LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte ervaring met Orange Motors te Hoogvliet

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Jajaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2014 16:20

slechte ervaring met Orange Motors te Hoogvliet

Ongelezen bericht door Jajaatje »

Mijn Chevrolet Spark uit 2010 aangeboden voor een bandenwissel en servicebeurt met ca. 37000 km op de teller. Bij navraag een kostenindicatie alleen voor de servicebeurt al €650. Dat vond ik toch wel heel veel, dus gegoogeld en kwam gemiddeld uit op ca. €350. Mijn vorige dealer-garage gebeld en deze vertelde dat de €650 wel klopte als het een 60000 km-beurt betrof en ik nu rond €300-350 uit zou komen, dus ik heb weer een afspraak gemaakt bij mijn vorige garage en de eerste afspraak geannuleerd, en mijn winterbanden opgehaald bij de huidige garage. De heer achter de balie vond mij geïrriteerd. Lijkt me duidelijk dat ik met zo'n prijsverschil niet blij was. Toch bleef men volhouden dat de prijsindicatie juist was. Dus geen Orange Motors meer voor mij.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: slechte ervaring met Orange Motors te Hoogvliet

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Is het niet zo dat chevrolet voorschrijft 60k kilometer of 4 jaar. (honda en de meeste andere japanse/koreaanse merken doen dat wel). Ook als een auto's maar een paar kilometer per jaar rijden slijten ze (soms nog harder dan wanneer ze veel rijden).
Geen idee wat er voor een 60k beurt dient te gebeuren.

Even na gekeken en een spark heeft elke 15k of elk jaar (wat het eerste komt) een geplande beurt nodig. bij 60 K of 4 jaar staat er een uitgebreide beurt te wachten inclusief een aantal riemen. De Spark heeft een motor die verre van een feest is om aan te werken (verklaart iets van de hoge kosten) maar in ieder geval doet Orange Motors wat Chevrolet voorschrijft en zit de andere dealer er gewoon naast.
Auto's die goedkoop zijn in aanschaf zijn regelmatig redelijk duur in onderhoud en kennelijk hoort de Spark daarbij....

Gesloten