LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Westcoast Motors Alkmaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
motormuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jan 2004 23:27

Westcoast Motors Alkmaar

Ongelezen bericht door motormuis »

Zwaar teleurgesteld en boos ben ik over de handelwijze van de Harley-dealer Westcoast Motors in Alkmaar. Daar zag ik op zaterdag 20 december de motor van mijn dromen. Omdat je bij de aanschaf van zo'n machine niet over een nacht ijs gaat, besloot ik de aankoop te overdenken. In overleg met de sales manager stuurde ik digitale foto's van mijn eigen motor voor een inruilprijs en tevens een afspraak te maken voor een proefrit. De middag voor Kerst belde hij terug om de inruilprijs door te geven en de proefrit op zaterdag 27 december te bevestigen. Toen wij daar echter kwamen was de motor eigenlijk al zo'n beetje verkocht. Wat bleek: toen de verkoper de motor buiten zette voor mijn proefrit, kwam er een toevallige bezoekster die hem ook mooi vond. Zij mocht (voor mij) proefrijden en wilde de motor kopen. Toen ik arriveerde, mocht ik dan nog wel proefrijden en gaf de sales manager aan de situatie heel vervelend te vinden, omdat wij helemaal van Texel kwamen. Na de proefrit bleek echter dat de grote baas, Jan Leek, hem had teruggefloten en had verteld dat de motor moest worden verkocht aan die andere vrouw, toevallig de vriendin van een goede klant. En, zo stelde hij, ik had geen optie. Ik ben boos omdat dit geen manier is. Niemand heeft mij verteld dat een optie nodig was en bovendien had ik wel een afspraak. Geldt dat tegenwoordig niet meer? Schaamteloos zoals ze hier met klanten omgaan.

motortje

Re: Westcoast Motors Alkmaar

Ongelezen bericht door motortje »

Zoals ik lees had je GEEN optie
En als er in die tussentijd een koper komt ! tja
Of hij hem aan jou verkocht zou hebben is nog maar de vraag
En verkocht is verkocht
Dus ik vind het zo gek nog niet

Wel is het sneu voor jou !

Bertje2004

Re: Westcoast Motors Alkmaar

Ongelezen bericht door Bertje2004 »

Inderdaad wel lullig... ik had laatst iets soortgelijks. Auto gezien die me wel wat leek en afgesproken dat ik zo snel mogelijk wat zou laten horen. Nog diezelfde week laten weten dat er 4 dagen later 2 geinteresseerden zouden komen kijken om mijn oude auto te kopen, zodat ik daarna direct zou langskomen om de koop rond te maken.

Dus wat gebeurt er... op de dag dat de 1e geinteresseerde zou langskomen hoor ik via via dat de auto diezelfde dag aan een handelaar is verkocht! Ik dus snel die handelaar gebeld maar die kocht hem in opdracht van iemand anders, dus hij was direct verkocht.

Lekker! Voor hetzelfde geld had ik mijn eigen auto verkocht en zat ik zonder vervoer. :( Maar dit soort dingen schijnen normaal te zijn tegenwoordig (in mijn geval was het een officiele merkdealer in Purmerend).

Btw nog een tip: laat je motor of auto altijd KEUREN door de ANWB of DEKRA zodat je zeker weet dat je geen kat in de zak koopt.

ricardo1

Re: Westcoast Motors Alkmaar

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ik heb ook al zo'n ervaring en het schijnt normaal te zijn. En om eerlijk te zijn begrijp ik het ergens ook wel een klein beetje. Hij kon die motor met zekerheid aan die vrouw (misschien was het wel een lekkere g*ile chick) verkopen en jij was nog niet zeker van je zaak. Stel jij zegt nee, die vrouw koopt haar motor elders en hij blijft een paar weken met dat ding zitten. Je kunt die verkoper wel verwijten dat hij niet gezegt heeft dat hij 'm gewoon zou verkopen als iemmand je voor zou zijn. Een reiskosten vergoeding zou in dit geval redelijk zijn, je had immers een afspraak gemaakt en je moest van ver komen.

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Westcoast Motors Alkmaar

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Weet je wel hoeveel prospectkopers aangeven "e.e.a. thuis te gaan overleggen met hun vrouw" en "er nog een nachte over te willen slapen" en dergelijke verhalen? Een dealer/motorhandelaar of wat ook is geen "Stichting zonder winstbejag" maar een commerciele onderneming. Men wil het "jawoord" van de koper horen of lezen en kan helemaal niks met mogelijke toezeggingen. Daarom bellen goede verkopers ook altijd na op evt. offertes die ze hebben afgegeven. Ze willen zeker weten of de koper zijn "smoes/excuus" nog nakomt. In 99% van de gevallen gebeurt dat dus niet en komt de man/vrouw niet meer terug. Als er dus een impulskoper/koopster binnenstapt die meteen zegt, "die wil ik" is het verhaal klaar. Geld is geld en daar staan we voor. Had je die motor willen vastleggen op jouw manier had dan een koopcontract getekend met ontheffende voorwaarden en een beslissingstermijn. Dat is voor de verkoper ook veel plezieriger! :wink:

Gesloten