Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Phaeton
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2023 11:56

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door Phaeton »

Mijn excuus, ik zie het inderdaad.
Het had 2011 moeten zijn. Ik kan het helaas niet meer aanpassen.
Lady1234 schreef:
11 sep 2023 20:37
U schrijft zelf : ik heb een occasion gekocht uit 2009.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Phaeton schreef:
11 sep 2023 20:46
Mijn excuus, ik zie het inderdaad.
Het had 2011 moeten zijn. Ik kan het helaas niet meer aanpassen.
Lady1234 schreef:
11 sep 2023 20:37
U schrijft zelf : ik heb een occasion gekocht uit 2009.
Nou, lekker zorgvuldige beginpost dan....

Maar zal verder niet héél veel uit maken, want ook als de auto 12 jaar oud is en de olie er niet zodanig uit gutst dat er elke paar honderd kilometer een liter bijgevuld moet worden, valt een beetje olieverlies al snel binnen de marges van wat u wettelijk gezien mag verwachten van een auto die gezien leeftijd en kilometerstand het einde van de minimale technische levensduur wel zo'n beetje bereikt heeft.

Die twee jaar minder maakt wat betreft de wettelijke garantie niet veel uit.
Wil je meer dan de wettelijke garantie, dan zul je inderdaad een handelaar moeten zoeken die ook nog bovenwettelijke garantie biedt, bijvoorbeeld BOVAG garantie.

Als u de auto 180km verderop gekocht heeft, dan moet de aanbieding haast wel 'te mooi om waar te zijn' zijn geweest, of het moet om heel bijzondere uitvoering van het type gaan wat u perse wilde hebben. Maar dan ga ik er vanuit dat u dusdanig liefhebber bent, dat u ook wel iemand mee had kunnen nemen met kennis van zaken.

witte angora
Berichten: 30803
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk hier eens? Ik kom niet verder omdat ik niet geregistreerd ben, maar misschien vind je hier de informatie die je zoekt.

https://fordmondeoclub.nl/phpBB3/viewtopic.php?t=8488

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door jonis »

Ivo.w schreef:
11 sep 2023 21:23


Nou, lekker zorgvuldige beginpost dan....

Maar zal verder niet héél veel uit maken, want ook als de auto 12 jaar oud is en de olie er niet zodanig uit gutst dat er elke paar honderd kilometer een liter bijgevuld moet worden, valt een beetje olieverlies al snel binnen de marges van wat u wettelijk gezien mag verwachten van een auto die gezien leeftijd en kilometerstand het einde van de minimale technische levensduur wel zo'n beetje bereikt heeft.

Die twee jaar minder maakt wat betreft de wettelijke garantie niet veel uit.
Wil je meer dan de wettelijke garantie, dan zul je inderdaad een handelaar moeten zoeken die ook nog bovenwettelijke garantie biedt, bijvoorbeeld BOVAG garantie.

Als u de auto 180km verderop gekocht heeft, dan moet de aanbieding haast wel 'te mooi om waar te zijn' zijn geweest, of het moet om heel bijzondere uitvoering van het type gaan wat u perse wilde hebben. Maar dan ga ik er vanuit dat u dusdanig liefhebber bent, dat u ook wel iemand mee had kunnen nemen met kennis van zaken.

Als je posten ts zorgvuldig had gelezen, had je kunnen zien dat in z'n 2de post ook al bj 2011 stond.
Daarnaast zie ik van de Mondeo automaat op bijv autoscout bj 2010-2012 slechts 7 resultaten staan, dan zou ik sowieso al richting 150km moeten rijden, want binnen 100km radius gewoon 0 resultaten

Phaeton
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 sep 2023 11:56

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door Phaeton »

Update:

Via advocaat wordt de auto door de verkoper kosteloos gerepareerd.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Wettelijke garantie auto bij hoge kilometerstand?

Ongelezen bericht door jonis »

Phaeton schreef:
24 okt 2023 12:50
Update:

Via advocaat wordt de auto door de verkoper kosteloos gerepareerd.

Beetje koude start, maar hierna lekker verder rijden.

Plaats reactie