LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Laurens0704
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2014 20:51

Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Ongelezen bericht door Laurens0704 »

In mei 2014 heb ik een auto gekocht bij een autobedrijf in Emmer-Compascuum. Een redelijk end van mijn huis vandaan. Maar op de site van de dealer zou deze met nieuwe apk geleverd worden. En op mijn verzoek met een nieuwe distributieriem. Daarvoor vroeg de dealer een aanbetaling van 275,00 zodat hij niet met de kosten van de distributie zou komen wanneer ik eventueel niet zou komen. Opzich geen enkel probleem. Na een aantal weken wachten leek het alsof de auto door problemen niet door de keuring zou komen. De dealer belde me op en kwam met een deadline, als het voor die en die datum niet klaar was zou de koop komen te vervallen en ik mijn aankoopbedrag terug krijgen. Net de dag voor de deadline kreeg ik via de app bericht dat de auto klaar zou staan, de dag erna weer bericht dat dit niet het geval zou zijn (26juni) De dealer beloofde mij het aankoopbedrag terug te storten. Nu is het 12 juli en ik heb dit nog steeds niet ontvangen. Ook alweer contact over gehad maar de dealer heeft het nog niet overgestort. Wat zijn nu mijn rechten hierin? Want het is toch een aanzienlijk bedrag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Ongelezen bericht door berndv »

Laurens0704 schreef:In mei 2014 heb ik een auto gekocht bij een autobedrijf in Emmer-Compascuum. Een redelijk end van mijn huis vandaan. Maar op de site van de dealer zou deze met nieuwe apk geleverd worden. En op mijn verzoek met een nieuwe distributieriem. Daarvoor vroeg de dealer een aanbetaling van 275,00 zodat hij niet met de kosten van de distributie zou komen wanneer ik eventueel niet zou komen. Opzich geen enkel probleem. Na een aantal weken wachten leek het alsof de auto door problemen niet door de keuring zou komen. De dealer belde me op en kwam met een deadline, als het voor die en die datum niet klaar was zou de koop komen te vervallen en ik mijn aankoopbedrag terug krijgen. Net de dag voor de deadline kreeg ik via de app bericht dat de auto klaar zou staan, de dag erna weer bericht dat dit niet het geval zou zijn (26juni) De dealer beloofde mij het aankoopbedrag terug te storten. Nu is het 12 juli en ik heb dit nog steeds niet ontvangen. Ook alweer contact over gehad maar de dealer heeft het nog niet overgestort. Wat zijn nu mijn rechten hierin? Want het is toch een aanzienlijk bedrag.
Schriftelijk in gebreke stellen, deadline stellen, voldoen ze hier niet aan, de vordering uit handen geven aan een incassobureau.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Ongelezen bericht door eleven »

Heb je voor de aanbetaling een kwitantie gekregen?

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Ongelezen bericht door madfred »

eleven schreef:Heb je voor de aanbetaling een kwitantie gekregen?
Als je het geld hebt overgemaakt, zou dat misschien een bewijs kunnen zijn. Als je het contant hebt betaald zonder een kwitantie, kan het wel eens moeilijk worden.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Aanbetaling terugkrijgen wanneer de garage niet kan leveren

Ongelezen bericht door kokka »

het is natuurlijk maar net iets meer als twee weken, maar de garage zal het geld wel terug moeten storten.
ik denk dat het, zoals al eerder aangegeven is, het beste is om ze schriftelijk in gebreke te stellen.

Gesloten