LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door mahadma »

De betrouwbaarheid van internet, veilig internet, is 1.000.000 x veiliger als de postbode ..............

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

mahadma schreef:De betrouwbaarheid van internet, veilig internet, is 1.000.000 x veiliger als de postbode ..............

Dus voor het internetbankieren, hebben we met ons allemaal onveilig gebruik gemaakt van de postbode?

En veilig internet, maar ja zolang je er zelf aan wil geloven.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er kunnen in ieder geval geen girobetaalkaarten meer uit de brievebus gevist worden. :-)

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door witte angora »

ikweethettoch schreef:
mahadma schreef:De betrouwbaarheid van internet, veilig internet, is 1.000.000 x veiliger als de postbode ..............

Dus voor het internetbankieren, hebben we met ons allemaal onveilig gebruik gemaakt van de postbode?

En veilig internet, maar ja zolang je er zelf aan wil geloven.
In de tijd dat er nog geen internet was, ging een kandidaat-postbode naar de Postbodeschool. En dat was dus een echte opleiding. In die tijd was een postbode ook een echte ambtenaar.

Tegenwoordig hoeven ze alleen maar tot 10 te kunnen tellen en dan zijn ze al 'geschikt' bevonden. In principe zouden zelfs 13- en 14 jarigen die een krantenwijk kunnen lopen, al aangenomen kunnen worden.

Dat maakt nogal even een verschil.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

witte angora schreef:
ikweethettoch schreef:
mahadma schreef:De betrouwbaarheid van internet, veilig internet, is 1.000.000 x veiliger als de postbode ..............

Dus voor het internetbankieren, hebben we met ons allemaal onveilig gebruik gemaakt van de postbode?

En veilig internet, maar ja zolang je er zelf aan wil geloven.
In de tijd dat er nog geen internet was, ging een kandidaat-postbode naar de Postbodeschool. En dat was dus een echte opleiding. In die tijd was een postbode ook een echte ambtenaar.

Tegenwoordig hoeven ze alleen maar tot 10 te kunnen tellen en dan zijn ze al 'geschikt' bevonden. In principe zouden zelfs 13- en 14 jarigen die een krantenwijk kunnen lopen, al aangenomen kunnen worden.

Dat maakt nogal even een verschil.

Wat een rare redenatie.
Wist niet dat er een postbodeschool bestond.

Wat maakt het uit, dat Jantje en Pietje de post in jou brievenbus duwd, dus alle bestellers zijn dus onbetrouwbaar.
Wat een discriminatie voor deze beroepengroep. :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Moneyman »

ikweethettoch schreef: Wat een discriminatie voor deze beroepengroep. :mrgreen:
:roll: :roll: :roll:

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Moneyman schreef:
ikweethettoch schreef: Wat een discriminatie voor deze beroepengroep. :mrgreen:
:roll: :roll: :roll:
:?: :?: :?:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ikweethettoch schreef:
Julie4444 schreef:
piet987654 schreef:Dit doet de RABO bank al jaren. Ik persoonlijk heb er graag dat bedrag voor over, alles beter dan dat onveilige internet bankieren.
Met papier/accept giro bankieren is juist minder veilig dan via internet.
En waarom?
Er is al fraude gepleegd door verstuurde overschrijfkaarten uit brievenbussen te plukken en deze vervolgens te vervalsen. Daarnaast is het onmogelijk om snel te controleren wat er met de rekening gebeurt, dus als men een onterechte incasso inplant is deze niet altijd tegen te gaan of terug te boeken (eenmalige incasso kan niet worden gestorneerd). Machtigingen managen is ook vrij onmogelijk zonder internetbankieren.

Om over pinlimieten nog maar te zwijgen. Veel ouderen hebben te maken met pinpasfraude waarbij velen duizenden euros van hun rekeningen worden gepint met een gestolen pinpas en afgekeken pincode.

Via internetbankieren is heel simpel een lager limiet in te stellen wat dat voorkomt. Als iemand mijn pas + code zou bemachtigen kunnen ze wel een hele €50,- pinnen... de dag nadat ze mijn code afkijken. Ook is een pas direct met internetbankieren te blokkeren zonder te wachten tot een medewerker aan de telefoon tijd heeft.

Dus, hoe precies zijn dat geen voordelen van internetbankieren t.o.v. papierbankieren? Het is stukken veiliger, goedkoper en ook nog eens minder moeite als er iets mis gaat.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

Blijkbaar ga je aan het praktijk voorbij.
Jou aangehaalde voorbeelden zijn voor ouderen, waar je het over hebt, niet haalbaar.

Zoals ik al eerder vermeld heb, is in het verleden dus alle brievenpost onveilig/gefraudeerd gewest.

Tegenwoordig worden pasjes , pincodes nog steeds via de "onveilige" manier via post verstuurd.

Zo ver het veilige internet bankieren! :( :lol:

En niet te vergeten, het gaat over het betalen van de papieren afschriften. :x :lol:

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@ikweethettoch

[Bericht verwijderd door moderator wegens off topic]

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door witte angora »

ikweethettoch schreef: Wist niet dat er een postbodeschool bestond.
Dan heb je de verkeerde nick gekozen.

Die postbodeschool bestond wel degelijk. Postbode was in die tijd een serieus beroep, met een grote verantwoordelijkheid. Iedere postbode was zich daar zeer goed van bewust. Dat is tegenwoordig wel anders. Er komen de laatste jaren genoeg berichten in het nieuws dat een postbezorger een schuur vol heeft met niet-bezorgde post. Dat kwam vroeger niet voor.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door mahadma »

@ikweethettoch

als je weet hoeveel er fout ging, gaat en zal gaan bij de toenmalige, huidige en toekomstige postbezorgers/bezorging zal je je verbazen. Je zou als je het zo goed weet eens bij de afdeling klachten en fraude bij de post moeten werken ................

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

liefdeisdeweg schreef:De ABN/AMRO gaat 60 eurocent per maand in rekening brengen als je de bankafschriften ook via de post wilt blijven ontvangen. Wanneer je niets doet dan wordt er maandelijks 60 cent extra geïncasseerd.

Mijn moeder bankiert niet via internet. Vraag is welke betaalpakketten zijn het goedkoopste om je bankafschriften via de post te ontvangen alsmede gebruik te maken van acceptgirokaarten?
Beste liefdeisdeweg,

Het klopt dat de rekeningafschriften per posst vanaf 1 juli EUR 0,60 per maand kosten. Ik kan me dan voorstellen dat je benieuwd bent waar je moeder zo voordelig mogelijk de afschriften per post kan ontvangen en gebruik kan maken van overschrijvingsformulieren en acceptgiro's.

Bij ons is het tarief voor de rekeningafschriften per post van EUR 0,60 voor iedere klant gelijk. Voor een set van 22 overschrijvingsformulieren betaal je EUR 8,80 en het gebruik van acceptgiro's is vanuit de bank kosteloos.

Mocht jouw moeder toch overwegen om haar afschriften online te willen bekijken, dan geven wij daar graag hulp bij. Dit kan telefonisch via 0900-0024 maar ook op kantoor als zij dat fijner vindt.

Met vriendelijke groet,
Elvira

ABN AMRO

stofzuigertje

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor het inleveren van acceptgiro moet ik bij AMRO bank in deze regio naar nog maar 1 kantoor...
Op 17 Km afstand zijn meerdere kantoren verdwenen!

Maar ook online bankieren en wel eens een afschrift printen is niet gratis... vele uitgedroogde printers en/of dure cartridge en nog internet kosten?

Van Ziggo alleen TV voor €18,95 naar met internet 25 Mb erbij voor €39,95.... dus niet bepaald gratis!
Bovendien zijn ouderen in verzorgingshuizen niet meer online of alleen mobiel omdat ze daar geen eigen kamer maar slaapkamer hebben en gezamenlijke huiskamer... online bij ingang in grote zaak op niet beveiligde computer van het huis!
Ik heb het hier dan over een 85 jarige Rabo medewerker die afgelopen jaar Offline ging omdat hij was gevallen en moest revalideren!

Hij weigerde de XP computer bij de receptie en mijn mobiel, slechts 5.5" was te klein...
En als ik de RJ45 eruit trek en in de eigen laptop stopte was het echt oorlog!
Als je tijdelijk papieren afschriften zou krijgen en dan in een matig afgesloten slaapkamer waar vele persoonlijke spullen weg raakte?

Met zijn enige zoon op 90 Km afstand die dagelijks werkte en een student op 14 km afstand die het gewoon regelde!
Het eigen mobieltje was al ramp... iedereen wilde lenen om naar familie te bellen maar deze prepaid had maar €0,73 over...
en binnen Lebara One was ik op 109 km of mijn zoon op 14 km wel bereikbaar.... en kon hem onderling gratis bellen!
Pas na melden aan alle medebewoners dat online opwaarderen niet kan.... en de dichtbij winkel op 8 km afstand en dat 10voor 20 niet werkte... ook Lebara maar de One voor naar buitenland te bellen voor 1 cent per minuut voor de rest familie was!

Ja, er zijn ook onder hoog bejaarde slimme mensen die als digibeet in verzorgingshuis moeten revalideren!
Daar kan geen enkele Bank iets aan doen!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor het inleveren van acceptgiro moet ik bij AMRO bank in deze regio naar nog maar 1 kantoor...
Op 17 Km afstand zijn meerdere kantoren verdwenen!
Rabobank heeft portvrije enveloppen (antwoordnummer) die je in iedere willekeurige PTT bus kunt gooien.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door scontra »

bprosman schreef: Rabobank heeft portvrije enveloppen (antwoordnummer) die je in iedere willekeurige PTT bus kunt gooien.
Dat was vroeger, toen we nog jong waren en de postbeambte van de PTT zelfs tweemaal per dag zijn ronde deed. :oops:
Inmiddels is het, na vele omwegen, PostNL geworden en kan iedereen, na een eenvoudige screening, de poststukken in de Oranje-brievenbus deponeren en ik heb niet de indruk dat dat minder zorgvuldig gebeurt dan in vroeger jaren.

Maar eigenlijk is dit allemaal O.T. en heeft het niets van doen met de € 0.60 die p. mnd. moet worden betaald om van ABN-AMRO eens per maand de afschriften thuis te krijgen.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Lady1234 »

ikweethettoch schreef:
Lady1234 schreef:@ikweethettoch

Bericht verwijderd door moderator wegens off topic.

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/191873/NH ... iele-chaos
Maar u beweert dat die voorbeelden voor ouderen niet haalbaar zijn. Misschien niet voor u, maar voor mij wel.;-)

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ABN/AMRO kosten in rekening brengen: Papieren afschriften

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
ikweethettoch schreef:
Lady1234 schreef:@ikweethettoch

Bericht verwijderd door moderator wegens off topic.

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/191873/NH ... iele-chaos
Maar u beweert dat die voorbeelden voor ouderen niet haalbaar zijn. Misschien niet voor u, maar voor mij wel.;-)
Afbeelding

Gesloten