit doe ik zo nooit meer.

er is mij gezegd dat ze niet intussen in de auto gereden hebben. mocht er toch iets van komen heb ik in ieder geval dit topic als bewijs.
Mijn motto altijd boter bij de vis

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door juliomariner »

En wat mag dit topic dan bewijzen?
Volgens mij is het echt flinterdun bewijs.

witte angora
Berichten: 30808
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door witte angora »

drestar schreef:
10 nov 2023 17:05
er is mij gezegd dat ze niet intussen in de auto gereden hebben. mocht er toch iets van komen heb ik in ieder geval dit topic als bewijs.
Volgens mij bewijst dit topic helemaal niets. Het bewijst enkel dat je zelf een sjacheraar bent. Of je daarmee zo goed voor de dag komt in geval van nood weet ik zo net nog niet.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
10 nov 2023 18:41
drestar schreef:
10 nov 2023 17:05
er is mij gezegd dat ze niet intussen in de auto gereden hebben. mocht er toch iets van komen heb ik in ieder geval dit topic als bewijs.
Volgens mij bewijst dit topic helemaal niets. Het bewijst enkel dat je zelf een sjacheraar bent. Of je daarmee zo goed voor de dag komt in geval van nood weet ik zo net nog niet.
Volgens mij is dat ook niet bewezen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door Moneyman »

drestar schreef:
10 nov 2023 17:05
. mocht er toch iets van komen heb ik in ieder geval dit topic als bewijs.
…? Hoe zou een door jouzelf opgeschreven verhaaltje ineens bewijs vormen voor datzelfde verhaal…?

AdiPit
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2018 18:54

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door AdiPit »

Oneerlijk, dealer verkopen een tweedhand auto met 2 jaar Apk.
Deze auto was slecht schade hersteld na aanrijding total los, en volgens 2x test rapport zou nooit 2 jaar apk goed gekuurd kon worden..

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mogelijk Apk fraude?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

AdiPit schreef:
11 dec 2023 16:55
Oneerlijk, dealer verkopen een tweedhand auto met 2 jaar Apk.
Deze auto was slecht schade hersteld na aanrijding total los, en volgens 2x test rapport zou nooit 2 jaar apk goed gekuurd kon worden..
Wie heeft bepaald dat de herstelling slecht uitgevoerd is? En wat kan de dealer er aan doen dat de wet bepaald dat auto's is bepaalde omstandigheden pas na 2 jaar gekeurd hoeven te worden? Als die auto in die categorie valt, dan is 2 jaar de enige mogelijkheid. Niemand kan een APK termijn veranderen.

Plaats reactie