Bij mijn vrouw is een bedrag van 903,63 euro afgeschreven van haar zakelijke banknummer bij de ING-bank.
De omschrijving bij het tegenrekeningnummer is: 13 AS
en op de tweede regel staat: OPDRACHT NIET UITVOERBAAR
Aangezien we nooit een opdracht voor deze betaling aan een voor ons onbekend rekeningsnummer hebben gegeven, hebben we gelijk de ING-bank gebeld maar een terugboeking bleek onmogelijk en ze konden ons ook niet vermelden wie er achter deze rekening zat. Wel zouden ze het e.e.a. uitzoeken wat ongeveer ruim een week zou duren en ons niets garandeert. Wij vinden dat een merkwaardige houding van de ING-bank in een dubieuze afschrijvingsprocedure. Inmiddels zitten we in de angstige onzekerheid of ons dat weer zou kunnen gebeuren.
Wat kunnen we doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jan 2011 13:30
-
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
Afwachten wat ING te melden heeft.geernout17 schreef:Wat kunnen we doen?
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
13 AS = op de 13e een Automatische Storting gedaan wat een storing bleek te zijn (en dus je rekening niet gecrediteerd) en automatisch is gecorrigeerd (en dus wel gedebiteerd / afgeboekt)
of 13 AS = op de 13e Altijd Slecht.
of 13 AS = op de 13e Altijd Slecht.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 jan 2011 13:30
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
Dag meelevende mensen van radarforum, de zaak is opgelost, het was een terugboeking naar een van onze klanten die ons toe stemming heeft geven voor een incasso, Vermoedelijk was er niet genoeg saldo aanwezig, De zaak wordt opgelost bedankt voor de goedbedoelde adviezen.
Groet,
Groet,
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
Toch wel gek dat je vrouw dan aan het bedrag niet herkend heeft dat het om een stornering ging van een betaling. Kort daarvoor had ze toch zelf dat bedrag en rekeningnummer ter incasso verzonden.het was een terugboeking naar een van onze klanten die ons toe stemming heeft geven voor een incasso
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
en daar bovenop meteen een sneer naar de bank, terwijl je zelf de oorzaak was.
Wij vinden dat een merkwaardige houding van de ING-bank in een dubieuze afschrijvingsprocedure.
-
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41
Re: Afschrijvingsprocedure bij de ING-bank
Dus..as=automatische stornering van een inasso die jezelf hebt geinitieerd...dan had dit bedrag toch echt wel herkenbaar moeten zijn. Was wel handig geweest als ing een goede uitleg had gegegven over de code as