LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Renault Laguna

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
lambertusjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2009 18:44

Renault Laguna

Ongelezen bericht door lambertusjan »

Ik heb in 2007 een mooie Renault Laguna 2001 gekocht en daar tot voor kort redeliljk happy in gereden.
Echter dit jaar gingen eerst de keycards kapot. Vervanging een hele tijd niet leverbaar en bovendien iewts van 145 euro per stuk !!
Verder dit jaar ineens een aantal grote reparaties (o.a. nieuwe radiateur), maar goed dan kan.

Veel erger is het volgende:
Sinds een paar maanden gaat regelmatig het MM lampje (ornaje spoeltje) branden en de motor blijft op rond 2800 toeren draaien (noodloop roept iedereen dan), gaspedaal reageert niet.

De garage waar ik hem kocht heeft achtereenvolgens de volgende acties uitgevoerd. Na iedere actie trad het probleem na 1 of 2 weken weer op:
a. contacten gereinigd
b. een revisie kitje geinstalleerd (connector)
c. de kabel van het elektronisch gaspedaal (?) een bypass gemaakt
d. weer een andere connector schoongemaakt

Zehebben ea met de Renault dealer overlegd, maar ik heb het idee dat niemand echt begrijpt wat er aan de hand is.
Een aantal keren hielp het om de accu los te halen, maar dar wordt je niet echt blij van als je op de A28 ineens naar 60km per uur zakt.

Vandaag 100 km gereden en vlak bij huis, weer hetzelfde. accu los, half uur gewacht, accu vast en ALLEEN het gaspedaal aangeraakt, meteen fout. Het lijkt (maar de motor is nog watwarm) dat de fout nu permanent is. Morgenochtend nog een keer proberen.

Iemand enig idee wat de oplossing kan zijn? Trieste is dat de wagen perfect rijdt, er zit alleen in de elektronica iets goed fout.

Ja, ik weet het een oplossing is de wagen de noordzee in rijden, dat is wel permanent maar niet mileuvriendelijk. Ik ga ook zeker de rechtsbijstand inschakelen, maar ben bang dat die niet veel kunnen.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Renault Laguna

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Denk dat je laatste oplossing de beste is; bespaar je auto kopend Nederland weer een klein beetje leed mee.

Zelf Renault geeft toe dat ze in die periode bagger (met hoofdletters!) hebben geleverd.

Kijken of je hem in acceptabele staat krijgt en gauw wegdoen die wagen. Is altijd wel weer een gek die hem van je over wil nemen :P

autoexpert
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2009 15:08

Re: Renault Laguna

Ongelezen bericht door autoexpert »

Helaas voor u, maar de Laguna uit 2001 staat bekend om zijn problemen. Vooral het elektrische systeem laat veel steken vallen. De auto zal dan ook zeer moeilijk te slijten zijn, zowel bij een garage als bij particulier.
Misschien is het kopen van een nieuwere Laguna een optie. De Renault dealer ruilt uw Laguna waarschijnlijk wel in. Verwacht geen hoofdprijs voor uw huidige auto. Zeker niet nu in deze tijd, en zeker niet met een Laguna uit 2001. Vanaf 2005 zijn de Renaults zonder noemenswaardige problemen. Dit verhaal geld overigens ook voor de Scenic, het voorlaatste type. Je ziet nu veel 2003 exemplaren te koop staan, en over het algemeen blinken deze niet uit in kwaliteit. Vanaf 2005 daarentegen weer wel. Renault heeft in de jaren 2001-2004 verkeerde keuzes gemaakt met betrekking tot de toeleveranciers van onderdelen. Daar moeten ze nu nog voor boeten.

Mijn advies aan u: de auto, indien mogelijk (ook financieel natuurlijk) inruilen op een andere auto. Hierbij zult u helaas wel veel moeten inleveren.
Succes met uw beslissing!

FrankVeer
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 okt 2006 22:06

Re: Renault Laguna

Ongelezen bericht door FrankVeer »

ik ben het helaas niet eens met de opmerking over de betrouwbaarheid van Renaults vanaf 2005. Dit jaar een Renault Grand Scenic 1.5 diesel gekocht met 183.000 km op de teller. Na ongeveer 2 maanden is de complete motor in de soep gelopen door kapotte krukaslagers. Kosten: 5000 euro! Het bleek te gaan om een lekkende verstuiver. Gek genoeg zou dat volgens een Renault-garage absoluut niet kunnen, omdat er dan allerlei foutcodes zouden worden opgeslagen en zichtbaar worden gemaakt. Helaas dus niet. Overigens was deze auto tot zo'n 146.000 km in onderhoud bij de dealer als leaseauto, dus echt verwaarloosd was ie niet. Bij 178.000 was ie nog voor onderhoud bij een universele garage. Kortom. voor mij nooit meer een Renault. Ook niet van de nieuwere generatie. Een diesel moet probleemloos 2,5 tot 3 ton kunnen draaien.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Renault Laguna

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je nagaat hoeveel Laguna's, Megane's en Scenics er een paar jaar geleden als leaseauto over de toonbank gingen, vind ik dat er nu nog maar verontrustend weinig van deze auto's rondrijden.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Renault Laguna

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste
Ja, ik weet het een oplossing is de wagen de noordzee in rijden, dat is wel permanent maar niet mileuvriendelijk. Ik ga ook zeker de rechtsbijstand inschakelen, maar ben bang dat die niet veel kunnen.
Dat laatste klopt. Als je nu met problemen met een auto uit 2001 komt heb je n iet veel rechten. Een auto slijt namelijk en 8 jaar is een lange tijd

Gesloten