LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bridgestone banden Seat Altea XL

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
oorwarmer
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2010 14:45

Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door oorwarmer »

Onder mijn Seat Altea XL (mei 2009) zitten Bridgestone banden type Potenza RE 050 225/45 R17 91W.
Ik heb nu 15.300km gereden en de banden maken een klapperend geluid. Ze zijn "gecuped" volgens de Seat dealer.
Dit is een bekend probleem volgens de dealer. Tot 10.000km worden ze in de garantie vervangen. Ik krijg een kortingsregeling aangeboden via PON. 4 nieuwe banden voor €400 (ipv €1100). Opzich een forse korting.
Zijn er meer mensen die deze klachten hebben?

Groeten Jim

Cr@m
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 aug 2007 18:58

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door Cr@m »

Is een bekend probleem. 1 oplossing ... banden om de 10dkm wisselen voor/achter - achter/voor.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Ik ben ook in bezit van een Seat Altea XL.
Ondertussen zit er meer dan 100.000 km op, maar een tijd geleden hoorde ik ook een raar irrenterend geluid. De dealer noemde het inderdaad het cuppen van de banden.

Omdat het een lease auto is, mogen de banden alleen gewisseld worden bij een bepaalde profieldiepte. Doorrijden dus met dat irritante geluid.

Ik weet overigens niet of dit bij alle merken voorkomt of is dit een typische Seat kwaal?

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Meer auto's met voorwielaandrijving hebben hier last van. de Potenza banden hebben geen draairichting roteer de banden van linksachter naar rechtsvoor en rechtsachter naar linksvoor evt opnieuw uitbalanceren. na een paar 100 km (afhankelijk van rijstijl) zal het geluid weer verdwijnen.

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

oorwarmer schreef:Onder mijn Seat Altea XL (mei 2009) zitten Bridgestone banden type Potenza RE 050 225/45 R17 91W.
Ik heb nu 15.300km gereden en de banden maken een klapperend geluid. Ze zijn "gecuped" volgens de Seat dealer.
Dit is een bekend probleem volgens de dealer. Tot 10.000km worden ze in de garantie vervangen. Ik krijg een kortingsregeling aangeboden via PON. 4 nieuwe banden voor €400 (ipv €1100). Opzich een forse korting.
Zijn er meer mensen die deze klachten hebben?

Groeten Jim
Geen last van gelukkig, ik heb 35.000 met deze banden gedaan. :)

stofzuigertje

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Diverse lage brede banden bij diverse merken hebben dit, vooral 16"en grotere maten.

Een ander merk als Conti of Michelin niet en als ik deze prijs bij een online site als www.autobandenmarkt.nl zou invoeren vind ik €400,- vrij duur en totaal geen korting of coulance.
Vraag gewoon €400,- contant en ga met gewisselde wielen, voor en achter en links rechts ook gewisseld deze indien mogelijk oprijden.

Veldt01
Berichten: 991
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Wederom een onzin advies...... gecupte banden oprijden... lijkt me geweldig safe en een genot voor het rijcomfort. Conti's en Michelins cuppen achter net zo hard als andere merken, zeker als de geometrie/bandenspanning niet in orde is.

Er wordt door TS geen merk banden genoemd (importeur Pon is ook importeur van Conti) en als jij 400 Euro voor een setje A merk banden in de genoemde 17" geen coulance vindt..... Voor goed monteren alleen ben je al 30-35 Euro per wiel kwijt en dat doet de bandenmarkt weer niet....

Overigens krijgt een goed uitgelijnde Altea (en dan bedoel ik ook echt goed dus niet door de gemiddelde garage) i.c.m. regelmatig wisselen nooit problemen op met cuppen (maar komen ze zo beroerd uit de fabriek dat ze eigenlijk bij aflevering opnieuw uitgelijnd zouden moeten worden en dat doet geen dealer).

sanbre
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 aug 2006 18:20

Re: Bridgestone banden Seat Altea XL

Ongelezen bericht door sanbre »

Heb nadat het echt een pokkeherrie werd door gecupte banden (achter het meest) via de leasemaatschappij alle banden laten vervangen, Profile filiaal kende het probleem en zei dat de Bridgestone Potenza (sportieve band) werden vervangen door Turanza (comfort band). Gaat hier ook om een Seat Altea XL met 225 banden. Heb er nu bijna 35000km opzitten met de Turanza en het is nog steeds heerlijk rustig tijdens het rijden. Wel meteen laten uitlijnen als je de banden vervangt en altijd goed op spanning houden.

Gesloten