LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Paashaas25
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2005 18:46

Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paashaas25 »

Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Bij onze Volkswagen Golf IV uit 1999 zijn al 4 maal de zijruiten in de deur gevallen zodra deze geopend of gesloten werden.

Linksvoor, rechtsvoor, linksvoor en weer rechtsvoor.

Het blijkt dat een plastic "blokje" van het raammechanisme breekt en daardoor het raam niet meer ondersteunt.
Om dit op te lossen wordt het gehele raammechanisme met plaat vervangen wat ongeveer €200 per ruit kost.

Het probleem is bij de Dealer en bij PON bekend maar de kosten zijn toch voor de klant. Iedere dealer heeft een aanzienlijk aantal mechanismen op voorraad om de Golf rijders te helpen!

Ook de al eerder vervangen mechanismen gaan kapot en worden niet vergoed. Het laatste raammechanisme zat minder dan 2 jaar in de auto maar nog steeds geen tegenmoetkoming van PON.

Ondertussen zijn er al twee collega's met een Golf IV die dezelfde problemen gehad hebben (en zelf moesten betalen).

Zijn er meer mensen die vergelijkbare ervaringen hebben?

Graag een reactie, bij voorbaat bedankt.

Gast

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn ouders hebben een bora uit (ik denk 2000 2001) en en die hebben net hetzelfde gehad.

aardige mevrouw

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door aardige mevrouw »

Bij VW komt het bij alle types vaak voor problemen met ramen. Trouwens niet alleen bij VW, Opel ook bekend mee & eigenlijk alles wat met elektrische ramen te maken heeft. Lang leve de luxe van al die elektrische snufjes op de moderne auto's. De centrale deurvergrendeling komt waarschijnlijk ook nog wel een keertje.... :(

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Bekend probleem inderdaad. Bij mij vorige week vrijdag rechtervoorraam plots niet meer omhoog. Expliciet gevraagd naar een coulanceregeling en die bleek er te zijn -50%. Nog 80 eurootjes hoor.
Wel schofterig dat zo'n dealer daar uit zichzelf niet mee komt en doet alsof deze problemen noooooooit voorkomen.

automonteur
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2005 16:43

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door automonteur »

er zijn nu via de dealer en automaterialen zaken reparatie setjes te koop hierbij zijn de plastic stukjes vervangen door alluminium en gaan dus niet meer stuk. Wel slordig van VW om dit niet zelf op te lossen

marcojudith
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 21:21

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door marcojudith »

Inderdaad bekend probleem heb nu een vw golf 1 jaar uit 2000/2001
en de ramen zijn al 3 keer naar beneden gezakt, elke keer een hoop geld en vw doet er niets aan!
Belachelijk!!!!

Waar zijn de aluminium deeltjes te koop??? wat kosten deze???

lezer1
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2005 22:24

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door lezer1 »

Ook deze bezitter van Golf uit 2000 heeft in ruim 5 jaren inmiddels 3 keer eerder een compleet mechanisme (laten/zelf) vervangen.

Gebeurt altijd tijdens vakantie; echt handig!

Eerste keer na 13 maanden. Onder coulance vervangen...

Tweede keer na ong 18 maanden, compleet mechanisme met korting mee gekregen en zelf geplaatst!

Na enkele jaren: Derde keer voor de volle prijs!

Nu vorige week dus weer een keer! Hele vakantie met plakband op ruit en over deurstijl rond gereden.
Dit is geen toeval.
Ben benieuwd met wat voor voorstel dealer komt!

Paashaas25
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2005 18:46

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Paashaas25 »

Balen, zeker tijdens de vakantie. Je auto is dan de hele vakantie niet goed op slot geweest.

Ik ben wel benieuwd wat je dealer hier over te zeggen heeft. Zou je de reactie op het forum willen plaatsen?

Bij voorbaat bedankt.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door NONO »

Lees overal en nergens problemen met die VW's.

Een gloednieuwe Jetta, ook ditzelfde probleem, Golf van net drie jaar oud, problemen met niet goed funcionerend portierslot, kachel doet het niet en nu ook de waterpomp stuk, andere golf bevroren carter en gesprongen distributieriem.

Waarom worden die wagens eigenlijk zo goed verkocht? Als je één keer je neus stoot zou je toch denken dat je je bekomst hebt van zo'n merk.

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Eindelijk lijkt er ook in Nederland iets te gaan gebeuren inzake de arrogante houding van VW in deze. Tros Radar lijkt de handschoen te hebben opgepakt. Op het Forum van de TDI club alvast wat reactie's aan gaande het probleem van de electrische ramen in een VAG auto.

http://www.tdiclub.nl/topic.asp?whichpa ... AMPROBLEEM

Heel veel succes Antoinette en collegea!!

RichardK
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2005 15:33

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door RichardK »

Ik ben ook eigenaar van een Golf IV uit 2000. Vlak voordat de auto voor een grote beurt en APK zou gaan wou mijn rechter zijruit niet meer omhoog. DE VW garage heeft een noodreparatie uitgevoerd (vastgeplakt met tape). Tijdens de beurt is het mechanisme vernieuwd. Tijdens het doorspreken van de factuur vertelde de medewerker van de garage me doodleuk dat ik net te laat was voor de coulance regeling en dat de kosten (ik meen rond de € 180 à 200) volledig voor mijn rekening zouden zijn. Omdat mijn auto inmiddels 5 jaar oud was had ik geen recht meer op coulance. Ik heb toen ik eenmaal thuis was gelijk met de importeur gebeld en verteld dat ik dit niet erg netjes vond. Ik kreeg het advies om met de manager after sales te bellen van de garage waar de reparatie is uitgevoerd. Dit heb ik gedaan en binnen 5 minuten werd ik teruggebeld met de mededeling dat alleen de kosten van materiaal voor mijn rekening zouden zijn (€ 37,-). Ik heb gelijk mijn linker raammechanisme ook laten vervangen, tegen dezelfde condities overigens. Al met al een zeer nette oplossing.

divecon
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2005 14:29

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door divecon »

Ja ook ik ben de dupe geworden. alle 2 de electrische zijruiten van mijn Seat Ibiza bjr dec.2002 zijn tegelijk defect gegaan alle 4 de plastic blokkjes kapot.
Geen Garantie niets terwijl het probleem bekend is bij PON. ook geenreactie van de dealer. Wel kosten van ca. 400 euro.
Je betaald dus eigenlijk voor een product dat niet deugd!

pdaalhuizen
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 09:59

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pdaalhuizen »

Dit probleem heb ik ook al vier keer gehad, alleen met een skoda.
Heb van Pon-mobiel en de dealer wel ongeveer een derde van de totale kosten vergoed gekregen.

pdaalhuizen
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 09:59

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pdaalhuizen »

Ik heb nog even gezocht bij het forum, ik heb dit op 3 augustus 2004 geplaatst en toen al diverse reacties ontvangen.

rooievogel
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:19

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door rooievogel »

ik had een renault clio uit 2000 die na 2 jaar binnen 2 maanden beide voorzijramen liet vallen. Was duur geintje. Lees hier eigenlijk geen clios die het ook hadden. De mijne dus wel :twisted:

Martijn1001
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2005 15:10

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Martijn1001 »

Da's een mooi succes van de Radar ploeg; proficiat.

Rest mij nog 1 vraag. Wat gebeurt er na 5 jaar/150k km's?
Volgens mij is duidelijk dat PON met de regeling erkend dat er sprake is van een structureel probleem, waarom dan niet alle voertuigen die het betreft terugroepen en de raamframe's vervangen? Wat gebeurt er nu als na 160k km 1 van mijn andere ruiten in het portier valt?

pimlie
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2005 13:32

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pimlie »

Rest mij nog 1 vraag. Wat gebeurt er na 5 jaar/150k km's?
Dit vraag ik mij ook af. Ik heb een golf 4 uit '98 en begin 2004 (dus na 5,5 jaar) is 1 van mijn ruiten ook naar beneden komen vallen.
Daar ze naar mijn idee inderdaad toegeven dat het een structureel probleem is snap ik niet waarom ze niet gewoon alle reparaties vergoeden?

pdaalhuizen
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 09:59

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pdaalhuizen »

Ik heb contact gehad met de dealer. Zij hebben nu nog een probleem met de importeur, werd mij verteld. De Importeur wil hen de inkoopprijs vergoeden terwijl zij ons de verkoopprijs terug moeten betalen. Dus dit komt er niet op neer dat zij de nota's kunnen declareren bij de importeur. Heeft iemand dit ook gehoord? Zo kan het namelijk nog lange tijd duren voordat wij iets uitgekeerd krijgen.

Sven26
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 okt 2005 20:54

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door Sven26 »

Ook ik heb contact gehad met de dealer!
Kreeg te horen dat ik niet in aanmerking kom voor coulantie!
5 jaar vanaf 4 oktober 2005 werd mij verteld.
Mijn auto is van Januari 2000!!!
Dit lijkt mij niet ercht eerlijk.
2 maal is bij mij ruit naar beneden gevallen. 1 maal links voor en 1 maal rechts achter. Ik heb een scoda octavia combi.

Zijn er ook mensen met Skoda met defecte versnellingsbakken?
Heb ik ook onlangs gehad!! Is erg duur grapje!!

pdaalhuizen
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2005 09:59

Re: Volkswagen (VW) Golf IV zijruiten die naar beneden vallen!

Ongelezen bericht door pdaalhuizen »

Dat is balen, maar als ik jouw was zou ik gewoon contact opnemen met Pon, om zekerheid te krijgen. Onze auto is van september 2000. De dealer vertelde dat het wel vergoed werd, maar dat het lang kon gaan duren

Gesloten