LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motorreparatie van 9 maanden.

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Imand
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jan 2009 21:34

Motorreparatie van 9 maanden.

Ongelezen bericht door Imand »

Volgende maand zit ik 9 maanden zonder motor. Begin juli vorig jaar is mijn KLX met startproblemen opgehaald door de motorzaak. Vervolgens kon ik hem na enkele weken ophalen maar wilde hij niet starten! Wederom toog men aan het werk kon ik, weer wat maanden later, de motor meenemen en de nota betalen. De volgende dag ging ik op de motor naar m'n werk en moest onderweg even tanken. Tanken ging prima maar starten ho maar!! De hele buurt werd gewekt met "geweerschoten van zwaar caliber". De oude kwaal, waarvoor ik de rekening al had voldaan een dag eerder!!! Na 3 kwartier duwen kwam ik op m'n werk en dacht de medewerkers wat te laten schrikken met luid geknal. Tot m'n grote verbazing en woede startte de motor nu in 1 keer. Na koffie en m'n frustratie te hebben uitgeleefd op een grote koek was ik rustig genoeg om bereffende motorzaak te bellen met het heugelijke feit dat zij de motor weer terug konden verwachten. Daar is hij weer gestald tot ergens in december en, jawel, ik kreeg bericht. Ik kon hem ophalen, het was voor elkaar. Na bijna een half jaar iets om trots op te zijn. Motor startte in 1 keer en ik had het geluk door de dikste sneeuwbui van de hele winter naar huis te rijden. Als een mislukte Yeti heb de motor op stal gezet in de verwachting dat ik de volgende dag op de motor naar het werk zou gaan. Niets was echter minder waar. Er lag een plas benzine onder en de motor gaf geen kik, hij knalde tenminste niet meer. Dat hadden ze fantastisch verholpen!!!! Goed, pak weer uit en weer met de auto. Gebeld met motorzaak en aangegeven dat de motor weer kon worden opgehaald, garantie natuurlijk. Is gebeurt en de motor staat nog steeds bij de "maker". In tussentijd is er wat gemaild over en weer en het laatste nieuws was iets over een veertje in het blok. Daarna bleef het angstvallig lang stil en ben ik vandaag maar eens langs gegaan om te vragen of de motor al klaar was of binnenkort zou zijn. "Nee we zijn er nog steeds niet uit en weten niet wanneer hij klaar is"!!!!! Ik heb de heren een smakelijke lunch gewenst tewijl ik tegenovergestelde dacht en erger. Tevens heb medegedeeld dat de directie een brief kan verwachten.Behalve de rekening zijn de kosten van woon/werkkilometers
schrikbarend gestegen, 1 op 5 ipv 1 op 22. Omgerekend in Euro's is dat zo,n 1000,- Euro!!!!!! Hierbij komt dat ik al die maanden ook het rijplezier heb moeten ontberen. Plus de rekening voor de "reparatie" komt dat totaal op 1600,- Euro!!!!!!!
Vraag, oh forum, heeft iemand voor mij een conceptbrief voor dit soort wantoestanden om de directie van Boonstra Motoren te Ureterp mee te sommeren dat mijn motor hoort te rijden en niet een vaste stalling behoort te hebben bij bovengenoemd bedrijf. Alle andere adviezen, behalve het plegen van terroristische aanslagen, zijn natuurlijk van harte welkom zodat ik 2e pinksterdag weer gewoon de 11 stedentocht kan rijden.
Met dank voor reacties en vriendelijke motorgroet,
Imand

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Motorreparatie van 9 maanden.

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

"second opinion" vragen bij een andere motorzaak misschien!?

Jij gaat ervan uit dat ze lopen te klooien bij de betreffende motorzaak dus dan moet een ander het met gemak kunnen repareren en je vertellen wat ze fout hebben gedaan waarna je de eerste reparateur aansprakelijk kan stellen voor de geleden schade.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _reparatie

Kan natuurlijk ook zijn dat ze op een heel verkeerd spoor zitten met zoeken naar de storing en dat een verse kijk op de zaak - van een andere (club) monteur(s) - misschien een verhelderend beeld geeft. Techniek is niet altijd exacte wetenschap 8)

Gesloten