Reparatie koppelingsplaten Kia Picanto: valt niet onder garantie

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ini-Yogini
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2021 16:59

Reparatie koppelingsplaten Kia Picanto: valt niet onder garantie

Ongelezen bericht door Ini-Yogini »

Beste forum deelnemers,
Mijn 2e Kia Picanto is inmiddels 4 jaar, in april gekeurd, beurtjes altijd bij de dealer laten doen en 50700 op de teller. Ik heb hem nieuw gekocht. Van de week ging ik voor ruiterwisserbladen en de banden op spanning brengen bij een nieuwe dealer langs daar de vorige ermee gestopt is. Er zat een vriendelijke receptionist van de Kia. Hij deelde mij mede dat er een reparatie voor nieuwe koppelingsplaten aan zat te komen daar er erg veel ruimte zit op het pedaal voordat deze vrij komt. Echter valt dit niet onder de 7 jaar garantie die Kia geeft omdat het volgens Kia normale slijtage is. Maar ik verwacht voor zo'n lange garantie periode wel een betere kwaliteit. Ik rijd al vele jaren in kleine auto's waar ik veel meer km mee maakte en had nooit last van deze slijtage daar ik niet met mijn voet op de koppeling blijf. Ik heb nog met de dealer gebeld waar ik de Kia aangekocht heb maar kwam niet verder dan de telefoniste, zij vertelde mij dat zij met een ander merk auto hetzelfde had en dat dit normaal is voor kleine auto's. Nou daar ben ik het niet mee eens.
Wat vind U daarvan, heeft u daar ook ervaring mee dat de koppeling zo snel slijt.
Ik hoor graag uw antwoord.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11
Beste antwoord
Gekozen door Ini-Yogini

Re: Reparatie koppelingsplaten Kia Picanto: valt niet onder garantie

door Sira » 11 jul 2021 19:41

witte angora schreef:
11 jul 2021 10:10
Ini-Yogini schreef:
10 jul 2021 17:33
erg veel ruimte zit op het pedaal voordat deze vrij komt.
Volgens mij zou je dat toch af moeten kunnen stellen. Althans, bij oudere auto's kon je dat altijd afstellen, tot ze echt versleten waren.