LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
mversterre
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jan 2011 13:42

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door mversterre »

ik denk dat je de verkopende partij gewoon aansprakelijk moet stellen volgens het conformiteitsbeginsel. Als hij dan een parallel geimporteerde auto heeft geleverd wordt het wel wat moeilijker voor hem om de spullen vergoed t ekrijgen.
Dat moet echter niet jou probleem zijn. Volgens de wet is hij de enige die je kan aanspreken. Hij kan op zijnn beurt weer hetzelfde doen bij zijn leverancier.
MArco

JPToyota
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2011 19:30

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door JPToyota »

Ook ik was vorige week 9 februari aan de beurt. Ik had de vorige dag toevalllig nog tegenover vrienden opgeschept over mijn Toyota Landcruiser. Uit alle verhalen van mensen en uit het verkooppraatje van de verkoper had ik zeker verwacht dat deze auto makkelijk de 400.000 km zou halen. Dus niet. Ik werd ruw uit mijn droom wakker geschud. Mijn Landcruiser bouwjaar 2005, 220.000 km, stond ineens stil op de snelweg. Afgelopen dinsdag kreeg ik van de garage te horen: vastgelopen motor. "Geen nalatigheid van mij of van de dealer, maar gewoon pure pech". Gezien het groeiende aantal mensen met hetzelfde probleem, lijkt deze verklaring mij niet juist.

De reparatiekosten bedragen €10.700, mits turbo niet kapot zou zijn. Anders komt daar nog eens €2.500 aan extra kosten bij!

Tot mijn grote verbazing komt mijn zoon de volgende dag met de mededeling dat ik niet de enige ben!

Wie kan mij vertellen wat de juiste procedure is om tot een acceptabele oplossing met Toyota te komen?

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door smilie »

Hoe komen ze aan zo hoge kosten, dat snap ik niet? Ik neem aan dat al die bedragen van de officiele dealers zijn?

Ik heb geen Toyota, maar had wel met een Peugeot 406 (2.0 HDI) ook een kapot motor blok (een cilinder was stuk, dus niet vastgelopen blok!). Echter, ik had bij de lokale, universele garage voor 1,400 euro nieuwe blok erin laten zetten. Blok zelf was 850 euro (tweedehands uiteraard, gereviseerd) + 550 euro voor de werk). Auto stond ongeveer een week in de garage.

Dus, ik kan me niet voorstellen dat zo een 3.0 blok 8 x duurder kan zijn? Aangezien alle hier genoemde auto's buiten de garantie vallen, is het niet goedkoper bij zo een lokale garage (waarin uiteraard vertrouwen bestaat) een nieuwe blok te laten zetten?

Mvg,
Smilie

RAdmiraal
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2011 18:43

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door RAdmiraal »

Wat een gedoe allemaal, om te zorgen dat je nog iets geld terug krijgt bij Toyota, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, heb het helemaal gehad.
En hebben de auto nodig voor de zaak, dus een dag missen is al te lang.
We kunnen hem laten maken bij een Toyota dealer, voor heel veel gedld, en dan nog hopen op coulance vergoeding, en hem goedkoper laten maken met een gereviceerde motor, en voor de 2e keer een nieuwe Turbo, want die er 7 weken gelden nieuw ingeplaatst is, kan weer vervangen worden.
Eigenlijk zijn we het helemaal zat.
Het kost gewoon teveel geld, nu kunnen we er nog wat voor krijgen door iemand die de auto wil opkopen, en zijn we druk op zoek naar een andere auto.
Eigenlijk komt dit nu financieel niet zo goed uit voor ons, maar niemand zit hier op te wachten, en ben eigenlijk heel boos op Toyota, had zo simpel geweest om iedere Landcruiser rijder met een D4D motor uit 2005/2006 een persoonlijke brief te sturen met dit probleem, en hoe makkelijk het is om te voorkomen.
Maar ze weten overal onder uit te komen, ja staat niet bij ons geregistreerd, want de auto is uit het buitenland geimporteerd. Bij een Vetos dealer in Nederland gekocht nota bene. Betaal toch ook wegenbelasting, dus weten ze toch dat ik een Toyota rij. Jammer wij waren erg gek van de Landcruiser, want het is een geweldige auto om mee te rijden, maar gaan toch over op een ander merk. En ben nog niet klaar met Toyota, ze zijn nog niet van ons af.

arno tiebosch
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2011 16:42

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door arno tiebosch »

Ik denk dat wij met onze toyota landcruiser hetzelfde probleem hebben als de rest van dit forum.
Ik zou graag incontact komen met andere gedupeerden om erachter te komen hoe ze dit oplossen of opgelost hebben.
Tel nr 0653779413
Email [email protected]

stofzuigertje

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je tijdig de injectoren reviseerde, dus terwijl de auto nog goed is voorkom je door betere materialen uit revisie set (geen Toyota maar Duits merkje) dan kun je moeiteloos 450.000 km rijden zoals marktkoopman die dagelijks zware 2800 KG zware (regelmatig iets meer KG) verplaatst en die is nog wel heel.
De injectoren zijn zwak en veroorzaken elders schade dus die aanpakken is preventief werk maar uiteindelijk wel goedkoper dan bovengenoemde verhalen.

Dus een slimme dealer weet dat dit zo is, kun je als iedereen op het monteurs forum www.problemcar.nl nalezen en je voorkomt tegen relatief geringe kosten deze grote schade!

aaten
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 apr 2006 11:43
Locatie: Utrecht

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door aaten »

Ik zie ongeveer één rode draad in het verhaal en dat is dat eigenlijk geen enkele auto in de reacties aangeschaft/onderhouden is bij een Toyota dealer. Vetos is geen Toyota dealer maar een club die schermt dat ze Toyota specialist zijn.
Het verhaal wat wel een coulance heeft gehad is wel een Toyota onderhouden auto.

Waarom breng je je auto voor onderhoud naar een renault of mitsubishi of andere dealer? Ik zou als importeur in dat geval ook niet zo happig zijn om coulant te gaan doen immers heb je of de auto niet verkocht of niet onderhouden dus kan je er ook niet echt garant voor staan.
Je gaat met een gebroken been toch ook niet naar de gynecoloog? Of denk je dan ook: ja maar dat is ook een arts?

fdj
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2011 22:55

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door fdj »

Ik had afgelopen week te maken met hetzelfde probleem en ging op zoek op internet en kwam op dit forum terrecht.
Mijn toyota landcruiser 2005 nieuw gekocht bij erkende dealer, altijd volgens het boekje op onderhoud geweest bij diezelfde dealer, heeft ondertussen 300.000 km, en kwam dus tot stilstand op autostrade. Nu enkele dagen geleden en ik heb nog geen duidelijke verklaring van dealer. Voorlopig al verschillende reacties, injectie, turbo,... gaan me iets laten weten...maar toch al zeer verontrustend, het zou erg zijn en veel geld gaan kosten...
Ik rij voornamelijk lange afstanden, altijd autosnelweg, NOOIT zware lasten, nooit overbelasting, écht "cruisen" eigenlijk... Tot nu supercontent, was van plan er acht jaar mee te rijden en dan dezelfde aan te schaffen, maar nu???
Graag reacties van mensen die hetzelfde meemaakten opdat ik een goede oplossing vind...
De vijf jaren toyota garantie zijn natuurlijk voorbij???? of niet voor zoiets??
Iedereen mag me rechtstreeks contacteren op mail: [email protected]
dank

Henri Berends
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2012 20:31

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door Henri Berends »

Ben in bezit van een LC 3.0 d4d (bwjr. 2004) 195.000km. Vandaag in het kader van preventie een check laten doen van de oliezeef. Daarvoor is de carterpan gedemonteerd.

Oliezeef bleek schoon te zijn. Een hele opluchting. Maar wat heeft dit blok een kleine carterpan.

frans888
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2010 17:25

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door frans888 »

Ik heb enige maanden geleden een Landcruiser uit 2006 in Italie gekocht en ongeveer een maand geleden werd ik door iemand gewezen op het feit dat bij een kennis van hem de motor in de soep was gelopen en ik had nu eens willen ontkomen aan de vele reparaties die ik had moeten laten uitvoeren aan mijn BMW 330d die ik nieuw in 2000 had gekocht en alleen maar een BMW garage van binnen heeft gezien! Nik A-merk!
Twee weken geleden werd ik er door mijn buurman ook op het motorprobleem gewezen en hij gaf mij de link naar dit forum.
Na alle bijdrages doorgenomen te hebben viel het mij ook op dat er veel geïmporteerde auto's bij zaten die niet bij de Toyota werden onderhouden. Nu was ik dat ook niet van plan maar ik ben afgelopen maandag met mijn chassisnummer langs Toyota gegaan en gevraagd of zij het probleem kenden en of er modificaties voor waren.
Nou, ze kenden het probleem en na een check in het de Europese database was duidelijk dat mijn auto de modificatie nog niet had gekregen. Ze wilden zo snel mogelijk de auto in de garage hebben en ondanks vakantie en zieke medewerkers werd hij er donderdag tussen geprikt en is gisteren de modificatie uitgevoerd, plus als bonus gratis nieuwe olie en filter!

Ik verbaas me wel dat er nieuw in Nederland verkochte auto's bij de slachtoffers zitten en vraag me af wanneer de modificatie is uitgebracht. Als bij hen de motor in de soep is gelopen na het uitbrengen van de modificatie lijkt het mij dat Toyota verantwoordelijk is voor de volledige kosten, ze hadden de eigenaren moeten aanschrijven.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Hier staat wat info met foto's:

http://www.landcruiserclub.net/forum/vi ... 12&t=10505

Zie je dus dat de koperen ringetjes niet meer afdichten na een tijdje. De injectoren zitten in de kop, er lekken dus na een tijdje uitlaatgassen bij de olie, wat de olie vervuilt en uiteindelijk de olie retour pick up verstopt, en dus de motor vastloopt door gebrek aan smering.

--

Maar koperen ringetjes voor afdichting van injectoren is niks mis mee.

Oke nu komt het, er zijn meerdere topics via google te vinden van andere nieuwe generatie diesel motoren die hetzelfde probleem hebben. Het komt uiteindelijk neer op de EGR ( Uitlaat gas recirculatie ), welke o.a de problemen veroorzaakt. ( er wordt ook gepraat over dat de diesel kwaliteit niet altijd voldoende is in sommige landen, teveel zwavel, maar of dit het is betwijfel het ).

Een motor wil geen uitlaatgassen inademen maar alleen verse buitenlucht!
De EGR veroorzaakt veel koolaanslag intern.

Guus landcruiser90
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2012 23:19

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door Guus landcruiser90 »

Hallo,
Zoals ik begrijp uit de berichten gaat het over een toyota landcruiser (120), aangekocht in 2005. Is dat ook het bouwjaar?
Zelf heb ik een Landcruiser 90 uit 2001. Wat is hierover bekend qua het onderwerp vastlopen??

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Vastgelopen D4D motor Toyota Landcruiser

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Guus landcruiser90 schreef:Hallo,
Zoals ik begrijp uit de berichten gaat het over een toyota landcruiser (120), aangekocht in 2005. Is dat ook het bouwjaar?
Zelf heb ik een Landcruiser 90 uit 2001. Wat is hierover bekend qua het onderwerp vastlopen??
Dat zou kunnen, als het de 3.0 1KD-FTV motor betreft, volgens Wiki zit die ook in de latere 90 modellen:

By June 1999, minor changes were made. In order to follow new laws, fog-lamps were added to the bumper, except in South Africa. In July 2000, a new diesel engine, the 3.0 L (2982 cc) Common Rail Diesel Injection (D-4D) 1KD-FTV was introduced into this model.

Gesloten