LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetsite: www.topbanden.com

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
e30fan
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2011 12:04

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door e30fan »

Vorige week Donderdag 2 banden gekocht bij topbanden.com. Toen ze aankwamen bleken het de verkeerde maat, maar de sticker die de maat aangaf was wel goed. Gebeld met Topbanden.com en een vriendelijke meneer beloofde mij dit te corrigeren. Gister de goede banden ontvangen...TOP!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Mallemalle »

pesies,want goeiekope banden heb je niks aan als je ze niet hebt ;)

christianencindy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2011 15:24

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door christianencindy »

ik heb vorige week donderdag Besteld bij topbanden.com. Ik had mijn twijfels omdat ik nog nooit banden online gekocht hebt maar kon op internet niet echt iets negatiefs vinden dus de gok gewaagd.
Ik heb 2 pirelli p7 banden besteld voor 105 per stuk (kon ik via via MET korting aankomen voor 130!) Betaald met visa en meteen een mailtje dat de betaling geregeld was en dat de order in behandeling was. Maandag een mailtje gekregen dat de banden verstuurd zijn en in de middag stond de DPD al op de stoel met de banden.
Dus ik kan alleen maar positieve dingen zeggen over topbanden.

Moet er misschien wel bijzeggen dat ik een mannetje hebt die ze voor mij erop legt. Dus ik heb niet het probleem dat ze me ergens weigeren.

H665
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2009 00:59

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door H665 »

Vorige week 4 banden besteld. Twee dagen later waren ze al afgeleverd bij mijn garage. Alleen jammer dat ik van Topbanden geen bevestiging heb ontvangen dat de banden al onderweg/geleverd waren. Maar goed, ze doen wat ze beloven. Dat is het belangrijkste.

Het loont overigens om wat offertes aan te vragen. In de meer populaire bandenmaten scheelt het niet zoveel of je naar de bandenboer om de hoek gaat of dat je ze online besteld. Ong. 10 euro per band incl. montage. Bij de high performance banden zijn de verschillen aanzienlijk. Daar lopen de verschillen al gauw op tot 40 euro per band.

Derk Jan Scholten
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 feb 2011 01:15

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Derk Jan Scholten »

mooi! mijn ervaringen online waren op zich ook erg goed. Ik heb mijn autobanden gekocht bij http://www.bandenconcurrent.nl
autobanden werden binnen 1 dag geleverd, dus ik kon ze de volgende dag laten monteren. En montage was nog eens super goedkoop, 10 euro... dus was best wel tevreden.
Laatst gewijzigd door Derk Jan Scholten op 18 jul 2011 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

kaledirk
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:12

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door kaledirk »

Ik zie dat jullie tevreden zijn als de banden ook aankomen, net alsof het een gok is die goed afloopt. Mijn Continentals die ik heb besteld bleken 2 ervan een hoogte slag te hebben. Dan kunnen ze niet gebalanceerd. Topbanden was niet bereid iets voor me te doen. De telefoonlijn was steeds uitgeschakeld en als er al iemand opneemt spreekt deze Frans (!?) De e-mailtjes zijn in krom Nederlands of in het Engels. Uit frustratie heb ik maar twee nieuwe banden gekocht ergens anders. Ze zijn goedkoop, maar het kost je meer. Ik denk dat het restpartijen zijn uit het oostblok. Voor mij nooit meer Topbanden.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door ciske »

ik heb een paar prima banden via internet van autobandenmarkt.nl ken het iedereen aanraden.

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Nu nog een leuk autootje op de kop tikken via Marktplaats
en dan rijden maar :lol:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door ciske »

mafvogeltje schreef:Nu nog een leuk autootje op de kop tikken via Marktplaats
en dan rijden maar :lol:
jij doet je naam wel eer aan he :lol: :lol:

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

:D :wink:

volvopiet
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 jun 2011 20:20

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door volvopiet »

Zaterdag vier nieuwe banden besteld, dinsdag geleverd, was te volgen via een linkje. Gebeld voor een afspraak. In 20 minuten stonden ze erop, kosten 30 euro voor vier banden plaatsen inclusief alles.
Kortom: ik ben tevreden.

m@®©
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2011 22:30

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door m@®© »

Ik heb bij deze club een setje van 4 nieuwe banden besteld: Bridgestone S001 in de maat 225/45/YR17. Is een bedrijf dat in Schotland gevestigd is, heet daar Blackcircles. Communicatie is prima, zowel in het Nederlands als in het Engels. Banden werden keurig binnen de afgesproken termijn (4 werkdagen) afgeleverd. Het zijn ook nog eens verse exemplaren: DOT 1121, gemaakt in week 21 van dit jaar dus. Prijzen zijn echt scherp, dus dit bedrijf gelijk onder mijn favorieten opgeslagen.
Kortom: aanrader! :)

flu
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jul 2013 13:30

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door flu »

Mijn ervaring twee maal besteld, bij tweede levering zit er een fout in een band, merkbaar door een trilling in het gebied tussen 70 en 90km. Drie maal opnieuw gebalanceerd en gemonteerd. Pas na veel gezoek en gedoe uiteindelijk na 9 uur arbeid gevonden door de garage monteur. Hierop heb ik een claim geplaatst bij topbanden voor een nieuwe vervangende band. Dat kan niet, er wordt alleen geld terug betaald na een afkeuring van de band door de fabrikant. Dus Claim wordt opgenomen, vervolgens vermelt hun expert in een reactie dat het claimen van trillen geen garantie in het verleden gaf. De retour verzendkosten 39 euro zijn voor eigen rekening! Verder wordt de band dus aan fabriek gezonden en mag ik onderzoeksresultaat ervan afzitten wachten, daarbij moet ik rekenen volgens opgave op een duur van 2 tot 3 maanden !
Mijn volgende banden daarom toch maar weer bij de reguliere handel, logisch toch!

bastims
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2014 20:14

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door bastims »

Regelmatig bestel ik verschillende nieuwe banden via diverse internet aanbieders en aangezien ik een Nederlander ben shop ik ook voor de betere prijs bij een ander.Zo kwam ik onlangs op de site van www.topbanden.com.
Na een grondige analyse wist ik precies welke banden ik wilde hebben en kwam bij deze site op de meest gunstigste prijs voor mij. De keus was gevallen op Kuhmo Ecsta SPT1 KU31. Op de site worden verschillende aanbiedingen gedaan behorende bij verschillende DOT's. De beslissing is gevallen op deze band met als productie periode 02-2013 en geleverd binnen 2 a 3 werkdagen.Na de bestelling (dinsdag) geplaatst te hebben kreeg ik keurig een bevestiging per email.....tot dusver alles naar wens. Het onderbuik gevoel al na het lezen van de bevestiging. Productie periode staat niet omschreven. Effin....laten we gewoon afwachten. Aansluitend een afspraak gemaakt met een door www.topbanden.com aangewezen garage, te weten MAICOS is Oss (uiteindelijk over deze garage niks anders dan lof.) Afspraak gemaakt met MAICOS voor vrijdag want dat is de 3e dag na bestelling voor het monteren van de banden en APK. Donderdag toch maar even gebeld met MAICOS omdat ik via de site van GLS (verzending) er ZELF achter kwam dat de bestelling nog steeds status "in behandeling" stond en dat ik dus er niet op kon vertrouwen dat de banden daadwerkelijk geleverd zouden gaan worden op vrijdag. Bellen met www.topbanden.com was het gevolg. We krijgen een keurig Nederlands sprekende man aan de lijn welke mij informeert dat er iets mis was gegaan met de bestelling waardoor deze niet verder is behandeld. De man informeerde mij ook dat de organisatie van Franse origine is en dat hij voor deze organisatie vanuit Frankrijk de Nederlanders en Belgen te woord staat. Excuses aangeboden gekregen en de banden zullen maandag anders uiterlijk dinsdag geleverd worden. Deze info gedeeld met MAICOS en een nieuwe principe afspraak gemaakt voor de week daarop. Uiteraard stom van mij om mijn slechte onderbuik wederom te negeren. Woensdag werden de banden geleverd door GLS......dus wederom niet conform afspraak. Afspraak gemaakt met MAICOS om donderdag de banden te laten monteren en wederom een vrije dag opgenomen om alles te regelen met de auto en ondertussen is mijn APK verlopen....dus een potentieel risico. Omdat ik niet wederom mijn onderbuik gevoel in de steek wilde laten ben ik gaan kijken naar de banden. En ja hoor........DOT 2012!!!!! Dat had ik niet besteld. Wat nu? Negeren en laten monteren of met een vervallen APK de banden accepteren en te laten monteren? Nou ja, laten we de banden maar laten monteren en bellen met www.topbanden.com.
De uitleg:
De banden waren niet meer op voorraad en zijn daarom aangekocht bij een ander bedrijf. De man gaf aan om "het Franse management" een compensatieregeling voor te stellen en dat hij dit uiterlijk maandag/dinsdag zou laten weten.
Antwoord van "het Franse management":
Ik heb de banden geaccepteerd en zou uiteindelijk bij het plaatsen van een nieuwe order zou een eenmalig korting van Euro 5 doorgevoerd worden. Wat een feest! Aansluitend heb ik aangegeven om het evaluatieformulier graag te mogen ontvangen welke elke klant per email aangeboden krijgt.
Uiteraard niet gekregen!!!
Mijn ervaring wil ik delen met een ieder die overweegt om aan te kopen via deze site. De reviews op hun eigen site spreken alleen maar over lof. Het plaatsen van die reviews gebeurt door de beheerder zelf dus hoe betrouwbaar is dat?

M.vr.gr.Bas Tims

Banden gek
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2014 16:01

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Banden gek »

Oke dus de meningen over deze website zijn verdeeld. Ondanks de wellicht lagere kosten online, bestel ik mijn banden bij een garage waar ik ze ook gelijk laat monteren. Bevalt prima. Geen gezeur met foute leveringen, beschadigde banden, retourzendingen etc. Maar ieder zijn ding, want ik hoor ook positieve verhalen over het bestellen van banden op internet.

Groet Peter
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2014 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: link verwijderd

sander01
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2014 19:58

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door sander01 »

Afgelopen jaren heb ik inmiddels voor familie en vrienden in totaal 18 setjes banden besteld.
Tot op heden altijd naar tevredenheid. Moet echter wel vermelden dat het soms enkele dagen langer kan duren van moment van bestellen tot moment van afleveren.

Ik vindt het dan ook ondoordacht om al van tevoren een afspraak te plannen met de garage waar de banden worden afgeleverd. Het is dan niet de schuld van topbanden/autobandenmarkt/goedkope banden/etc/etc. als je enkele keren je afspraak moet verzetten. Vindt dat persoonlijk vrij kortzichtig en de leverancier is mede afhankelijk van de bezorgdienst.

Nu heb ik verder niets met topbanden want bestel ook geregeld ergens anders als de prijs voordeliger is, maar het gene wat ik bestel voldoet altijd naar volle tevredenheid.

TIP: Ik laat de banden bezorgen bij mijn garage. De garage krijgt de banden geleverd van topbanden met het opgegeven telefoonnummer van hun site. De garage belt mij op zodra ze binnen zijn en dan maak ik pas een afspraak.

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik las in het forum dat leden goede ervaring hebben met bandenmarkt.
Alleen zie ik op hun website geen montageservicepunt staan.
Werken zij niet samen met bandenmontage bedrijven.

Gaarne advies.

Mvg
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2014 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

bandenmarkt.nl verkoopt 2de hands

Daar wil geen enkel zichzelf respecterende bandenboer mee in zee gaan.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door prem »

Mallemalle schreef:wederom op je pik getrapt?

er is niets mis met 2de hands banden, er is ook niks mis met 7,50 per band voor montage en balanceren

dat vraagt men, en dat betaal ik

wil men meer, dan moet men meer vragen

heeft totaal niks te maken met gunnen of niet gunnen

20 euro per band is veel, teveel naar mijn id

en wat betreft zwoegen, een bandje opleggen en balanceren noem jij zwoegen?

het is geen job waarbij het zweet je met emmers over je rug loopt van de inspanning, het is ook geen rocketscience

laten we voor het gemak 15 minuten per band rekenen, ruim gerekend, dan zit je uurloon op 80 euro, das behoorlijk fors voor die werkzaamheden naar mijn id

magoed, heb het al eerder gezegd, als je vak je niet aanstaat, of als je de concurrentie niet aankan, ga dan wat anders doen
Waarschijnlijk heb je geen bedrijf...80 euro, is 66 ex Btw. Moet personeel van worden betaald, afschrijving apparatuur, Electra, gebouw, lokale belastingen. Geloof me daar wordt niet veel aan verdiend. 7,50 is zwart dat kan niet anders.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Internetsite: www.topbanden.com

Ongelezen bericht door prem »

Banden gek schreef:Oke dus de meningen over deze website zijn verdeeld. Ondanks de wellicht lagere kosten online, bestel ik mijn banden bij een garage waar ik ze ook gelijk laat monteren. Bevalt prima. Geen gezeur met foute leveringen, beschadigde banden, retourzendingen etc.

Groet Peter
Helemaal mee eens! Zomerbanden gratis bewaard, op factuur en perfecte service.

Gesloten