LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Kees Aalders
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:27

VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door Kees Aalders »

MIJN OPEL ZAFIRA :?
Heb een zafira diesel op 100.000 km zijn mijn koppelingsplaten totaal los,was nog net geen 2jaar oud en Opel garantie gaf niet thuis.Na vervanging is nog 2 x een complete versnelliongsbak geplaatst. zIT NU DUS DE 4E ONDER!!!
Ben een rustige rijder die grote afstanden rijdt is mijn 3 zafira en rij al 30 jaar in een lease auto, heb nog nooit zo'n probleem gehad. Wordt mij verweten dat auto oneigenlijk gebruikt wordt,met opmerking dat er een trekhaak opzit?
Schade is in maart begonnen en toen stond ,gelukkig ,de caravan al maanden in de stalling.
Heeft iemand ook deze ervaring ?
Opel garantie was er vlug mee klaar = die gaven ze niet.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door D1RK »

bij www.problemcar.nl een bekend probleem dus koop een echte auto van een ander merk...
Toyota of Mazda en andere Jappen zijn stukken goedkoper als Leasebak omdat ze minder stuk gaan....
Ook prive zie je dat wat duur in lease is ook prive niet leuk is!

Kees Aalders
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:27

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door Kees Aalders »

Dirk dit is een antwoord wat erg ver gezocht is Het gaat mij om de Zafira ,die net 100.000km gelopen heeft.
En binnen garantie naar de knoppen is.Ik kan dat niet terug vinden in jouw verwijzing.
Niets om naar Opel terug te koppellen.
Is fijn dat je positief bent over jappen autos,maar daar mankeert ook wel ens iets aan kijk maar naar www.problemcar.nl,je eigen verwijzing.
Ik zoek volwassen kommentaar aub.Groet Kees

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door fj »

Als je binnen de garantie zit betekend dit dat de Opel moet bewijzen dat dit ontstaan is door verkeerd gebruikt van de auto, kunnen ze dit niet dan moeten ze kostenloos repareren.
Laat hun dit schriftelijk doen wanneer ze dit beweren.

ben benieuwd of ze dit echt kunnen.

Als je het daar niet mee eens bent kun je misschien wel naar de geschillencomissie ( Bovag? )

Kees Aalders
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:27

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door Kees Aalders »

Bewijzen, ze stellen gewoon oneigenlijk gebruik van de auto.
Met de opmerking auto heeft ook trekhaak.
Maar dit was in maart en gelukkig stond de caravan vanaf juli in de stalling.
Dus...

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door Joe D »

Ja, een trekhaak onder een Opel, dat is natuurlijk dodelijk.

Nee, nu even serieus. Wat is er mis met een trekhaak onder een Zafira? Hoe verzinnen ze het? Eigenlijk beweren ze dus dat een Zafira zo'n prul is dat hij niet eens een caravan kan trekken. Dat is inderdaad een staaltje van geloof in je product zeg. Het wordt Opel dealers zeker ook verboden om een trekhaak te monteren onder een Zafira, tenzij ze de klant waarschuwen en een vrijwaring laten tekenen? Wat een onzin!

Ik denk dat er niets anders op zit dan stevig in de boom te klimmen en de rechtsbijstand in te schakelen.

hendriks==
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2008 23:00

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door hendriks== »

mijnheer wat u zegt komt mij heeeeeeel onwaarschijlijk voor , ik weet uw klacht niet exact maar ik denk dat u een rammel hoort en dit wordt niet veroorzaakt door de versnellingsbak maar door het 2 delig massavliegwiel en dit is wel een veel voorkomend probleem niet alleen bij opel maar bij alle auto,s met deze constructie wij hebben dit probleem meegemaakt al bij 60.000 km het is misschien verstandiger om het probleem aan een ander garage voor te leggen en u zegt de bak was stuk maar welke onderdelen van de bak waren telkens stuk ?

Knezevic
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 10:52

Re: VERSNELLINGSBAK ZAFIRA B 1.9 CDTI

Ongelezen bericht door Knezevic »

Wij hebben op 22 november 2008 een Opel Vectra, gekocht bij de officiële merkdealer Het Motorhuis in Gouda. Op dat moment was de auto 1½ jaar oud, dus werd hij geleverd met de fabrieksgarantie tot eind mei 2009.
Vanaf de aankoop liep de achteruitschakelen moeizaam, maar we dachten omdat de auto nog redelijk nieuw was, dat het daarom zo moeizaam schakelde.
In die drie maanden (4000 km door ons gereden) dat we de auto hebben zijn we drie keer bij de officiële merkdealer Van der Linden van Sprankhuizen geweest, voor het wisselen van winterbanden, voor winter check-up en voor het terugroep actie.
Bij de derde bezoek (terugroep actie) heb ik toch gevraagd om de auto na te kijken, omdat de motor rammelde bij het achteruitrijden.
Toen werd gezegd dat ik de auto terug moest brengen en dat ik hem daar voor twee dagen moest laten staan voor het checken van de versnellingsbak.
Twee dagen daarna werd ik gebeld door met de mededeling dat de versnellingsbak stuk was (wat de kapotte tandwiel bleek te zijn) en dat die vervangen moet worden pas na de schade-expert vastgesteld heeft of deze zaak onder garantie valt.
Op 27 februari j.l. werden wij gebeld met de mededeling dat Opel Nederland de zaak afgewezen heeft met het reden dat er schakelfout (gebruikers fout) is geweest.
Daarna hebben we meerdere malen geprobeerd contact op te nemen met de verkoper, Het Motorhuis te Gouda, wat zeer moeizaam verliep. Uiteindelijk zijn we geïnformeerd door het Motorhuis dat ze ook de zaak zullen afwijzen met het zelfde reden (schakelfout).
Nadat we gezegd hebben dat het Motorhuis te Gouda een kapotte auto aan ons heeft verkocht en dat we wensen dat het Motorhuis de auto kosteloos laat repareren, werden wij afgewezen.
Het Motorhuis Gouda en Opel Nederland waren niet bereid om de kosten te vergoeden.
Volgens de Bovag Auto Ombudslijn waar we contact mee hebben gehad, zou het Motorhuis de versnellingsbak kosteloos moeten vervangen tenzij zij aan kunnen tonen, dat de schade door ons veroorzaakt was.
Ik rij al 25 jaar een auto en heb nog nooit een kapotte of zelfs beschadigde versnellingsbak in mijn auto gehad. Ik ben ervan overtuigd dat deze fout niet door mijn rijstijl kwam, maar dat aan ons een auto met een kapotte versnellingsbak was verkocht.
Want als dit niet onder fabrieksgarantie valt, dan heeft de verkoper, Het Motorhuis Gouda, toch er bepaalde verantwoordelijkheden in.
Ik zal deze zaak aan rechtsbijstand melden, heb ik al klachten ingediend bij Opel Nederland en zal ik deze proberen te melden aan Tros Radar zodat idereen kan zien waar Opel tegenwordig voor staat. En tegen iedereen zal ik zeggen KOOP GEEN OPEL!!!!
Succes met schakelen en zet hem op!!!!!

Bob

Gesloten