ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
campaan

ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door campaan »

Hoe wederom bekrompen mag de ABNAMRO zijn om naast de normale maandelijkse kosten van 5 euro voor een privérekening maar liefst 15 euro landentoeslag te berekenen aan mij, 50 jaar klant, omdat ik inwoner van Curacao ben, dus wonend binnen het Koninkrijk der Nederlanden. De Curacaosche overheid heeft trouwens alle inwoners van Curacao een Nederlandse bankrekening beloofd tegen normale kosten. TWINTIG euro per maand is niet normaal, maar asociaal. Zijn er mensen die protest hebben aangetekend bij ABNAMRO, ik loop tegen een bureaucratische muur op. :o

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door mahadma »

"Beroving" is wel een erg boute een wellicht strafbare uitspraak!

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

Even wat dingen opgezocht. Wat betreft de staatkundige verhoudingen:
Op 10 oktober 2010 zijn de staatkundige verhoudingen binnen het Koninkrijk der Nederlanden veranderd en daarmee ook het Statuut. De Nederlandse Antillen zijn opgeheven en Curaçao en Sint Maarten zijn zelfstandige landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden geworden, naast Nederland en Aruba. Bonaire, Saba en Sint-Eustatius zijn sindsdien openbare lichamen van het land Nederland, vergelijkbaar met gemeenten.

Bron:https://www.koninklijkhuis.nl/onderwerp ... en%20Aruba.
Voor de goede orde: in onderstaande link het tarievenoverzicht. Curacao valt dus onder een 'ander land dan Nederland', kennelijk de derde categorie. De reden van de toeslag wordt keurig vermeld:

https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen ... index.html

Hoe het met die belofte van de overheid van Curacao zit weet ik ook niet.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door kuklos »

campaan schreef:
16 jul 2022 15:59
De Curacaosche overheid heeft trouwens alle inwoners van Curacao een Nederlandse bankrekening beloofd tegen normale kosten.
En, heb je de Cuaraosche overheid al aangesproken op hun belofte?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door grun »

Hier een artikel over dit onderwerp uit het Antilliaans Dagblad.
https://antilliaansdagblad.com/nieuws-m ... nkrekening

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U woont dus al 12 jaar in een ander land zonder dat u het wist. Daar zal u inderdaad de overheid op Curaçao op moeten aanspreken. Zij hadden de plicht om u dat mede te delen.

Even googelen leert dat er een advocaat is geweest die geprobeerd heeft om de regels zo uit te leggen dat iedere Nederlander, ongeacht waar hij woont, een Nederlandse bankrekening moet kunnen hebben. Ook heeft deze advocaat gezegd dat hogere kosten mogen aangezien banken meer kosten hebben in uw geval. Nergens heb ik een hard bericht gevonden dat er een uitspraak gedaan is dat het tegen lage kosten zou moeten.
Het nadeel in uw geval is dat u niet meer in de EU woont en er daardoor andere regels gelden.

DeZevendeHenk
Berichten: 793
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Wel de lusten en niet de lasten. TS moet nu natuurlijk wel een nieuwe bank zoeken anders zou hij zich vrijwillig laten 'beroven' en zo stom kan hij toch niet zijn.

campaan

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door campaan »

Gelijk, lijkt een botte uitspraak, maar heb voorheen al een rééks(!!) DICTATORiale beslissingen van ABNAMRO met heel veel duizenden euro's schade voor mij achter de rug.
Na 50 jaar klant verwacht je een goede band met een contactpersoon (en een kantoor). Zo werkt het in een (voorheen nog) vriendelijke samenleving. Anno nu ben je inderdaad ènkel nog een rekeningnummer, wat op alle manieren leeggezogen wordt door een vréselijk arrogante ABNAMRO. En niemand op hóger niveau is bereikbaar bij ABNAMRO om zaken constructief te bespreken.
Hoeveel zendtijd in consumentenprogramma's is al verspild aan klachten over ABNAMRO?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door caruso »

Aah...nu is het duidelijk.
Een persoonlijke vendetta....dan maar uitvechten via de toezichthouder bankwereld.

Succes, Don Quichot.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

campaan schreef:
17 jul 2022 07:24
Gelijk, lijkt een botte uitspraak, maar heb voorheen al een rééks(!!) DICTATORiale beslissingen van ABNAMRO met heel veel duizenden euro's schade voor mij achter de rug.
Na 50 jaar klant verwacht je een goede band met een contactpersoon (en een kantoor).
U lijdt enorme schade en blijft daar klant? Geen idee of u nog wel eens in Nederland komt, maar elke bank heeft zijn kleinere kantoren gesloten. Enkel nog regionale bankgebouwen waar divers medewerkers zitten. Niks geen vaste contactpersonen of een persoonlijke band, dat is al jaren niet meer zo.
Net zo goed als de vaste trouwe kassière, of de pompeigenaar die zelf nog je auto kwam voltanken. Of wat te denken van de wijkagent die zijn ronde liep en iedereen kent. Tja, vroeger leek alles beter.

Uw verwachtingen liggen een beetje te hoog.

xadar
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 apr 2021 10:42

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door xadar »

Duidelijk dat inmiddels in een totaal RESPECTLOZE wereld leef. ABNAMRO 'waardig' !
Dat is wel duidelijk met de bijna allemaal zeer onvriendelijke ( het lijkt ABNAMRO wel of juist daarom dus) en vooral domme / debiele op de persoon gerichte, niks opbouwende reacties.
En ga met veel plezier dit blijkbaar zieke, onmenselijke forum zsm. verlaten, yeah! Maar ook dat kan niet zelfstandig in vrijheid, maar moet je om vragen via een mail.
ZIEK, ZIEK, ZIEK is deze gelùkkig zichzelf vernietigende wereld.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Niet voor het één of ander maar een toeslag van 15,- euro vind ik wel extreem. Even gekeken bij RABO en ING die rekenen 2,- euro toeslag.
Lijkt er op dat ABNAMRO die klanten liever kwijt dan rijk is.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door Frantic2 »

volgens mij is dit al bij Kivid geweest met een uitspraak in voordeel van de bank.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog te vroeg voor chips en popcorn, maar het wordt wel vermakelijk... :lol:

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

ZeerPrivé schreef:
17 jul 2022 09:23
Niet voor het één of ander maar een toeslag van 15,- euro vind ik wel extreem. Even gekeken bij RABO en ING die rekenen 2,- euro toeslag.
Lijkt er op dat ABNAMRO die klanten liever kwijt dan rijk is.
Dan moet TS overstappen naar een goedkopere bank. Maar zijn het 100% identieke producten? Daar wordt vaak een fout mee gemaakt bij prijsvergelijkingen (en 1, op het oog klein verschil, kan veel invloed hebben op de prijs).

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

breien schreef:
17 jul 2022 08:36
De DICTATORiale beslissingen van de supermarkt hebben mij duizenden euro's gekost.
Ik mag nooit de prijzen zelf bepalen.
En wat dacht je van de dictatuur van de werknemers: als werkgever moet je je aan de CAO lonen houden! Je mag niks meer in dit land.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door grun »

Frantic2 schreef:
17 jul 2022 09:49
volgens mij is dit al bij Kivid geweest met een uitspraak in voordeel van de bank.
Dat klopt, zie de link hieronder.
https://www.kifid.nl/kifid-bank-mag-bui ... lrekening/

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

PeterPeters1966 schreef:
17 jul 2022 10:54
ZeerPrivé schreef:
17 jul 2022 09:23
Niet voor het één of ander maar een toeslag van 15,- euro vind ik wel extreem. Even gekeken bij RABO en ING die rekenen 2,- euro toeslag.
Lijkt er op dat ABNAMRO die klanten liever kwijt dan rijk is.
Dan moet TS overstappen naar een goedkopere bank. Maar zijn het 100% identieke producten? Daar wordt vaak een fout mee gemaakt bij prijsvergelijkingen (en 1, op het oog klein verschil, kan veel invloed hebben op de prijs).
Het gaat in alle gevallen gewoon om een basis betaalrekening. Overstappen naar ING of RABO kan niet meer als je in een niet EU land woont. Enige wat hij kan doen is overstappen naar een Curaçaose bank.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

De mogelijkheid bestaat om gewoonweg een debitcard te regelen. N26 en vele anderen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: ABNAMRO rekent hoog tarief als landentoeslag

Ongelezen bericht door kuklos »

campaan schreef:
17 jul 2022 07:24
Gelijk, lijkt een botte uitspraak, ....................
Waarna weer een heel betoog volgt. Maar wat niet volgt is een antwoord op de vraag of je de Curacaose overheid al hebt aangesproken op hun belofte. Waarom niet?

Plaats reactie