LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ruiten Mazda 323F

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Henk

ruiten Mazda 323F

Ongelezen bericht door Henk »

In het voorjaar 2002 heb ik lichte krassen in mijn voorruit en zijruiten van mijn Mazda 323F ontdekt.(bj.2001)Deze waren veroorzaakt door mijn plastic ruitenkrabber.Deze krassen zijn alleen te zien bij tegenlicht (als de zon recht op de voorruit staat).De dealer en importeur zeggen geen eerdere klachten gehad te hebben.In het winterseizoen 2002/2003 werd het allengs erger, ondanks mijn nieuwe ruitenkrabber.Ik rij meer dan twintig jaar Mazda, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.Ik heb geconstateerd dat bij een eerdere type van de 323F een ander merk glas is toegepast (Pilkington)daar hebben diegene naar ik meen geen klachten over.De nu toegepaste autoruiten dragen geen merknaam. Naar mijn mening mogen er geen krassen door een plastickrabber in een hardglazen en/of gelaagd glazen ruit ontstaan.Mijn mening is dat deze ruiten niet voldoen aan de kwaliteitsnormen die aan autoruiten gesteld worden.
Mazda rijders als jullie dit probleem ook hebben, graag een reactie.

masterk
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:20

Re: ruiten Mazda 323F

Ongelezen bericht door masterk »

Beste Henk,

Ik ga er van uit dat het bij jou gaat om een BJ (station) ?
Ik heb zelf een 323f BA uit 1998, van deze heb ik 2 jaar geleden de voorruit laten vervangen door carglass. sinds die tijd krijg ik meer en meer krassen, terwijl de oude ruit helemaal krasvrij geweest is gebleven in 12 jaar tijd.
Het gaat inderdaad om een goedkoper merk dat gebruikt wordt tegenwoordig.
Er is helaas niets aan te doen. Kwaliteit gaat door onze economie gewoon enorm omlaag.

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: ruiten Mazda 323F

Ongelezen bericht door Spuiter »

Na 10 jaar wachten eindelijk een antwoord. :?

Gesloten