LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] abn amro

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

Door meerder factoren ziekte en financiele tegenslagen hadden wij een achterstand op gelopen op onze fortis producten,dit onmiddelijk bij de bank aangegeven,en de fortis zou kijken wat ze konden doen.
Het was allemaal een beetje moeilijk want de fortis was net bezig met de overname abn amro,dat heeft allemaal nog een beetje doorgesudderd tot maart dit jaar en toen heb ik keurig op de mail afspraken gemaakt met een medewerkster van bijzonder beheer dat ik de achterstanden voor 1 april zou inlopen.
Dus ik zou mijn achterstanden inlopen voor 1 april mijn rekening courant zou gehandhaafd blijven en ik zou vanaf 5 april de mogelijk krijgen om te spreken over hypotheekomzetting voor een algehele oplossing.
We hebben de achterstanden overgemaakt en hoorden nooit wat weer geprobeerd een afspraak te krijgen voor een omzetting maar kregen te horen nee mevrouw eerst u achterstanden inlopen.
De mevrouw van de afspraken weer gebeld en kreeg te horen dat ze er mee bezig was,later was ze er nog mee bezig maar deed de abn amro moeilijk.
Het volgende wat ik te horen kreeg was dat mijn dossier bij solveon lag en dat het geld voor de achterstanden was gebruikt voor inlossen courant krediet.
We wisten daar niets van en na vele telefoontjes kregen we te horen dat het een miscommunicatie was en dat de mevrouw het niet wist.
kan dit zomaar.

lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

Re: abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

Ja daar ben ik ook achter het is idioot gewoon ook dat dit zo maar kan.
en dan wel de mond vol over de zorgplicht blah blah blah
We moeten een vuist maken tegen de abn amro
Er moet toch wat zijn wat we kunnen doen.
Ik heb in ieder geval nu een advocaat er op gezet want ik weet het ook niet meer.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: abn amro

Ongelezen bericht door dhc »

@madstorvis;

je bericht gemeld vanwege overtreding meerdere gedragsregels.

tuinman
Berichten: 38
Lid geworden op: 28 feb 2011 20:10

Re: abn amro

Ongelezen bericht door tuinman »

@lotje1966

Het is beter dat we met zijn allen een vuist maken tegen de banken,
over het algemeen genomen is de tendens;
steeds minder kantoren
steeds minder service
steeds meer kosten
Bankieren doen we voor een voor groot deel zelf via self banking.

alleen hier klagen op een forum zal weinig opleveren, klagen bij de verantwoordelijke minister, de politieke partijen, de AFM en de consumentenorganisaties

Een tijd geleden heeft de Rabobank een nieuwe winstpakker gevonden, het laten betalen voor het storten op eigen rekening, nu komt ING ook met dit idiote idee.

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: abn amro

Ongelezen bericht door morundo »

Als ik goed heb begrepen had je meerdere achterstanden, op je credit en op je normale rekening?
Je heb 1 geprobeerd in te halen maar dat geld hebben ze op je kredit ingelost.

lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

Re: abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

Ja we hadden een achterstand op de hypotheek en we hadden een rekening courant die niet was overschreden,had dus de afspraak gemaakt dat ik de achterstand op de hypotheek zou aflossen de rekening courant werd dan gehandhaafd en we zouden midddels een overzetting hypotheek een verdere oplossing regelen.
Op het moment dat ik mijn achterstand inlosde werd het krediet van de rekening courant gehaald en werd die dus eerst ingelost waardoor de achterstand hypotheek bleef staan.

aardjee
Berichten: 571
Lid geworden op: 21 apr 2011 21:18

Re: abn amro

Ongelezen bericht door aardjee »

Verwijderd
Laatst gewijzigd door aardjee op 01 jan 2012 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: abn amro

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Lotje,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is.

Graag willen wij u helpen bij het vinden van een oplossing. Wij willen hierover contact met u opnemen. Zou u via een Privé Bericht uw telefoonnummer willen sturen? Wij vernemen graag van u op welk tijdstip u het beste bereikbaar bent.

Met vriendelijke groet,

F. Kamsma
ABN AMRO Webcare Team

lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

Re: abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

aardee,je vermoeden is niet juist!!!1
Zoals ik al eerder schreef hadden/hebben wij de hypotheek en de rekening courant allebei al jaren.
rekening courant geen overschrijding alleen achterstand hypotheek.
Graag het niet anders maken als het is
Duidelijk op papier afspraken gemaakt met abn amro.
Ik heb nu een advocaat genomen want het is te gek voor woorden dat je medewerksters van de abn niet kunt vertrouwen dat de abn gewoon liegt en bedriegt je voorstellen doet die naar verduistering rieken want het is natuurlijk wel mijn geld waar ze andere dingen mee doen dan afgesproken oplichters durf ik wel te stellen.

lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

Re: abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

Maar ik kan wel zorgen dat iedereen er van hoort kranten media enz.
het is verbazend hoeveel media intresse heeft in dit soort zaken.vooral het niet reageren van deze zogenaamde bank

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: abn amro

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

In een ander topic was mij door ABN AMRO webcare op een jij- en jouw- toon een gesprek aangeboden. Ik ben uiteindelijk een gesprek aangegaan met als resultaat dat ik van boos en teleurgesteld naar furieus ben geschakeld.

Ook bij mij heeft dit met een geforceerde wijziging van een rekening courant te maken tegen contractuele afspraken in...... Ik heb er de energie niet voor om er werk van te maken. Wel is de overstap naar een andere bank voor mij per direct prioriteit; slechter als de ABN AMRO kan het tenslotte (voor mij) niet worden.......

lotje1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:27

Re: abn amro

Ongelezen bericht door lotje1966 »

Ja het is verschrikkelijk,ik kreeg ook via dit forum de vraag van abn web care of ze m mochten bellen.Natuurlijk mocht dat.
Echt antwoord heb ik niet gehad wel dat het ingewikkeld was,JAAAHAAAA
Abn amro ggeeft geen antwoord op de vraag waarom gemaakte afspraken niet zijn nagekomen,zelfs niet als mijn jurist die vraag stelt.Schrijnend als je met je eigen bank waar je al jaren bankiert geen afspraken meer kunt maken.
Zo gauw ik bij deze bank weg kan zal ik dat meteen doen en ook iedereen het advies geven niet met deze mooipraters in zee te gaan.

fraillicourt
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:33

Re: abn amro

Ongelezen bericht door fraillicourt »

Ik herken je verhaal. Ben als voormalig Fortis klant ook al een half jaar in mails, brieven, telefoontjes, medewerkers die naar elkaar en elkaars directeuren verwijzen beland. Betreft schade ivm verkoopopdracht van aandelen die ABN niet uitgevoerd heeft. Dit nav een expliciet aanbod en brief van ABN of ik wilde verkopen. ABNAMRO lijkt haar administratie van, en kennis over Fortisklanten en hun producten niet op orde te hebben. Bij navraag kan niemand uitleg geven en verwijzen afdelingen naar elkaar. Ook ik vraag me af hoeveel mensen in een soortgelijke positie verkeren en of het zinvol is krachten te bundelen.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: abn amro

Ongelezen bericht door jammer »

Ook ik zit met de abn/amro. Zie bij woekerpolis JAMMER is uitgenodigd bij de abn-amro.
Ik heb vragen over mijn Spaarkoers van 1999. En vooral met de wijziging in een ander fonds MET HOGERE KOSTEN, waar ik NIETS van wist. Meer dan 1,2% hoger en dat over de belegde waarde ELK jaar WEER!!!!

O,ja van de ABN WEBCARE hoor ik NIETS, ik heb ze al verschillende keren op dit forum uitgenodigd.....

En als je contact opneemt met: ABN-Amro Alles naar wens. Dan krijg je te horen meneer dat is onze afdeling niet.......

Het is een puinhoop daar!!

Gaven ze eerder nog aan een polis die langer dan 10 jaar loopt, dan hebben we de gegevens niet meer......De belastingsdienst geeft toch aan langer dan 10 jaar hoeven we niet te bewaren....

Ongeloofelijk een polis hoort volgens mij compleet bewaard te blijven OOK als de polis langer loopt dan 10 jaar.....

chmoses
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 apr 2011 13:16

Re: abn amro

Ongelezen bericht door chmoses »

De banken in het algemeen zijn bezig met zelf verrijking wel halen en niet leveren.
Rente staat enorm laag maar bij de banken zeer hoog ABN is op dat punt geen uitzondering eigenlijk zijn ze bezig met terreur ten opzichte van de aangesloten personen die niet anders kunnen dan door hun praktijk te worden afgeslacht.
Ik roep al tijden dat het tijd word om iedereen die geld op de Nederlandse banken hebben staan op te nemen en veilig te stellen op de Zwitserse banken.
Door de euro en door de crisis die door de banken is veroorzaakt worden velen de dupe dus in het algemeen zie Lakeman met DSB voer dit uit met de grote door de overheid gesteunde banken en haal je geld weg daar dan komen ze wel weer als normale bank terug nu niet is het motto van hun graaien.

Gesloten