Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Peterbus
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 19:25

Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door Peterbus »

Mijn Berlingo van 2019, door mij in augustus 2021 bij een Citroen dealer gekocht, begint reeds te roesten op het dak.
Een bezoek aan de plaatselijke dealer gaf mij weing hoop, vanuit Citroen is de lakgarantie slechts 2 jaar.
Ik heb aangegeven daar niet mee akkoord te zijn omdat ik het veels te snel vindt dat er binnen 4 jaar reeds roestplekken ontstaan.
Hoe kan ik dit het beste aanvliegen, ik heb nog geen contact gehad met de importeur.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Contact opnemen met de verkoper, natuurlijk. Grote vraag is natuurlijk ook wat de oorzaak is van de roest.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door riddert »

Heb hetzelfde gehad. Er blijft water staan en viezigheid in de ribbels op het dak. Als de wagen niet schoongehouden wordt, raakt de lak aangetast en begint dan inderdaad te roesten.
Eenvoudig op te lossen door het dak te laten spuiten.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Waar op het dak begint de roest, bij de ribbels zoals Riddert zegt of gewoon midden op het dak?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem eerst contact op met de verkoper.

Vervolgens kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.bovag.nl/hulp-bij-klachten.


Deze automerk geeft u 2 jaar garantie (zoals ze tegen u verteld hebben). Het staat u vrij om een rechtzaak te starten omdat u vind dat het product langer mee moet gaan.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Seinhuis schreef:
21 jun 2023 13:39
Neem eerst contact op met de verkoper.

Vervolgens kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.bovag.nl/hulp-bij-klachten.


Deze automerk geeft u 2 jaar garantie (zoals ze tegen u verteld hebben). Het staat u vrij om een rechtzaak te starten omdat u vind dat het product langer mee moet gaan.
Maar zorg dan wel voor voldoende bewijs dat er geen externe impact is geweest.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En niet wassen kan een groot probleem opleveren voor lak, zeker als er vogelpoep in kan bijten.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Nijogeth schreef:
21 jun 2023 18:57
En niet wassen kan een groot probleem opleveren voor lak, zeker als er vogelpoep in kan bijten.
Dat ook. 1 keer de poep te lang laten zitten en het kan al de lak beschadigen. En "te lang" kan een kwestie van een paar dagen zijn.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Roest op Citroen Berlingo, wat nu?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een paar dagen zal het probleem niet zijn, als de lak nog enigzins prima is. Je zult hooguit wat doffe plekken in de blanke lak kunnen zien, maar die laag zal nog niet verdwenen zijn. Echter, als je dat meerdere keren laat gebeuren of je laat het er langer opzitten en het erin bijten, dan is het zo door de lak heen. Dat kan zo in een maand of 2 gebeuren.

Plaats reactie