LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMBO Toppunt

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mstniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:43

ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door mstniek »

Een nieuwe stap van ABNAMRO om klantjes te houden??
Wordt je 's-avonds gebeld met een leuk verhaal. Leuk wat ik er uit kon halen is dat ik met mijn salarisrekening en het rood staan onder de oude regeling val.
Door 0900.... te bellen kon ik ervoor zorgen dat mijn percentage debetrente omlaag kon door het huidige "in het rood staan" contract te vernieuwen (met nog steeds hetzelfde bedrag om in het rood te staan) waardoor het % rood staan enkele procenten omlaag ging. Wel gunstig toch voor alle hollanders die op hun centen zitten.
Ik gebeld en keurig doorverbonden.
Moet de renteaanpassing via het BKR gecontroleerd worden!!!!
Verzocht werd een aantal persoonlijke gegevens benodigd voor het BKR en toen brak de irratatie los en melde dat ik er van af zie voor die paar procentjes.

TOPPUNT: Alles blijft exakt hetzelfde alleen het rentepercentage en dan zoveel vragen ammehoela, steek die paar procent maar in je r..t

Ronald

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Baskruit »

Heel apart. Die BKR-gegevens kunnen en mogen ze toch gewoon zelf opvragen als aangesloten deelnemer?

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Dirko »

Het is niet zo gek dat ze bij BKR controleren, Bij een nieuwe lening zoals een omzetting van oud naar nieuw wordt gezien zal er altijd opnieuw getoetst moeten worden bij het BKR (wettelijk). En uiteraard doen ze dit niet zonder toestemming dus nemen ze dit met u aan de telefoon door. ik snap het probleem niet.

mstniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:43

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door mstniek »

Dat kan dan wel de normale procedure zijn, maar alle gegevens hebben ze net een jaar geleden ook al gekregen ivm hypotheek.
Dat iemand heeft gebeld dat houden ze wel bij, maar raadplegen van huidige gegevens en een rekening waar uiteindelijk niets aan veranderd dan alleen het renteparcentage en strikt genomen alleen een handtekening als formaliteit benodigd is. Leve de regels in dit land zou ik zeggen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

dit heeft gewoon te maken met de bank z'n CYA...


(ofwel COVER YOUR ASS) :lol:

je kan namelijk iets méér gaan roodstaan tegen zelfde kosten.

daarna gewoon weer de rente verhogen en... hópla ze verdienen weer wat miljoentjes.. :twisted:

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Dirko »

Noble jij bent zeker zo'n anti bank figuur, jij bewaart zeker je geld onder een matras. Volgens mij kan in een jaar veel veranderen aan leningen en dergelijke. En als de bank veel zou willen verdienen dan hadden ze de "oude" rente wel laten staan en geen nieuw aanbod gedaan of zie ik dat nu verkeerd?!

mstniek
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jan 2007 11:43

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door mstniek »

@Noble
Het gaat niet om de hoogte van het bedrag maar om een verlaging voor "de klant" dus wordt er wordt niet aan de hoogte van het bedrag getornd.

renee55
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 mei 2007 12:50

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door renee55 »

ABN AMRO :evil: :evil: :evil:

Ik heb een aardig saldo sinds een tijdje en ineens heb ik een preferred banker die me lastigvalt. Ik wil geen advies, ik wil geen telefoontjes en brieven. Ze willen me paaien en het voelt als naaien! :x :x :x

Toen ik arm was hoorde ik nooit wat en toen ik een forse overboeking wilde doen konden ze ineens mijn handtekening niet lezen op de overschrijvingskaart en tja, ze vergaten me even te bellen of schrijven dat ze, ABN AMRO :twisted: :twisted: :twisted: mijn geld niet over konden maken. Geen banker die me belde.........laat het nu ook maar, ABN AMRO :evil: :evil: :evil:

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

@ Dirko

Anti bank?? Mmm, ja, dit heeft te maken met wat je allemaal van ze ziet/hoort/meemaakt... ja ik ben wat ouder en heb waarschijnlijk al teveel met banken meegemaakt dat ik mij NIET meer door ze laat n****n.

hier een quote van een andere topic schrijver:
Ik hoef nisk te horen dat het oplichters zijn, want alle banken zijn oplichters gezien miljardenwinste
Onder de matras?? , hallo ?? we leven in 2007 en ik ben wél met m'n tijd meegegaan... een mondig oudje dus :wink: mijn motto is beleggen.. maar NIET de adviezen van de BANKEN volgen .. die stinken mij meestal te erg( een enkel keertje niet..)

@mstniek

wat ik van banken verwacht, die jou iets aanbieden MET de rompslomp van een ONNODIGE papierwinkel, is dat ze iets van plan zijn.... dat is zeker.

de vraag is WAT zijn ze van plan?? waarom anders niet gewoon geruisloos verlagen??

- - - - - - - - - - - -
stel je wilt 50 euro per maand aan je roodstaan betalen.
bij een rente van 8% is jóuw grens dus 7.500.

nu "geven" ze 2 % verlaging (NIET zomaar... ze willen wat terug... CYA)

jóuw persoonlijke keuze van 50Euro komt nu pas bij:
50x12=600> 6% > 10.000 euro rood

Dat is natuurlijk héél mooi, ALS... er geen extra konditie aan verbonden was.

Stel, ze verhogen daarna de "basispuntjes" naar 6,5%...

nog steeds veel lager dan 8% nietwaar???

maar wat betaal je dan per maand??? juist...

8 % méér dan je van plan was... ofwel ruim 54Euro

zeg nou zélf... WAAROM zou een rente VERLÁGING nu opnieuw getoetst moeten worden??

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Dirko »

@Noble

Ik heb nog nooit zo'n onzinnige berekening gezien en je slaat ook compleet alle planken mis. Het stukje bevat zoveel aannames en verzinsels dat je beter sprookjes kunt gaan schrijven dan hier op het forum reageren
Ach sommige mensen moeten gewoon ergens hun frustatie kwijt!!!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

pot en ketel???

jíj neemt dingen aan, van hoe ik omga met matrassen, anti bank .......


ík geef een voorbeeld waarin je (ja) iets moet aannemen, anders begrijpen sommige het niet...

maar als jou de strekking niet duidelijk is...
gewoon overslaan..... en blijven ademhalen... 8)

suc6 met je :
ik snap het probleem niet.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Mallory »

@dirko

Laat die noble maar.....die gast heeft niks anders om voor te leven...

Zoals al vermeld wordt gaat het hier om een nieuw contract die wordt aangegaan...dus logisch dat er opnieuw een bkr -toets wordt gedaan...dat wordt zelfs gedaan bij een verhoging van een al bestaand contract.

Je zegt zelf dat het een jaar geleden is dat de laatste toets is gedaan...alsof je in die tussentijd niet een negatieve codering hebt kunnen krijgen ofzo

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Frankko »

De bank is zelfs verplicht je opnieuw te toetsen. En Noble is echt zo'n zakkewasser die een hekel heeft aan alles en iedereen die geld verdiend. Zijn eigen aandeeltjes mogen wel renderen maar de banken mogen geen geld verdienen. Ooit wel eens nagedacht dat je zelf ook belegd in winstgevende bedrijven. Jij bent echt zo'n scrooge die voor een dubbeltje op de 1e rang wil zitten maar er komt een dag dat jou Argenta bank je gaat belasten voor je pasje en waar ga je dan naartoe? Fiets je ook de hele stad door als de bloemkool ergens in de aanbieding is krentekakker??

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door D1RK »

Postbank doet hetzelfde, eerst alles gratis, en nu bijna E11,- voor pasje, en straks de naam weg, en ING staat als duurdere zakenbank bekend!

Ik begrijp nu waarom Argenta problemen heeft met de vele nieuwe klanten, zowel de Leeuw als ABN AMRO gaan klanten weg pesten, die 0900 die je moet bellen, via prepaid mobiel kost dat soms ondanks lage tarief gewoon E1,15 zie voorwaarden, dus voordat je het terug verdient, gewoon online kon dus niet?
Wel internet bankieren en dit niet?

Nu wilde ik een telefoon met abbonnementje, maar zelf geprinte afschriften worden niet goed gekeurd!
Doei, ik blijf wel prepaid....

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door roro25 »

Nu wilde ik een telefoon met abbonnementje, maar zelf geprinte afschriften worden niet goed gekeurd!
Doei, ik blijf wel prepaid....
gewookn printen, stempel en handtekening bank. Wordt wel geaccepteerd of een ze willen ook wel een kopie van je bankpas maken.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

@ frankko

Hmm, bespeur ik hier afgunst level 10??
Verschil tussen geld verdienen en "afhandigmaken" heb je óók niet door dus......
sluit ik mij aan bij onderstaande.


Geplaatst op 22 Mrt 2007 16:08 door area17


Frankko wil je aub je mond houden en commentaar geven wat ergens over gaat.
(en wie zijn er straks de dupe bij JOUW bank als de fusie doorgaat?? omdat de hoge heren geld willen???)

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste mensen,

Ik werk bij de ABN AMRO bank en een ding dat ik zeker weet is dat net zoals bij alle andere banken ook om winst draait, maar dat is heel normaal toch?!

De klanten kloppen toch ook bij ons aan omdat ze een product nodig hebben. Je ziet het overal, de groentenboer en de slager staan ook niet voor niks te werken. Hoe denken jullie dat daar het brood op de plank komt?! Ruilhandel? Nee hoor WINST!!!!!!!!!!!

Wat betreft het benaderen van de klanten om ze te wijzen op het feit dat dingen goedkoper kunnen of juist dat iets onnodig nog open staat en wat juist geld kost voor de klant vind ik juist een stukje klantenservices. Wanneer we een product gaan aanpassen moeten we inderdaad een aantal NAW gegevens controleren daar hoort ook een BKR toetsing bij.
Wat in mijn ogen heel logisch is, want stel nou "en dan ben ik even de zwartkijker", je hebt in een jaar tijd een aantal schulden gemaakt die je het jaar daarvoor nog niet had. Dan hebben we wel een probleem, want wat we niet willen is onze klanten en mogelijk toekomstige klanten nog verder in de schulden werken.
Wat ook heel logisch is is dat we de toestemming nodig hebben van de klant om de BKR toetsing te doen, want wij mogen niet willekeurig een toetsing doen.

Om dan even op het preffered banker verhaal terug te komen.
Ik wil natuurlijk niet bot en onbeleefd overkomen, maar ik begrijp best uw frustatie. "Wanneer ik geen geld heb dan hoor je ze niet en als ik een aardig saldo heb dan hangt er meteen een preffered banker aan de lijn."
Het is heel logisch dat u dan niets van een preffered banker hoord, want een preffered banker kan u ook niet begeleiden als er geen geld is, het voordeel van een preffered banker is dat u geen 0900-nummers meer hoeft te bellen waar mensen zo een hekel aan hebben. U heeft gewoon een aanspreekpunt die de wegen binnen de bank kent (en dat zijn er wat). Dus zo een preffered banker is best handig, u betaald er niet meer voor, soms is het juist goedkoper, want u krijgt veel meer kortingen op alle producten die u heeft bij de bank.
En natuurlijk heeft u ook helemaal gelijk als u geen gebruik wilt maken van die diensten, daar staat u namelijk vrij in.

En dan nog even over de overboekingen van grote bedragen.U vind het raar dat als we een handtekening niet kunnen lezen dat we de overboeking dan niet kunnen en mogen doen. Nou sorry hoor wat als uw buurman nou die handtekening heeft gezet op dat stukje papier, en we hebben het WEL overgeboekt hebben, dan horen we U wel hoog van de toren blazen. Het is ook NOOIT goed. Wees blij dat we er juist op letten dat niet Jan en allemaal geld kan overboeken van uw rekening. Dat we niet gebeld of hebben aangeschreven kan ik niet geloven (tenzij we een verkeerd adres in klantbeeld hebben, en daar kunnen we helaas niets aan doen, daar zal u zelf voor naar kantoor moeten gaan om een adreswijziging door te geven). En ook TNT maakt fouten.

WANT WAAR MENSEN WERKEN WORDEN FOUTEN GEMAAKT!!!!!!

En dan slot wil ik het nog even hebben over het nummer 0900-0024.
Het is inderdaad vervelend om met een mobiele telefoon te bellen naar zo een nummer, maar u kunt natuurlijk ook op internet een email sturen naar de bank. Deze email moet binnen een aantal uren beantwoord worden. U kunt dat vinden op onze site www.abnamro.nl
en dan de optie contact, u ziet daar meerdere opties. Wanneer u een van de opties invuld en verstuurd krijgt u altijd antwoord. Een tip:
Vraag of u telefonisch benaderd kan worden, dan kan u meteen uw verhaal kwijt. :)
Heeft u geen internet dan kunt u ook gewoon tijdens kantoor uren naar een kantoor van uw keuze, ook zij kennen de wegen binnen ABN AMRO, u kunt daar zelfs naar het 0900-0024 nummer bellen en dan wel gratis.

Ik wil eindigen met een motto van onze medewerkers:

"Eerst de KLANT, dan de BANK".

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Frankko »

Helemaal mee eens mevrouw Tomaat. Ik werk ook al enkele jaren bij de bank en ben het gezeik van gasten zoals Noble spuugzat. De hele wereld mag geld verdienen maar de banken niet. Bij ons op kantoor wordt niets maar dan ook niets verkocht aan een klant als hij het niet nodig heeft en wij drukken niets bij mensen door de strot.

En kun je zelf niets verzinnen Noble want ik zie regelmatig quotes staan van andere forumgebruikers. Vertel ons eens waar jij je spaarcentjes (als je ze hebt) in hebt belegd en hoe je pensioensopbouw geregeld wordt. Als jij inhoud hebt ga je hier eens op in maar m.i. heb je totaal geen verstand van zaken en ben je gewoon een vrek die 28.- p/jr wil besparen en de banken zwart wil maken.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Noble »

@ Frankko
De hele wereld mag geld verdienen maar de banken niet.


Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb..

laat mij maar zien waar...


integendeel, PRIMA als banken geld verdienen.. en deze geldstroom kan je verdelen naar:

De investeerders/beleggers (willen -goed- rendement)
De gebruikers/ klanten (willen service tegen -lage- kosten)
De personeels/bestuurs leden (willen zo hoog mogelijk salaris)

Wie kan makkelijker tegen LAGE kosten werken??
een GROOT bedrijf als jullie ABN AMRO (schaalgrote) of een kleine bank als DSB????

oke, zijn we het op dit punt dus eens...

waarom dan bij DSB:

-MEER rente vergoeding op gewone salarisrekening dan ABN-AMRO op spaarrekening???

-GRATIS!!! pinpassen met chipknip...

en ga nou niet zeggen dat DSB dit doet uit filantropische instelling... zij maken NOG STEEDS WINST....

hoeveel maakt ABN-AMRO dan wel niet met zijn schaalgrote?? op die pinpassen???

Dat er mensen zijn die dit normaal vinden en dit zien als aparte service.. prima... moeten ze zelf weten


Dat er mensen zijn die de pin-passen als BASIS beschouwen van de salaris-rekening... en daarom overstappen naar bv: DSB en Argenta, dát vinden jullie niet normaal want wij moeten die banken die winst gunnen....
zoniet wordt jij beledigend.... JOUW probleem, niet de mijne.
Vertel ons eens waar jij je spaarcentjes (als je ze hebt) in hebt belegd
Beleggen doe ik NIET via bv een ABN-AMRO

waarom niet?? kijk eens naar jullie schandelijke tarieven voor aan/verkoop.
Vraag eens aan bv:
Alex-Internetbroker, hoeveel ex ABN-AMRO mensen zij krijgen
vraag eens aan Bink-Bank internetbroker( mijn keuze ;) ), hoeveel ex ABN-AMRO mensen zij krijgen.

maak een vergelijking op beide sites... en schrik...
m.i. heb je totaal geen verstand van zaken en ben je gewoon een vrek die 28.- p/jr wil besparen
Ahh, als je dus naar een andere winkel gaat die goedkoper is ben je een vrek???
en jij gaat naar de duurste.. want je bent geen vrek??
en iedereen die overstapte naar DSB, Argenta etc etc... zijn allemaal vrekken... héhéhé.... krasse uitlating....
de banken zwart wil maken
doen ze zelf wel met bv:
PIN pas prijzen
Aandelen transactie tarieven etc etc..

Frankko
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 mar 2007 15:30

Re: ABNAMBO Toppunt

Ongelezen bericht door Frankko »

Je bent echt heel slecht op de hoogte Noble. Wij zijn net zo goedkoop als binck en alex en hebben het meest uitgebreide programma's als direct beleggen en Trade. Je betaald bij ons maar 0.1% aan- en verkoopkosten als je de opdracht via het internetbankieren aanbiedt.
Doe de test:

http://www.binck.com/nl/welkom/tarieven ... ijker.aspx (kies dan voor direct beleggen via het internet)

En breek me de bek niet open over die schurk van een Dirk Scheringa met zijn DSB. Ik heb mensen huilend in de spreekkamer gehad omdat ze tot a/d nek in de schulden zitten. Als jij zonodig de "gratis" banken wilt promoten hou het dan bij de Argenta maar ga de DSB niet noemen. Ik zou mijn bankzaken er nog niet onderbrengen al kreeg ik 100.- p/jr toe. Pure oplichters van het hoogste niveau. (zie het groot aantal topics op o.a. dit forum) Bij scheringa is helemaal niets gratis!!!

En nee je hebt misschien nergens aangegeven dat de banken geen winst mogen maken maar je valt iedere keer over kosten etc. en dat heeft indirect wel met de winst v/d bank te maken. (lagere kosten = hogere winst)

Gesloten