LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Poek

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Poek »


Kobus ,ik heb het ook pas geleden meegemaakt dat ik had getankt voor €35= in bij het pinnen 0,50 ct extra moest betalen .
Ik heb dat uitlaten zoeken door mijn bank en volgens hun zijn ze daar vrij in om te rekenen wat ze willen voor de transactie en aanschaf van de pinautomaat.Het is te gek voor woorden dat je {weet je nog ] Fl 1.10 extra moet betalen als je al Fl 77.= getankt hebt.Maar het mag ,en ik tank daar niet meer.

linny

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door linny »

Ik werk in een winkel en geloof me, het scheelt een winkel wel veel handelingen en kosten als iemand pint. Dus die 10 cent vragen voor pinnen is echt idioot.

De winkel hoeft als er veel gepind wordt geen muntgeld te bestellen..scheelt geldtransportkosten, omwisselkosten van de bank en een hoop tijd door het minder hoeven tellen van geld aan het einde van de dag. Daarbij komt ook nog dat er dus minder geld in de kluis ligt en er dus minder kans is op overvallen.

Daarnaast moet je deze tijd gewoon service bieden om je te kunnen onderscheiden. Het gaat om het principe.
Geld vragen voor een plastic tas als je iets koopt is helemaal idioot.

Stel je koopt een hoop kleding bij C&A en je krijgt geen tas.....

duh

blokker moet eens een schop onder hun hol krijgen.

En een cursus klantenbinding volgen.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

De euro is geen euro maar een.... DEURO
Dus in het goed nederlands vertaald DUURO
En als we dan Zalm ook nog moeten geloven dat we niet met die duuro's om kunnen gaan dan begint ieder op den duur wel aan zich zelf te twijfelen.
Maar ik heb het al vanaf de intrede van de duuro gezegt dat minstens in 90 procent nog steeds de gulden prijzen er voor staan
En daar heeft Zalm natuurlijk geen last van met zijn riant inkomen.

stikkelorum54

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door stikkelorum54 »

:twisted: Wat is erger betalen voor een pin ,of als blijkt dat je te weinig geld in je zak hebt, en af moet rekenen.
Dan staat er een pin automaat in de zaak, geplaatst door een ander bedrijf.
Wat blijkt je neemt b.v. 25 euro.
Er staat op de automaat:per transactie worden transactiekosten berekend.
Wat blijkt er wordt LET OP 2.50 euro in rekening gebracht!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tel uit je winst.
Het bedrijf waar ik dit meemaakte heeft intussen de overeenkomst ,naar verluid opgezegd.!!
Deze grote keten van de snelle hap is toch geschrokken van deze firma.
Dus overkomt het je na dit bericht toch,dan klagen,klagen en klagen.
Wie weet krijg je als dank hiervoor wel een tegoed bon.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is mij dus bij de MAC ook overkomen. Ik had voor iets meer dan 10 euro besteld, en moest daar 12,70 voor afrekenen. Toen ik vroeg, hoe dat kon, wilden ze me eerst een hamburger en een medium friet geven als compensatie.


Dit heb ik geweigerd. Door die compensatie al aan te bieden, zag men in dat ze fout waren. De chef kwam erbij, en hij bood aan de rekening maar helemaal te laten vervallen. Dat kon ik natuurlijk niet weigeren.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

oh ja, het geld dat al via de transactie was betaald, heeft men mij contant uitbetaald, omdat dat het makkelijkste was.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Gewoon belachelijk.
en het gekke is, dat veel mensen gewoon betalen, omdat ze denken dat het dus inderdaad het bedrijf veel geld kost.
als het veel geld kost..dan verleen je die service toch niet?
Maar ik ga dus echt niet de service van interpay aan een winkel betalen!!!
en trekken zij dat dan weer van de belasting af. (dat interpay kastje?)
we worden genaaid van alle kanten en in tegenstelling dat je dit lekker zou moeten vinden, is dit echt te gek voor woorden!!!!!!

verkoper

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door verkoper »

in onze winkel hebben we geen pin-apparaat, omdat het bij ons (bloemenwinkel) vaak gaat om kleine bedragen. Het is dus gewoon te duur.
Daarnaast duurt het betalen via pin veel langer dan een contante betaling. (Mits je een goede, ouderwetse simpele kassa hebt)

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Als je contant betaald moet de winkelies z'n geld veilig wegbrengen en opslaan, dat kost zelfs meer dan een pintransactie !

Dus dat bijbetalen is puur oplichterij van die faggots. Ik koop m'n artikelen alleen in zaken waar men niet hoeft bij te betalen en anders hoeft het van mij niet. Zat concurrentie.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gast
Gast

Geplaatst op 02 Apr 2005 11:51 door Gast

Dus dat bijbetalen is puur oplichterij van die faggots. Ik koop m'n artikelen alleen in zaken waar men niet hoeft bij te betalen en anders hoeft het van mij niet. Zat concurrentie.
Naar boven
Helemaal mee eens, trouwens ook de winkels waar ik niet electronisch kan betalen laat ik bij voorkeur links liggen. Er zijn er genoeg die wel met hun tijd meegaan.

subaru-lady

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door subaru-lady »

Ik wilde een hamburger bij MAC Donalds in Groningen centrum kopen. Geen kleingeld meer. He een pinmachine!
Ja ook daar 2.50 extra betalen bij een opname!

Echte afzetterij!

Voor mij geen mac meer!

xenosje

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door xenosje »

tjonge jonge jonge zeg daarom zeg ik het nou nooit dat t 10 cent extra kost om te pinnen dan krijg ik als verkoopster toch een gezeik over me heen nou dan had ik maar geen verkoopster moeten worden denken jullie nu vast.nou ik weet 1 ding de mensen met t meeste geld zeuren t hardst om 10 pleuro centjes .het leukste is dan nog als ze zeuren een paar minuten later vragen heeft u ook een grote draagzak als ik dan zeg ja hoor dat kost.....ja je raad het al 10 euro cent hahahah

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

xenosje
Gast

Geplaatst op 10 Apr 2005 17:37 door xenosje
.nou ik weet 1 ding de mensen met t meeste geld zeuren t hardst om 10 pleuro centjes .
Natuurlijk klopt dat, daar zijn ze zo rijk van geworden. Geld voor onnut uitgeven, of weggeven, daar is nog nooit iemand rijk van geworden. Als je het omdraait, mensen die altijd klagen over tekorten, zijn daar meestal zelf debet aan. Dus samengevat, geldtekort is vaker een zaak van uitgeven dan van inkomen.

xenosje

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door xenosje »

je hebt gelijk hoor maar alsje 10 keer per dag dat gemekker over 10 cent hoort word je er schijt ziek van hoor geloof mij maar :wink:
en tuurlijk zijn mensen rijk geworden van hun eigen zuinigheid maaaaaar vergeet niet wie benauwt leeft die benauwt sterft.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

dat kan best kloppen maar die 10ct zit al lang en breed in de prijs verwerkt

je laat een klant nogeens 10ct extra betalen omdat ie zorgt voor jou veiligheid je hoeft nl geen geld af te storten en je hebt minder in kas dus minder aantrekkelijk voor een overval.

zou weer eens goed zijn voor al die winkels als er niemand meer zou pinnen en alles contant betaalde kijken of die 10ct na een week afgeschaft wordt.

flash

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door flash »

wij hebben er niet om gevraagd, natuurlijk is pinnen in de winkel makkelijk en handig, alleen staat er nergens in de wet dat ik bij een bepaald pinbedrag extra moet betalen.
dat is nergens terug te vinden de winkelier heeft beslist wel kosten per transactie maar kan nooit aan mij vragen meer te betalen.
dat mag niet eens volgens de wet de vastgestelde prijs of advies prijs dien je te voldoen bij aankoop, niet meer en niet minder het komt hier op neer dat de winkelier deze service aan ons wil verlenen ook als hij zijn winkel moderniseerd zijn de kosten voor hem wettelijk gezien ook het pinapparaat ik of u heeft er niet om gevraagd dat je kunt pinnen. wettelijk gezien moet de winkelier deze kosten zelf dragen want het zijn bedrijfkosten en daar kan hij nooit particuliere kosten van maken zodat wij dat moeten betalen.
weiger het altijd want je staat in je recht en betaal anders contant.

afronden mag bij pinnen en chippen al helemaal niet want het is pure diefstal reken maar op meer dan een half miljoen transacties bij een supermarkt het geld komt op de bedrijfsrekening en u heeft uw boodschappen betaald, bedenk maar eens hoeveel rente ze hebben van in principe gestolen geld,bij het afronden van pin of chip bedragen kun je hiervan aangifte doen van diefstal en zonodig een proefproces uitlokken wat je in een echt proces zeker wint ten alle tijden want dit is diefstal zo ook meer betalen bij lagere bedragen.
dit hoort bij bedrijfs onkosten thuis ik pin of chip nooit ik betaal altijd contant dus mij kunnen ze niet bestelen dus mensen voor iedereen in nederland wordt eens wakker en ga contant betalen pas dan zullen de bedrijven gaan luisteren en gaan inzien hoe het wel moet.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

ik of u heeft er niet om gevraagd dat je kunt pinnen.
Ik werk in een winkel zonder pinautomaat. Die hebben wij niet omdat de aanschaf te duur is en ook het gebruik omdat het bij ons vrijwel altijd om bedragen beneden de 10 euro gaat. U wil niet weten hoe vaak er gevraagd wordt of er niet gepint kan worden. Klanten vragen er dus weldegelijk om.

(Gelukkig hebben veel van onze klanten er begrip voor dat wij niet zomaar 5000 euro neer kunnnen tellen voor een pinautomaat. Wij hebben namelijk een aangepaste kassa omdat mijn baas maar 6% ziet. Met een gewone pinautomaat kan hij niet werken.)

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

5000 EURO VOOR EEN PINAUTOMAAT DAN WEET IK NIET WAAR JIJ JE LAAT OPLICHTEN.

ik heb er zelf gisteren 1 aangeschaft en dat ding kostte me 275 euro incl btw.

het is een service voor klanten, en nu hebben mensen nog begrip dat er niet gepint kan worden maar het kost je geheid omzet en klanten op den duur.

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Van mij mogen ze 50 cent vragen voor het pinnen onder de tien euro!Het is een manier om het pinnen van kleine bedragen te ontmoedigen, want het houdt namelijk vreselijk op bij de kassa. Als er drie mensen voor je in de rij staan die alledrie flutbedragen pinnen, sta je twee keer zolang te wachten. Hebben we daar wel eens aan gedacht? Gewoon wat contant geld mee als je op pad gaat, kun je ook nog es lekker een terrasje pakken :wink:

xenosje

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door xenosje »

flash@@@jeetje joh wat een drukte een paar cent met je proces aanspannen.als een casierre jouw pakkie melk verkeerd aanslaat ga jij haar dan ook aangeven voor diefstal hahahhaa laat mij niet lachen zieligerd.

Gesloten