LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bandengids.nl

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Joe D »

Ik lees hier een aantal negatieve reacties aangaande bandengids.nl, maar aan de andere kant lijkt het er wel op dat ze moeite doen om zaken op te lossen.

Als een bedrijf succesvol is, dan kun je wel eens wat vertragingen krijgen en dan blijft er wel eens wat liggen. Iedereen die zelf in een dergelijk bedrijf heeft gewerkt snapt dat dat in alle branches voor komt.

Ik had overigens ergens op dit forum gelezen dat sommige internet bandenshops scherpe prijzen kunnen bieden, aangezien ze banden leveren die niet voor de Europese markt bedoeld zijn (geen E-keurmerk). Ik heb aan bandengids.nl gevraagd of hun banden allemaal wel aan de Europese eisen voldoen en ik kreeg keurig in een dag per e-mail een bevestiging dat hun banden wel het Europese keurmerk hebben.

Overigens is bandengids.nl aspirant-lid van Thuiswinkel Waarborg, wat ook wat extra zekerheid biedt.
Al met al lijkt het me toch een betrouwbaar bedrijf, of zien sommigen dat hier anders?

Pascal73
Berichten: 91
Lid geworden op: 10 mei 2007 10:12

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Pascal73 »

JoeD :

Als bandengids zou ik ook dit antwoord geven. Maar er is ook nog verschil in E-keurmerken. Dit verschil is voornamelijk de landcode bij het E-Keur, bijvoorbeeld E4 of E11,etc...

In sommige E-landen zijn de naleving van de eisen wat minder nauwkeurig dan in andere landen. Let op voornamelijk oostblok landen!!

Er zitten zoveel verschillen in banden,waardoor sommige banden goedkoper zijn. Bij sommige A-merken is de kwaliteit door grijze import gelijk aan dat van een C-merk. Let hierbij vooral op Dunlop,Goodyear etc.....

Pascal73

Joe D
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 jul 2008 22:41

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Joe D »

Pascal, is er ergens een lijst waar de verschillende E-coderingen te vinden zijn, en wat is dan de keur die je moet hebben? Als het een e-keur is, dan voldoet het in ieder geval aan de Europese eisen, of zie ik dat verkeerd?

Jordi Meijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2008 11:37

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Jordi Meijer »

Banden besteld, geld afgeschreven maar op geen enkele manier te bereiken. Telefoonbeantwoorder geeft continue aan dat ze in gesprek zijn en geeft niet de kans in een wachtrij plaats te nemen. Emailadressen geven enkel een foutmelding met onbekende reden. Montagebedrijf weet ook van niets. Deze gang van zaken maakt mij enigszins zenuwachtig. Waar zijn jullie mee bezig???

ordernr 20080927 09555720225

Jordi Meijer

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Mallemalle »

hoe lang geleden?

mijn ervaring, tussen de 10 en 21 dagen worden de banden geleverd

karanina
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:51

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door karanina »

Vanaf de oprichting in 2006 tot half december 2007 ben ik werkzaam geweest bij de Bandengids.nl
Nieuwsgierig keek ik wat rond voor info betreffende de Bandengids en ik kwam bij toeval op dit forum terecht.
Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn naam nog steeds wordt gebruikt onder de e-mail die wordt verzonden. Ik zag dit bij een bericht van juni 2008, ruim een half jaar na mijn vertrek bij de Bandengids. Komt bij mij toch de vraag of mijn naam nog wel op deze wijze gebruikt mag worden bij een bevestiging van een betaling.
En het is een zeer slordige zaak van de Bandengids dat dit niet is gewijzigd in de naam van de huidige medewerker klantenservice.
Ik ben zeer benieuwd of het nu maart 2009 inmiddels is veranderd. Wie kan mij hierop antwoord geven ?
Karin

Gunnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 00:22

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Gunnie »

Wel grappig, dat de bandengids al anderhalf jaar beterschap belooft en ze hun personeelsbestand of systeem, wegens de overweldigende meer-aantallen, nog steeds niet verbeterd hebben. Het enige waar ze zich mee bezig houden is zichzelf op deze site te verdedigen. Dank voor al jullie verhalen... ik ga hier absoluut geen banden bestellen ;-)

karanina
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2009 13:51

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door karanina »

Het lijkt mij duidelijk dat er zeker geen massa medewerkers bij de Bandengids zijn. Wij hebben geprobeerd een bedrijf te starten met 3 mensen die zich het eerste anderhalf jaar volledig hebben ingezet om er een succes van te maken. Ik zeg niet dat het allemaal geweldig ging maar iedereen met vragen werd netjes geholpen. Het is wel frappant dat de ellende is begonnen in december 2007, duidelijk na mijn vertrek.
Ik zal ook niemand meer adviseren om bij de Bandengids banden te bestellen.

Gunnie
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 apr 2009 00:22

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Gunnie »

Zowww, weer een faillissement aanstaande ;-) ... en niet eens de oorzaak van de crisis, maar door eigen wanbeleid...

herryherwegh
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2009 10:08

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door herryherwegh »

Ik heb velgen en banden besteld bij de bandengids.nl.
Eerst 17 inch,maar bij nader inzien wilde ik toch 18 inch, ik heb telefonisch contact op genomen en de telefoon werd beantwoord.Een en ander besproken en het geld dat tekort was bij gestort.De volgende dag een mailtje dat de velgen niet meer leverbaar waren in 18 inch of ik dan toch de 17 inch wilde hebben.Dat wilde ik niet en dus te kennen gegeven dat ik andere velgen in 18 inch zou uitzoeken. Ik heb dat dus gedaan,maar bij nader inzien kon ik eigenlijk niet de juiste velg uitzoeken,naar mijn zin.Ik heb vervolgens een mailtje gestuurd dat ik van de bestelling afzie,in afwachting van een eventueel nieuw aanbod wat wel naar mijn zin is.Ik heb verzocht of het geld, dat ik inmiddels al had gestort, een bedrag van 1236.50 euro,teruggestort kan worden op mijn rekening.Vervolgens heb ik geen enkele reactie meer gehad niet via mail en telefonisch zijn ze ook niet meer bereikbaar.Ik blijf ondertussen mailen en bellen,en hoop dat ik niet naar zwaardere juridische middelen moet grijpen,ik vind het jammer dat het zo gaat nu want in eerste instantie waren ze wel snel met reageren.
frans h

[email protected]
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2010 11:23

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door [email protected] »

Heb ook (geprobeerd) winterbanden te bestellen bij bandengids.nl.

Na een week reactie dat de banden niet meer leverbaar zijn met de vraag of ik een alternatief zou willen. Erg onproffesioneel daar ze ook direct met een alternatief kunnen komen dat wel leverbaar is. Contact met de importeur van de band leert dat de banden ook gewoon leverbaar zijn. Eveneens leveren andere bedrijven deze banden sommige handen ze op voorraad anderen gaven aan dat deze binnen max. 5 dagen zijn te leveren. Jammer is ook dat als je zelfs nu hun website aanklikt het lijkt of deze banden nog steeds leverbaar zijn! Ik vraag me dus af hoeveel van deze banden werkelijk door hun worden geleverd en het om lokkertjes gaat om vervolgens nadat je al hebt betaald je op te schepen met een andere band.
Moet nu mijn geld nog terug krijgen. Zal jullie op de hoogte houden of deze service wel goed is of ik hier ook achteraan moet.

Wil54
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2012 22:31

Re: bandengids.nl

Ongelezen bericht door Wil54 »

Zoals de geachte lezers kunnen zien zijn de reacties nogal oud.
Zelf heb ik positieve ervaringen. Mijn levering was te laat. Zoekend op internet kwam ik op deze site. Dat was schrikken! Ik heb gebeld naar bandengids en kreeg een acceptabele verklaring en de toezegging dat de banden nog dezelfde dag opgestuurd zouden worden.
Er volgde een mail waarin de routing van de bestelde banden stond. De dag er op had ik mijn banden binnen. Wat mij betreft een aanbeveling.

Gesloten