Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:25
Maar dan moet je wel een navigatiesysteem hebben met een dataverbinding. Niet ieder systeem heeft dat.
Tsja, je vraag was hoe het zou kunnen. Zo dus.
Dirkie schreef:
05 okt 2021 09:00
Moneyman schreef:
04 okt 2021 15:24
Dirkie schreef:
04 okt 2021 11:22
Of denk ik nu te simpel :D
Ja.
Want?
Omdat je antwoord natuurlijk niets toevoegt aan de vraag van TS.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Dirkie schreef:
04 okt 2021 11:22
De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel :D
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Overigens rij ik zelf gewoon overal 130 en als ergens een flitser staat even op de rem trappen. Waar niet wordt gecontroleerd is de limiet niet relevant.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
05 okt 2021 09:17
Dirkie schreef:
04 okt 2021 11:22
De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel :D
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.
Leuke stelling, maar niet relevant voor de topicvraag. En er valt ook nog wel het nodige op af te dingen. Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door D34M0N »

Moneyman schreef:
05 okt 2021 09:34
Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Mensen die het moeilijk vinden om op verkeersborden te letten doen er beter aan om zich met de fiets of het ov te verplaatsen. Er zijn genoeg nieuwsberichten geweest van mensen die blind op hun navigatie vertrouwden of niet goed op verkeersborden letten en daardoor ergens in het water terecht kwamen of andere ongelukken veroorzaakten: https://www.ed.nl/auto/automobilist-rij ... aaaaad2d/?

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt - hoewel het slechts één kant van het verhaal is. Maar dat is in dit topic een totaal offtopic discussie.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door de auditu »

Als ik mij probeer voor te stellen hoe een navigatiesysteem, zoals mijn TomTom, zou kunnen werken, denk ik dat er een satellietverbinding moet zijn om vast te stellen waar ik mij bevind. De informatie betreffende de voorgeschreven snelheden op bepaalde wegvakken, op bepaalde tijden staan dan gewoon op de gebruikte kaart. De software zorgt er dan voor dat die gegevens samen op de juiste manier geïnterpreteerd worden. Tijdelijke maatregelen zijn daarin niet meegenomen. Zelf opletten blijft dus altijd nodig.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
05 okt 2021 09:07
PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:25
Maar dan moet je wel een navigatiesysteem hebben met een dataverbinding. Niet ieder systeem heeft dat.
Tsja, je vraag was hoe het zou kunnen. Zo dus.
Dirkie schreef:
05 okt 2021 09:00
Moneyman schreef:
04 okt 2021 15:24

Ja.
Want?
Omdat je antwoord natuurlijk niets toevoegt aan de vraag van TS.
Heb even gekeken of ik de vraag kon vinden in de het lange stuk tekst. En dan heb je gelijk, want ik rijd geen Toyota, maar Volkswagen. Daarvan kan ik de navigatie gewoon 2 maal per jaar gratis updaten via Volkswagen. En of de snelheid correct weergegeven wordt weet ik eigenlijk niet, want zoals gezegd kijk ik naar buiten voor die informatie.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Dirkie »

D34M0N schreef:
05 okt 2021 10:07
Moneyman schreef:
05 okt 2021 09:34
Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Mensen die het moeilijk vinden om op verkeersborden te letten doen er beter aan om zich met de fiets of het ov te verplaatsen. Er zijn genoeg nieuwsberichten geweest van mensen die blind op hun navigatie vertrouwden of niet goed op verkeersborden letten en daardoor ergens in het water terecht kwamen of andere ongelukken veroorzaakten: https://www.ed.nl/auto/automobilist-rij ... aaaaad2d/?
Ik zou zelfs aanraden om ook niet op de fiets te gaan, want ook dan moet je op de borden letten. Ik merk (als automobilist en fervent fietser) dat maar weinig fietsers zich iets aantrekken van verkeersborden en regels, maar dat ik een heel ander verhaal.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Moneyman schreef:
05 okt 2021 09:34
D34M0N schreef:
05 okt 2021 09:17
Dirkie schreef:
04 okt 2021 11:22
De oplossing is veel eenvoudiger dan iedereen denkt. Bij iedere auto kun je namelijk gewoon uit het raam kijken en zien wat er op de borden staat. En daar hou je je vervolgens aan. Kost niets en altijd up to date, ook bij tijdelijke wegafzettingen ed. Of denk ik nu te simpel :D
Dit dus. Een van de grootste problemen tegenwoordig is dat veel mensen te vaak met elektronica bezig zijn ipv op de weg te letten.
Leuke stelling, maar niet relevant voor de topicvraag. En er valt ook nog wel het nodige op af te dingen. Juist als je kunt vertrouwen op (in dit geval) je navigatiesysteem, kan je makkelijker op de weg letten. Niet iedereen is gelijk en functioneert gelijk.
Lees even alle bijdragen op dit forum over de problemen met (ingebouwde) navigatie en dan weet je dat je nooit je navigatie moet vertrouwen, alleen jezelf.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dirkie schreef:
06 okt 2021 12:03
Ik merk (als automobilist en fervent fietser) dat maar weinig fietsers zich iets aantrekken van verkeersborden en regels, maar dat ik een heel ander verhaal.
Herkenbaar :D en hoe groter de stad, hoe groter het probleem :wink:

hoopke
Berichten: 134
Lid geworden op: 29 jul 2020 15:59

Re: Navigatie Toyota duur en verouderde mappen

Ongelezen bericht door hoopke »

Dirkie schreef:
06 okt 2021 12:00
Moneyman schreef:
05 okt 2021 09:07
PeterPeters1966 schreef:
05 okt 2021 05:25
Maar dan moet je wel een navigatiesysteem hebben met een dataverbinding. Niet ieder systeem heeft dat.
Tsja, je vraag was hoe het zou kunnen. Zo dus.
Dirkie schreef:
05 okt 2021 09:00
Want?
Omdat je antwoord natuurlijk niets toevoegt aan de vraag van TS.
Heb even gekeken of ik de vraag kon vinden in de het lange stuk tekst. En dan heb je gelijk, want ik rijd geen Toyota, maar Volkswagen. Daarvan kan ik de navigatie gewoon 2 maal per jaar gratis updaten via Volkswagen. En of de snelheid correct weergegeven wordt weet ik eigenlijk niet, want zoals gezegd kijk ik naar buiten voor die informatie.
ALs ik de auto een onderhoud beurt laat geven bij de dealer is een update/nieuwe kaart gratis, dus wat is duur!
DUURDER IN ONDERHOUD DAN TEUN DE BEUN, Ja maar ik krijg ( nou ja krijgen ) een Europees servicepas erbij voor gratis ( ook weer zo'n mooi woord, niks is gratis) hulp voor onderweg bij problemen met de auto.

Gesloten