LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
kobus
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2004 11:46

Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door kobus »

We het kennen allemaal, een briefje door de winkelier gemaakt waarop staat dat pinnen voor een bedrag van €5,- of €10,- enkel kan wanneer je €0.10 cent bijbetaald. Chippen kan niet overal.

Ik zou wel eens willen weten of een winkelier mij dit kan verplichten? Is dit een service van de winkelier? Wat zijn mijn rechten?

Wanneer ik weiger bij te betalen zetten de meeste verkoop(st)ers hun hakken in het zand. Ik denk/zeg dan: "Ik koop het wel ergens anders". Want dat recht heb en houd ik altijd.

Wie weet het antwoord op bovenstaande vragen.

Mekker

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Mekker »

je wordt gewoon getild. Alleen creditcard betalingen kosten een winkelier direct 6% van het bedrag. Die 10ct brengen ze jou in rekening ter dekking van de aanschaf van de postbank etc pinapparatuur. Lijkt wel een communistische staat waarbij je geen moeite hoeft te doen om klantvriendelijk te zijn om je omzet te halen. Vindt het zelf dus onzin; je betaalt voor je eigen geld, en in mijn optiek moet dit verboden worden, via de voorwaarden die de banken stellen bij het verstrekken van zo'n apparaat.

Piet81
Berichten: 45
Lid geworden op: 11 jul 2004 11:28

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Piet81 »

Pintransacties kosten relatief meer geld als het om kleine bedragen gaat. Sommige winkels kunnen idd zulke tarieven hanteren dan. Aan de andere kant zou je dan ook kunnen chippen of contact betalen denk ik dan. Maar je hebt gelijk dat het niet echt klantvriendelijk is. Echter is het volkomen legaal dat winkels hun eigen regels opstellen wat betreft dit soort zaken.

marloes k

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door marloes k »

je wordt gewoon getild. Alleen creditcard betalingen kosten een winkelier direct 6% van het bedrag. Die 10ct brengen ze jou in rekening ter dekking van de aanschaf van de postbank etc pinapparatuur.
Dit is niet waar, winkeliers moeten wel degelijk per transactie betalen. Hoeveel dat scheelt per bank, maar bij bijvoorbeeld ABN AMRO betaalt de winkelier iets meer dan 6 cent per transactie.

Klantvriendelijk is het niet, maar een pinautomaat is een extra service van de winkel (een automaat kost al gauw EUR 700,=) en dus mogen zij zelf weten of ze kosten in rekening brengen bijvoorbeeld voor de relatief dure kleine transacties.

dora

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door dora »

ik wil graag weten of de winkellier mijn kan verplichten af te ronden als ik gepast geld heb,ik moest een bedrag van 9,97euro betalen en de winkellier hield 10 euro af hij zei dat ze hier deden afronden ik denk niet dat zoiets mag maar wist het niet zeker daarom graag ik graag weten of iemand er meer over weet zodat ik in het vervolg een weer woord heb groetjes

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Dora,

Ik zou toch eens teruggaan naar die oplichter van een winkelier,want bedragen die op 6 en 7 eindigen moeten ze naar beneden afronden.
Of gewoon stiekum wat verpakkingen optrekken of zoiets dergelijks.Gewoon afrekenen met dat tuig. :twisted:

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Als je afrondt, moet 7 cent inderdaad naar beneden afgerond worden. Verder is er afgesproken dat als een klant er echt op staat, er precies gepast betaald mag worden. Pas als de 1 en 2 cent stukken worden afgeschaft moet je het afgeronde bedrag betalen net als destijds bij de gulden

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Eigenlijk heel dubbel dat je pinkosten moet betalen. Vaak hebben ze geen chipautomaat. Verder is het zo dat via de pin het risico op een overval verminderd het pinnen kunnen ze niet jatten.
Contant geld wel.
Ook is er minder handelingkosten omdat de medewerker het geld wat gepint is niet hoeft te tellen. Contact geld in de kassa wel.
En tijd kost geld.

angela25

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door angela25 »

bij onze drogist (d.a) vragen ze 50! cent bij pinnen onder de 10€
nou dat vindt ik echt belachelijk duur!
hoe vaak heb je nou iets nodig bij de drogist voor onder de 10€?
nou ik vaak,shampoo.paracetamol etc..
ik loop gewoon niet vaak met geld op zak ben al een keer gerold!
nou ik ga gewoon niet meer naar die drogist!oplichter,
ik ga wel naar kruidvat hoef je niks te betalen!

Tillerman

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Tillerman »

Het kan mij niet schelen dat een winkelier moet betalen voor pin-betalingen. Het hoort bij zijn overhead-kosten en die zijn toch al in de prijzen van de artikelen verdisconteerd. Die 10 cent krijgen ze van mij niet.

Echt gebeurd: kort geleden wou ik een bedrag kleiner dan 10 euro cash betalen met een biljet van 50. Had ze geen wisselgeld genoeg. Bied ik aan om te pinnen. Wat zegt ze? Dat kost u dan 10 cent extra :roll: .
Ik explodeerde net niet.

Tillerman.

moudien

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door moudien »

nouw ik vind het maar dom dat je 10 cent moet betalen. ik ben mijn pas al 3 keer kwijt geraakt en dat kostte me 30 euro! nouw ze kunnen die 10 cent in hun donkere gaatje steken! waar het benauwd is en het stinkt! maarre ik maak vaak goede deals met de winkeliers.. ze zeiden nouw normaal moet je 20 cent betalen en nu maar 10! nouw uuuh daar hoef ik niet over na te denken dat aanbod heb ik meteen geaccepteerd. dus echt een aanrader! maak een afspraak met de winkelier! dat werkt!

Mikesvan

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Mikesvan »

ik vind het altijd heel erg leuk om bij winkels te pinnen waar ik bijvoorbeeld 10 cent extra moet betalen, het kost hun namelijk nog meer, en het liefst dan nog elk artikel apart afrekenen, moet je kijken hoe sjagarijnig ze worden, vooral als de baas erbij is :D Op deze manier moet je ze gewoon met hun eigen regeltjes terug pakken, voor die paar centen is het de lol erg waard !!

moudien

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door moudien »

hahahah lekker grappig hoor mikesvan!!!! dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb! jj werkt zeker in zown winkel en jij wil mensen laten pinnen zodat jij zelluf lekker alle centen krijgt he?? he?? he?? gluiperd!

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Oplossing:
betaal kontant!
Gelukkig bestaat er nog echt geld.
Wat een gezemel over 0,10 extra betalen voor een SERVICE!

En ja, pinnen kost de winkelier klauwen met geld.

Mikesvan

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Mikesvan »

ten eerste werk ik helemaal niet in de winkel en ten tweede kost het de winkelier meer geld als die 10 cent!!

Gast

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Gast »

Pinnen kost de winkelier geld. Telefoonkosten en transactiekosten. Bij ons kost pinnen onder de 10 euro 15 cent. Dat staat bij de kassa aangegeven en ook dat contante betalingen worden afgerond. Kijk maar eens op sites van de overheid, als het duidelijk staat aangegeven gaat de klant automatisch accoord met de betalingsvoorwaarden! Als dit echter niet is aangegeven dan hoeft de klant daar geen kosten voor te betalen en hoeft niet het afgeronde bedrag te betalen. Echter vind ik ook dat de winkelier de mogelijkheid van chippen moet hebben als er betaald moet worden onder de 10 euro. Bij ons kan de klant chippen wat we ook erg stimuleren, maar de meeste klanten kunnen dat niet, en betalen dan alsnog 15 cent bij het pinnen terwijl dat dus niet hoeft!

Er zijn genoeg betaalmethodes als je niet wilt bijbetalen voor het pinnen, gebruik die dan ook. En als je helemaal dwars bent, koop dan ergens anders.

innovator

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door innovator »

In de meeste landen om ons heen is het normaal om met een creditkaart o.d. te betalen zonder extra kosten. In Nederland is de creditkaart om onduidelijke reden meestal nog taboe. Er zijn wel steeds meer winkeliers die vragen om te pinnen omdat ze dan minder cash in huis krijgen. De winkeliers die een extra betaling vragen zullen langzamerhand uitsterven. Het argument dat de pinautomaat betaald moet worden gaat ook op voor de kassa, de toonbank, de weegschaal, het personeel, enz. Gewoon doorberekenen in de prijzen.

[email protected]

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ik vind het gewoon van de zotte dat als je pint,bij moet betalen.
Je hoeft ook niet bij te betalen als je contant betaald.
Dan moeten winkeliers geen pinapparaat aanschaffen.Pinnen prachtig,
maar dan zonder bijbetalen.[/i]

rdg1314
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 sep 2003 14:54

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door rdg1314 »

Een winkelier mag waarschijnlijk zo'n voorwaarde wel stellen, maar het extra bedrag moet vermoedelijk enigszins in verhouding staan met zijn extra kosten.

Een sigarenwinkelier, die ook staatsloten verkoopt, rekent een toeslag op iedere pinbetaling. Nadat ik dat ontdekte, heeft hij geen loten meer aan mij verkocht en zal het ook nooit meer doen.

Overigens, winkeliers en andere bedrijven mogen ook een toeslag rekenen voor creditcardbetalingen, maar daar geldt dan hetzelfde voor: in alle redelijkheid. Extremen kunnen gemeld worden bij de creditcardmaatschappij.

Ten slotte, een winkelier betaalt ook voor het storten van geld en voor het ophalen van kleingeld. De tijd dat dat alles gratis was, is geschiedenis.
Laatst gewijzigd door rdg1314 op 31 dec 2004 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoep

Re: Bijbetalen €0.10 cent bij pinnen.

Ongelezen bericht door Yoep »

Volegns mij is het zelfs zo dat winkel niet eens kosten mogen rekenen, ook ik weet dat verschillende winkels dit doen. Misschien nog wat meer regels?? En dan dit keer wel duidelijk.

Gesloten