LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Hardwerkende mensen die nooit het handje hebben opgehouden zijn helaas noodgedwongen door omstandigheden terecht gekomen in de schuldhulpsanering.
Doordat de schuldhulpsanering contact moet opnemen met alle schuldeisers dus ook de abn, hebben hun al onze lopende rekeningen door gestuurd na solveon en deze vonden het nodig om al onze rekeningen direct te blokkeren!!
WE kunnen dus helemaal niets meer geen eten meer op tafel onze vaste lasten niet meer betalen.............en dit mag wettelijk gezien in onze geweldige kikkerlandje?
Als een incassobureau bij wijze van spreken loonbeslag legt dat wordt aan de hand van je inkomen berekend wat je kan missen, is ook heel vervelend maar dan kun je in iedergeval nog wat.............maar op deze manier zetten ze dus letterlijk een gezin op straat!!

En alleen maar omdat ze bang zijn dat het allemaal wat langer duurt dat ze hun centen krijgen.

Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden en zou graag willen weten of er meer mensen zijn die deze ervaring hebben gehad en of we hier wat aan kunnen doen.

Ik kan me echt namelijk niet voorstellen dat dit mag en waar is wat hier gebeurt!!

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Ze sturen ook nog een brief dat erbij al onze geblokkeerde rekening een bedrag van 100euro in rekening wordt gebracht omdat ze de rekeningen hebben geblokkeerd......................Ja GEWELDIG he!

Zo gaat dat hier in nederland.

Moet niet gekker worden mensen

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :? ja vechten tegen de ABN dan heb je een hele lange adem nodig.

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Weet je wat het is ik kan me nog voorstellen dat ze de rekening waar problemen mee zijn blokkeren.......maar toch niet ook de rekeningen waar gewoon voeding op binnen komt en ook niet over de limiet staan!!

Zelfs die hebben ze geblokkeerd..........we hebben dan een zogenaamde boodschappen rekening en een rekening waar de vaste lasten van betaald worden, maar ook die hebben ze geblokkeerd.

Nou en dan moet je het maar uitzoeken hoe je het doet

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja idd zo denkt Solveon en ABN erover.
Je moet het zelf maar uitzoeken, en blokkeren alles.
Ze voelen zich heel erg machtig, en zullen best hun regels hebben waar je je aan moet houden, alleen bedenken ze er zelf ook nog regels bij.

En je moet echt sterk in je schoenen staan om tegen hun te vechten, er is zlefs een Hyves tegen de ABN.
Opgericht door iemand die een medewerker is verloren door Solveon/ABN die uiteindelijk zelfmoord heeft gepleegd door de praktijken van Solveon/ABN. En waarvan de vrouw van de overleden man tot op heden nog steed word bedreigd en lastig gevallen door Solveon/ABN.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door __oi__ »

Zit je in de WSNP?

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

misschien dom...............maar wat is dat?

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

:oops: :oops: schuldhulpsanering?

Ja daar zitten we in daar is de hele ellende mee begonnen, doordat de bank een brief hierover heeft ontvangen zijn ze tot deze aktie over gegaan

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door Jan1 »

Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door __oi__ »

Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen.

Hierin kom je terecht als de schuldhulpsanering door de gemeente niet is gelukt. Zie het als een vorm van faillisement, waar je na 3 jaar schuldenvrij bent. Gedurende die 3 jaar wordt je op het absolute minimun gezet en ben je verplicht je maximaal in te spannen om zoveel mogelijk af te lossen. Na die periode van 3 jaar wordt de schuld kwijtgescholden.

Dus mijn vraag is : zit je nog daadwerkelijk in de schuldhulpverlening, ben je daar dus onlangs mee gestart OF is dat inmiddels een gepasseerd station en zit je in de WSNP.

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

wij hebben ons sinds maart aangemeld bij de gemeente voor schuldhulpsanering......dus deze zijn voor ons op dit moment bezig.

Hun schrijven de schuldeisers aan en proberen op deze manier tot een regeling te komen lukt dit niet vrijwillig dan zal er een minnelijke schikking worden aangevraagd.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

vogels schreef:Ze krijgen hun centen niet, maar zeer waarschijnlijk slechts een fractie van de schuld, als ze tenminste akkoord gaan met schudhulp.

Schuldeisers zijn niet verplicht hieraan mee te werken.
Als er sprake is van schuldsanering conform de WSNP moeten alle schuldeisers gedwongen meewerken aan het totstandkomen van de schone lei, in ruil voor een percentage van de openstaande schuld. Bij vrijwillige schuldsanering (anders dan met toepassing van de WSNP) hoeven schuldeisers niet veplicht mee te werken (vandaar ook het woord "vrijwillig").

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Op een gegeven moment dan weet je het allemaal niet meer............
we zijn in iedergeval aangemeld en in behandeling genomen bij de gemeente en hoe dit dan verder zit..........sorry weet het ff niet

Maar waarom is dit belangrijk dan? Maakt het ene verschil met het andere?

Het enigste wat ik me af vraag of het wettelijk is toegestaan wat solveon op dit moment doet. Een gezin zonder ook maar 1cent laten barsten door alles te blokkeren.

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

zoals ik begrepen heb van de gemeente is dit tot nu toe inderdaad een vrijwillige schuldsanering en geen minnelijke

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Ja dat is een bassis bankrekening (soort rekening voor daklozen).

Maar zie onderstaande:
Wat moet u doen bij een
geblokkeerde rekening?
Bij een geblokkeerde bankrekening kunt
u toch een aanvraag voor een basisbankrekening
indienen. Dit moet u dan doen
bij de bank waar deze rekening loopt.

Dus we kunnen niet bij een andere bank een rekening openen.

Nu hebben we inderdaad afgelopen vrijdag al zo'n rekening geopend bij de ABN, maar bij ons is ook nog het volgende probleem dat mijn man nog steeds via het uwv een ziektewet uitkering krijgt omdat hij in een reintrigratie project zit en dit soort instanties schijnen minstens 3 weken nodig te hebben om een rekeningnummer te wijzigen, dit hebben we namelijk al eens aan het handje gehad.
Omdat mijn man wekelijks geld overgemaakt krijgt begrijp je wat voor een meer problemen dit gaat geven.
Maar goed ook hier kan verder niemand iets aan veranderen.

Het ging mij er alleen om dat het wettelijk gezien in nederland dit zomaar mag, ik begrijp best dat schuldeisers proberen hun centen te krijgen dat mag ook maar deze manier vindt ik te gek voor woorden.

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

inmiddels heb ik contact gehad met de juridisch loket en deze gaan het voor mij uitzoeken, deze zeggen ook dat dit heel vreemd is en dat de bank zich op deze manier een voorrangspositie geeft boven ons onderhoud, en dit mag niet.

Dus ben benieuwd

Wim2007
Berichten: 962
Lid geworden op: 12 jul 2007 13:04

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door Wim2007 »

Doordat de schuldhulpsanering contact moet opnemen met alle schuldeisers dus ook de abn, hebben hun al onze lopende rekeningen door gestuurd na solveon en deze vonden het nodig om al onze rekeningen direct te blokkeren!!
U zit in een gerechtelijk traject en is aan u een bewindvoerder toegewezen? In dat geval is het volkomen terecht dat de rekeningen voor u zijn geblokkeerd. U dient in een dergelijk geval bij uw bewindvoerder aan te kloppen voor een zakgeldregeling. Heeft u eigenlijk navraag gedaan bij uw bank of een opgaaf van reden gehad voor deze blokkering? (daarover vermeldt u helemaal niets)
inmiddels heb ik contact gehad met de juridisch loket en deze gaan het voor mij uitzoeken, deze zeggen ook dat dit heel vreemd is en dat de bank zich op deze manier een voorrangspositie geeft boven ons onderhoud, en dit mag niet.
Wanneer er schulden zijn bij de bank, dan is dit op grond van de algemene bankvoorwaarden gewoon toegestaan. Dit nog afgezien van de vraag of u inmiddels uw financiele aangelegenheden niet via een bewindvoerder dient te regelen.
Als de bank 1 van je schuldeisers is, dan is een blokkade op de rekening(en) gebruikelijk. Vandaar mijn tip een andere bank te nemen, dan is je inkomen voorlopig veilig gesteld.
Dit is het oproepen tot het benadelen van schuldeisers. Bij constatering ervan zal een lopend schuldsaneringstraject worden beeindigd.

sonjaatje
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 aug 2009 11:39

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door sonjaatje »

Nee hoor wij zitten niet in een gerechtelijk traject en hebben ook geen bewindvoerder.
De bank heeft van te voren niets bekend gemaakt door middel van een schrijven ofzo...........zonder pardoen direct geblokkeerd!!
Het juridisch loket gaf ook aan dat dit een hele vreemde gang van zaken is.

helena119
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:02

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door helena119 »

:( ja weet presies wat je voelt,mij hebben ze net een week geleden ook geblokkeerd bij de abn amro in opdracht natuurlijk van solveon. ik zit al bijna een jaar bij schuldsanering en nu pas sinds 2 weken geleden gingen ze pas iedereen aanschrijvenomdat dat volgens de rechter wel een tijd werd, volgens schuldsanering was het erg druk terwijl dat ze een paar maanden geleden al wisten dat mijn rekening elk moment geblokkeerd kon worden maar omdat ik geen andere rekening kon openen ook niet met een speciaal formulier wat ik kreeg van schuldsanering,hadden ze een rekeningnummer voor mij bij hun instantie zelf.maar omdat hun het zo druk hebben lol hadden ze nu pas het nieuwe rekening nummer doorgegeven aan het uwv waardoor dus mijn inkomen deze maand nog op de geblokkeerde rekekening gekomen is :(
weet ook niet hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren maar helaas het is gebeurt en zou niet weten hoe ik nu een maand moet doorkomen zonder enig geld voor eten heb nu nog 4,45 en kan nu ook niet mijn vaste lasten betalen .
weet ook niet of ik mijn geld wat nu op die rekening staat ooit terug krijg maar vind het wel erg dat ze je zo in de kou laten staan zonder niks dat dat kan hier in nederland is echt triest,ik heb er ook niet om gevraagt het is mij overkomen.

a.hoegen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:54

Re: Abn bank zet gezin letterlijk op straat!

Ongelezen bericht door a.hoegen »

Ik heb vandaag contact gehad met mevr. Bataiille van Solveon. Wat een op macht belust mens is dat. Ze heeft onze lopende rekening geblokkeerd en daar heeft ze ontzettend veel plezier van.
We hebben een achterstand op ons flexibel krediet, maar ik heb op tijd contact gezocht met Solveon en afgesproken, dat ik de achterstand in enkele maanden zou aflossen. Ik heb deze maand 1.182,-- euro afgelost, maar mevr. Bataille wil dat wij meer aflossen t.w. 2.000,-- euro per maand. Hoe we dit in godsnaam op moeten hoesten, daar heeft dit vervelend...... niets mee te maken. Ik heb haar uitgelegd dat er ook nog zaken als huur, gas etc. moeten worden betaald, maar daar heeft ze niets mee te maken.
Ik zei toen tegen haar dat je toch niet meer kunt betalen dan dat er binnen komt, maar ik moest maar een overzich opsturen wat er allemaal loopt en dan zou zij bekijken of er mogelijkheden zijn. Ik zeg maar 1 ding **** you mevr. Bataiile (Solveon) en ABN/AMRO, die ons destijds (toen het nog goed met ze ging) wel een flexibel krediet verschaften van 78.000 euro.

Arend Hoegen, Alkmaar.

Gesloten