LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door malaga »

gerland schreef:
Remster schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat er honderdduizenden mensen een en/of rekening gebruiken waar geen salaris op gestort wordt. Daarom vind ik het ook zo raar dat er nu zo'n issue van gemaakt wordt.
Gisteren dacht ik even dat u het begrepen had, maar, hup, één reactie (van bayer113) die een iets andere richting in gaat, en daar gaat u weer.

Nogmaals: honderdduizenden mensen zullen inderdaad zo'n rekening hebben terwijl er geen salaris op gestort wordt.

Daar zitten dan heel veel mensen bij die in het verleden wél salaris op die rekening lieten storten en nu niet meer, of die op een andere rekening bij dezelfde bank wél salaris laten storten, of die zo'n rekening hebben geopend in de tijd dat de bank nog andere regels hanteerde.
Er zitten heel weinig mensen bij die honderduizenden die in exact dezelfde situatie zitten als u, misschien wel geen.

Bovenstaand onderscheid, uitermate relevant, gaat bayer113 zichtbaar boven de pet. Overigens niet zo'n vreemd voor iemand die het een logische redenering vindt "dat het verhaal van 'gerland' en 'fiscaal jurist' niet klopt, omdat hij denkt dat wij geen rekening hebben bij die bank" (??)
@ Gerland
Als U dus een rekening hebt bij ABN, dan ga eens informeren en niet gewoon gissen.

Het is niet zo, dat er vroeger bij de mensen dan salaris is gestort, neen, op mijn en/of is er vroeger en ook nu, nog nooit gestort.
Voor de duidelijkheid nog een voorbeeld:
Mijn schoonmoeder heeft er een en/of/of rekening.
D.w.z. dat zij allebei haar kinderen heeft gemachtigd, en ja U raad het al, het salaris/AOW wordt niet bij ABN, maar bij Postbank/ING gestort.
Dit was een willekeur van de bankmedewerker, dus TS moet gewoon een andere filiaal kiezen.
Dus beste Heer Gerland, niet ik zet de TS op het verkeerde been, maar U !

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

@bayer113

U moet het mij maar niet kwalijk nemen dat ik niet verder op uw gewauwel in ga.

Iemand de het presteert te zeggen dat mijn verhaal (en dat van FiscaalJurist) niet klopt omdat u denkt dat wij geen rekening hebben bij ABN AMRO (en ja, u heeft dat echt zo gezegd), geeft er blijk van dermate weinig kaas gegeten te hebben van logisch redeneren dat een verdere discussie met u onmogelijk zinvol kan zijn.

Gelukkig heeft TS wel begrepen hoe de vork in de steel zit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Bayer113, u gaat er hier vanuit dat de voorwaarden om een rekening te openen nu nog gelijk zijn aan vroeger. En dat is eenvoudigweg niet zo.

Vroeger was het zo dat als je bij bank x een betaalrekening had, dat je dan bijna automatisch daar ook ging sparen, voor een hypotheke gesprek bij ze langs ging en eventueel ook je verzekeringen daar ging regelen. Toen was het dus zaak om klanten makkelijk over te halen om een rekening bij de bank te openen, omdat daar in het algemeen allerlei neveninkomsten uit voortkwamen. Ook al zouden ze verlies maken op die betaalrekening, dat verdienden ze met andere producten wel weer terug.

Tegenwoordig is men niet meer zo merkentrouw. Een betaalrekening bij de bank betekent niet meer dat je automatisch andere diensten bij de bank afneemt. Mensen vergelijken nu per product wat de goedkoopste aanbieder is. Daarom moet ook een betaalrekening ook (min of meer) kostendekkend worden. Natuurlijk wil men in het algemeen bestaande klanten te vriend houden, dus alle 'slapende' rekeningen blijven bestaan, maar voor nieuwe klanten kijkt men kritischer.

Vandaar dat men voor het openen van een rekening tegenwoordig ervoor wil zorgen dat er een grotere kans is dat de rekening serieus wordt gebruikt. Dat kan bv. zijn door te eisen dat het salaris wordt gestort.

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Remster ben je al bij andere vestiging geweest?
Ben even benieuwd hoe men daar reageerde.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door Remster »

Nee, dat kan pas op een moment dat mijn partner en ik beide vrij zijn als de bank ook open is, zodat we samen naar de bank kunnen gaan. Dat kan dus nog wel even duren.
Bij de abn-amro is het namelijk niet mogelijk dat één van beiden even een formuliertje invult dat later ook nog door de ander ondertekend wordt en opgestuurd kan worden.
Alles moet zo omslachtig mogelijk zeg maar.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

In 2006 een rekening die op mijn naam stond om laten zetten naar een en/of en geen enkel probleem bij toen de Postbank, thans ING. :lol:

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door plien32 »

Gerland, ik snap je volledig. Een bank is een bedrijf en hoeven niet mee te werken als dit hun alleen maar geld kost. Zoiets verwacht je ook niet van een supermarkt of enig ander bedrijf, maar men verwacht het wel van een bank :?

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door Remster »

Een bank is een bedrijf en hoeven niet mee te werken als dit hun alleen maar geld kost. Zoiets verwacht je ook niet van een supermarkt of enig ander bedrijf, maar men verwacht het wel van een bank
Je moet dan als klant wel wéten dat het de bank schijnbaar geld kost om te doen wat ze al een paar honderd jaar doen.
Zo logisch is dat namelijk niet in de meeste bedrijfstakken.

Afgezien daarvan denk ik dat het niet verwijtbaar is dat je van je bank een redelijke service verwacht.
Achter al dat marmer verwacht je geen non-profit organisatie.

Een supermarkt verliest ook geld op bepaalde onderdelen terwijl er winst wordt gemaakt op andere. Zou het logisch zijn dat je geen service krijgt op onderdelen waar niet op wordt verdiend?

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

Een supermarkt verliest ook geld op bepaalde onderdelen terwijl er winst wordt gemaakt op andere
Dat zal best, maar het gaat wel erg ver als juiste degene die "verliespost" is voor een bedrijf, gaat verkondigen dat het bedrijf dat maar moet accepteren, omdat aan anderen verdiend wordt. Tikkeltje brutaal, niet?
"Omdat ABN AMRO aan Gerland verdient, moeten ze maar accepteren dat ze toeleggen op de dienstverlening aan Remster", zegt Remster.

Vindt u echt dat u dit van een bedrijf redelijkerwijs mag verwachten?
Moet ik als klant van ABN AMRO niet alleen betalen voor de diensten die ik afneem, maar ook voor de aan uw verleende "service" omdat u voor een dubbeltje (of voor niets) op de eerste rang wilt zitten?

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door malaga »

@ Remster
Hier is het antwoord op jou vraag:
Geachte heer Bayer,

Ik heb doorgekregen, dat u de volgende vraag heeft gesteld:
Is het mogelijk om een en/of rekening te openen, ook als er geen salaris op deze rekening gestort wordt?

Helaas klopt het telefoonnummer niet, wat we hebben doorgekregen. Vandaar dat ik u per mail beantwoord.

Het is mogelijk om die rekening te openen. U krijgt dan wel een compleet pakket met een privérekening, een wereldpas en Internet bankieren. De kosten hiervoor bedragen EUR 2,75 per maand.

Wij stellen niet als voorwaarde, dat u uw salaris bij ons laat binnenkomen.



Met vriendelijke groet,


XXXXXXXXXXXXXXXXX

ABN AMRO Bank N.V.


@ Gerland /Fiscaal Jurist

Dit is mijn uitkomst van het "gewauwel"van mij.
Niet de kwantiteit van de verhalen is beslissend, maar de kwaliteit!
Als ik meester was op school, zou ik zeggen: schrijf er 100 keer, Ïk kan niet altijd gelijk hebben, ook zou ik dat graag willen"!
Laatst gewijzigd door malaga op 26 mei 2010 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

bayer113 schreef:@ Gerland
@Fiscaal jurist

Ik denk, dat van jullie beiden niemand een rekening bij ABN heeft.
Dus verhaal klopt niet!
Heeft niets met salaris te doen.
Ook ik heb een/of rekening, en er wordt geen salaris gestort.
@ verkeersleider
heeft het aan het goede eind.
Prima advies.
Ga naar een andere filiaal!
suc6
Ik heb twaalf jaar bij ABN AMRO gewerkt met als laatste rang Senior vice president. Ik weet niks van ABN AMRO :lol:

Rekening openen kan tegen betaling van kosten maar men is er niet happig op. Bij een opschoning van het bestand zal men in de toekomst proberen de slapende rekeningen op te schonen. De kosten zullen meer en meer worden opgehoogd. Let maar op.

Daarbij kosten mensen met een rekening zonder salaris gewoon geld. De kostenbijdrage dekt die lading niet. Mijn verhaal is gewoon waar. Ik heb gewoon uitgelegd waarom AA niet happig is op rekeningen zonder voeding. Wat niet waar is, is dat er geen rekening mag worden geopend en daar heb jij gelijk in. Ik vermoed dat dit trouwens in de toekomst wel eens kan gaan veranderen

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door malaga »

Dan zijn de medewerkers toch slecht ingelicht !
Of de vice president weet niets van zijn eigen bedrijf!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

bayer113 schreef:Dan zijn de medewerkers toch slecht ingelicht !
Of de vice president weet niets van zijn eigen bedrijf!
Wat is je punt? Ik heb op bladzijde 1 van het topic een uitleg gegeven waarom rekeningen zonder voeding een kostenpost vormen. Ik heb niet gezegd dat die rekeningen niet geopend kunnen worden dat was een andere forumgebruiker.
Welke kennis heb jij dan van ABN AMRO? Welke rekening, saldo en voedingslijsten heb jij dan gezien? Welk beleidsstandpunten van de BUNL en PCNL ken jij dan?

Trouwens het sluiten van slapende rekeningen komt bij vele lokale Rabobanken wel voor

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

bayer113 schreef:Dan zijn de medewerkers toch slecht ingelicht !
Of de vice president weet niets van zijn eigen bedrijf!
Er is er maar één die slecht is ingelicht, en dat is bayer113.
U kunt achter de schermen wel u eigen vragen gaan voor leggen aan ABN AMRO en dan anderen hier om de oren komen slaan met antwoorden die u zegt gekregen te hebben, het slaat allemaal als een tang op een varken.

U schrijft: "Het is mogelijk om die rekening te openen. U krijgt dan wel een compleet pakket met een privérekening, een wereldpas en Internet bankieren. De kosten hiervoor bedragen EUR 2,75 per maand."

1) Het verhaal van TS gaat niet over het openen van een nieuwe rekening, maar over het omzetten van een bestaande rekening (tang, varken dus).
2) Niemand heeft beweert dat het openen van zo'n rekening niet mogelijk was
3) Er is alleen duidelijk uitgelegd door meerdere posters waarom ABN AMRO een belang zou kunnen hebben om hier niet happig op te zijn

Ik ben het met u eens dat de kwaliteit van de verhalen beslissend is. De uwe is nog steeds onder de maat, zo is maar weer eens gebleken.

Ik stel voor dat u direct begint met uw 100 strafregels.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Er is alleen duidelijk uitgelegd door meerdere posters waarom ABN AMRO een belang zou kunnen hebben om hier niet happig op te zijn

Inderdaad. Dit heb ik ook gedaan en toen begon jij met moder te gooien:

@ Gerland
@Fiscaal jurist

Ik denk, dat van jullie beiden niemand een rekening bij ABN heeft.
Dus verhaal klopt niet!
Heeft niets met salaris te doen.
Ook ik heb een/of rekening, en er wordt geen salaris gestort.
@ verkeersleider
heeft het aan het goede eind.
Prima advies.
Ga naar een andere filiaal!
suc6

Klopt mijn verhaal met aangaande het storten van salaris en de relatie tot het generen van opbrengsten voor de bank dan nieti n uw ogen? Dat was mijn enige bijdrage aan het topic voordat u "er hard tegen inging"Uiteraard roept dat reacties op

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

Er is alleen duidelijk uitgelegd door meerdere posters waarom ABN AMRO een belang zou kunnen hebben om hier niet happig op te zijn

Inderdaad. Dit heb ik ook gedaan en toen begon jij met moder te gooien:
Meent u dat nou of vergist u zich en is uw reactie bedoeld voor bayer113?

Ik heb overigens hetzelfde uitgelegd als u deed.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door malaga »

gerland schreef:
.. en waarom is dat dan? Dat is namelijk precies wat ik graag wil weten.
Omdat er geen salaris op een rekening bij ABN AMRO wordt gestort. U bent een beetje te duur voor ABN AMRO. ABN AMRO weet niet eens of u wel salaris krijgt (u kunt uw rekening wel iedere keer voeden met een flink bedrag, maar waar dat vandaan komt en of dat volgende maand ook nog zo is?), en als ABN AMRO er vanuit gaat dat uw (dubbele) salaris elders binnenkomt, dan trekt men daaruit de conclusie dat zij niet de belangrijkste bank voor u zijn. Zouden uw salarissen (of in ieder geval één daarvan) binnenkomen op andere rekeningen bij ABN AMRO dan zou u dit "probleem" helemaal niet hebben.
Wij hebben beide onze privé rekening bij de concurrent inderdaad, maar is dat relevant? en zo ja, waarom precies??
En of dat relevant is. Sterker nog het is de essentie. Zie bovenstaande. Voor u is ABN AMRO maar een "bijbank".
Ik reageerde overigens met verwijzing naar de concurrent, omdat u suggereerde dat ABN AMRO u naar de concurrent stuurt met hun beslissing en ik vermoedde dat dat verhaal uwerzijds niet volledig was. Hetgeen u nu bevestigt. Beetje potsierlijk om dan te doen voorkomen alsof ABN AMRO u naar hun concurrent jaagt. Daar doelde ik op.

Even een bladzijde teruglezen!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door gerland »

bayer113 schreef:
gerland schreef:
.. en waarom is dat dan? Dat is namelijk precies wat ik graag wil weten.
Omdat er geen salaris op een rekening bij ABN AMRO wordt gestort. U bent een beetje te duur voor ABN AMRO. ABN AMRO weet niet eens of u wel salaris krijgt (u kunt uw rekening wel iedere keer voeden met een flink bedrag, maar waar dat vandaan komt en of dat volgende maand ook nog zo is?), en als ABN AMRO er vanuit gaat dat uw (dubbele) salaris elders binnenkomt, dan trekt men daaruit de conclusie dat zij niet de belangrijkste bank voor u zijn. Zouden uw salarissen (of in ieder geval één daarvan) binnenkomen op andere rekeningen bij ABN AMRO dan zou u dit "probleem" helemaal niet hebben..

Even een bladzijde teruglezen!
U denkt dat u een punt gescoord heeft?
Helaas, uw gemis aan vermogen om logisch te redeneren speelt u weer parten

U citeert namelijk nogal selectief. Als u dat fair zou dan zou u vermelden dat de vraag van Remster waarmee uw citaat begint ("en waarom is dat dan?") betrekking heeft op mijn uitspraak dat ik begrijp waarom de bank zich zo opstelt als ze doet.
De door u vetgemaakte tekst geeft daarop het antwoord. Een antwoord dat bovendien nog steeds kaarsrecht overeind staat.
Remster wilde een bestaande rekening omzetten naar een ander soort rekening.
Uw onderzoekje bij de bank met als resultaat antwoord uw vraag over het openen van een nieuwe rekening is daarmee off-topic. U stelde de verkeerde vraag aan de bank!

Jammer. Volgende keer beter.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door Remster »

Ik heb geen zin om mee te doen met moddergooierij, maar naar aanleiding van bovenstaande post toch nog even het volgende citaat van gerland:
Waarschijnlijk maakt men geen onderscheid ten op zichte van het openen van een nieuwe rekening. De door u verzochte wijziging wordt langs dezelfde "meetlat" gelegd.
Just to get things straight.

Ik vindt het klasse dat bayer even heeft geïnformeerd. Het lijkt in ieder geval te bevestigen dat de abn niet consequent is in haar beleid, en dat ik met mijn verzoek gewoon naar een ander filiaal of andere medewerker kan gaan.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: ABN-AMRO Onbegrijpelijk

Ongelezen bericht door malaga »

@remster
wordt vervolgt, maar dan alleen via PM.
Je hoort van mij!
Het agressive gedrag is altijd aanwezig, dus niets van aantrekken!

Gesloten