LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tellerstand status nu bij RDW

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar wat is nu precies je probleem? Waarom is je auto duizenden euro's minder waard? Heb je nu het predikaat "onlogische stand" ofzo?

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door peteroo »

Het spijt me zeer, maar ook bij een Porsche maakt die paar duizend km niks uit voor de waarde. Algehele staat en onderhoudsgeschiedenis des te meer. Met zo weinig kilometers in een paar jaar zou ik juist wel een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Bepaalde zaken (slangen, rubbers, motorolie) kunnen wel degelijk achteruit gaan door veroudering.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door Quark »

gjvo schreef:Ik heb wat problemen met de RDW over de tellerstand.
Ik heb een auto gekocht maar de garage heeft een typfout gemaakt bij een vorige APK.
IPV 84000 hebben ze 87000 ingetoetst en doorgegeven.
Dus een hogere stand.
De eigenaar en garage hebben niets gemerkt en bij de volgende APK gewoon weer de toenmalige stand ingevoerd, 86000 km.
Nu heb ik de auto gekocht en na meerdere verzoeken van mij en de garage, en bewijzen van de APK wil het RDW de correctie niet doorvoeren.
Ik ken de auto, ik ken de eigenaar en weet dat hij de laatste 2,5 jaar slechts 3000 km met die auto gereden heeft.
De auto heeft dus ook geen garage hoeven bezoeken voor onderhoud.

Nu belde het RDW met de mededeling dat de auto te weinig ijkpunten heeft (aantal bezoeken aan garage) en men dus niets wil corrigeren.
De registratie loopt pas vanaf 2014, dus als de auto 2x APK gehad heeft en kwalitatief zo goed is dat hij geen garage nodig heeft dan ben je plat gezegd de ***.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Ik wil graag een zaak aanspannen tegen het RDW want door dit is mijn auto duizenden euro's minder waard (het is een Porsche).
Misschien dat mensen van Tros Radar dit lezen en dit eens aan willen kaarten?

Ik hoor het graag.

GJ
Als je nu via de RDW even de kilometerstanden opvraagt kost een paar euro, doe je deze bij de papieren dan kan je altijd het onlogisch verklaren. Kan de volgende eigenaar zien dat het onlogisch is dat het onlogisch is :D
Laatst gewijzigd door Quark op 23 jun 2016 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

gjvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2016 18:52

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door gjvo »

De garage heeft de foute invoer geprobeerd te corrigeren bij het RDW.
Ook bewijzen aangeleverd.
Maar omdat de controle pas vanaf 2014 gebeurd en de auto in die tijd slechts 3x bij een garage is geweest (2x APK en 1x een controle) vind het RDW dat er te weinig ijkmomenten zijn.

Ik wilde de auto laten taxeren voor de verzekering, de staat van onderhoud, de historie, alles is in orde.
De auto is bij Porsche bekend, ze konden ook geen rare dingen in de software vinden dus door de halsstarrigheid van het RDW krijgt de auto de opmerking, onlogische stand.
Door die opmerking is hij 3000 euro minder waard, dus het scheelt wel degelijk!

GJ

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door jonis »

Nou....de onlogische tellerstand krijgt de auto door een domme tikfout; niet door de halstarrigheid.
In hoeverre ben je echt benadeeld; jij hebt gewoon een Porsche gekocht met een onlogische tellerstand en daar een onlogische prijs voor betaald lijkt me en anders heb je er teveel voor betaald als ze denken dat ze je een logische tellerstand auto hebben verkocht.....het minste wat een particulier kan doen bij aankopen is een simpele RDW kentekencheck en die meldt tegenwoordig ook logisch/onlogisch/geen oordeel, voor de rest bij aankoop NAP vragen. Wat voor handelaar is dat die 2de handsjes nog verkoopt zonder NAP?

gjvo
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 jun 2016 18:52

Re: tellerstand status nu bij RDW

Ongelezen bericht door gjvo »

De auto is niet bij een handelaar gekocht maar van een oudere man, de garage was zijn vaste garage die alle apk's voor hem deed.
En de garage is nu al 3 maanden bezig om door de molen van het RDW te komen, met bellen, mailen, bewijzen, etc.

Maar inderdaad een goed idee die tellerstand rapportage.
Net gedownload en het is wel heel duidelijk dat er een typefout gemaakt is.
Nu de taxateur nog overtuigen.

24-02-2016 86.867 km
04-05-2015 84.361 km
09-03-2015 84.116 km
27-10-2014 87.089 km
05-02-2014 82.329 km
22-07-2013 76.235 km
13-03-2012 54.960 km
16-11-2011 50.112 km
03-03-2010 39.896 km

Gesloten