LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door norbert2 »

Hallo allen,

ik heb problemen met de stuurbekrachtiging van mijn 2013 nieuwe auto en zou graag horen of er meer gebruikers zijn met het probleem.
In de eerste week heb ik twee keer meegemaakt dat de stuurbekrachtiging niet werkte, wellicht nieuwigheid dacht ik.
Op lage snelheden werkt de stuurbekrachtiging altijd slecht, bij langzaam rijden is er niks mis.
Echter wanneer ik snel moet ingrijpen of als ik bij uitparkeren snel moet draaien heb ik geen controle over de auto.
Is in mijn beleving gewoon gevaarlijk.
Mijn vorige auto 2008 (precies dezelfde) had het probleem niet.

Wie kent het probleem bij de Citroen Jumpy of zijn broertjes de expert teepeee scudo , toyota ProAce ?

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat zegt de dealer ? Daar al geweest?
Lijkt me het eerste wat je zou moeten doen,wellicht heeft hij er nog een staan maak daar eens een proefrit mee.


gr Henk

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door sadfly »

Lijkt me niet goed en ene klusje voor de dealer. zeker omdat het ene nieuwe auto is en er garantie op zit. Zal je toch eerst bij dealer moeten klagen.

norbert2
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 apr 2005 00:41

Re: Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door norbert2 »

@Henk51

De dealer herkent het probleem maar mag (nog) niks doen van Citroen nederland.
Er ligt al maanden een toezegging om een andere te rijden maar die andere schijnt er niet te zijn, en dan nog, een stuurbekrachtiging die het niet goed werkt is gewoon gevaarlijk, (het vorige exemplaar was normaal).
Vergelijkbaar met een veiligheidsgordel, normaal geen probleem maar als je die snel afrolt blokkeert het.
En daar gaat het mis, een stuur wat niet werkt als je te snel stuurt is gevaarlijk ( kind de weg op ?), dat zal iedereen toch wel met me eens zijn.

Er zijn trouwens meer elektronica problemen.

Het is een bekend probleem dat geeft de importeur ook toe, maar zo lang ik alleen sta lachen ze me gewoon uit, vandaar mijn oproep aan mogelijke andere eigenaren/gebruikers. :wink:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door kokka »

@ norbert,
ik zou zo snel een aangetekende brief schrijven aan de dealer waar je de auto gekocht hebt.
Hierin moet je het gebrek melden, de dealer aansprakelijk stellen en eisen dat binnen redelijke termijn dit levensgevaarlijke probleem wordt opgelost, en dat je anders de auto ergens anders laat herstellen op hun kosten. Je hebt geen fluit met Citroen nederland te maken, dus daar hoeft deze dealer zich ook niet achter te verschuilen
je kan je eigen beroepen op het conformiteitsbeginsel, deze auto bezit klaarblijkelijk niet de eigenschappen die je redelijkerwijs zou mogen verwachten

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: Stuurbekrachtiging Jumpy ( Expert teepeee Scudo ProAce )

Ongelezen bericht door Texpert »

Het kan altijd exemplarisch zijn. In mijn huidige Expert van 2009 en met 175.000 km op de teller heb ik nochtans geen problemen met de stuurbekrachtiging gehad, ook geen andere elektronische malheur. Veel reacties van ProAce gebruikers zul je niet verwachten omdat deze pas vanaf november uitgeleverd wordt.

Gesloten