LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De "afspraken van de Rabobank"

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Dieter van der Zande

De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Dieter van der Zande »

Bij deze wil ik mensen vertellen over mijn ervaring met de Rabobank en hun zogenamede "afspraken".
Ik had tot voorkort een rekening bij de rabobank, met een achterstand van maar liefst € 0.68 (achtenzestigeuroCENT)
Nou, hoor ik u denken, dan betaald u toch dat bedrag en het is opgelost.
Dat was inderdaad ook mijn intensie, ik gebruikte dit rekening nummer niet mee, ik had al een nieuwe rekening geopend bij de ABN-amro bank waar ik tot op heden, uitermate tevreden over ben.
Maar goed, rekening afschiften van de Rabobank kreeg ik al lang niet meer, en toen ik hen opbelde met de vraag de rekening op te zeggen.
"dat kan meneer" zei de medewekster "maar er staat nog een bedrag open van € 0,68. Zodra u dit betaald heeft wordt u rekening opgezegd.
Prima zeg ik en 3 dagen later maak ik via telebankieren om 060uur (abn-amro service lijn is nl wel altijd berijkbaar, in tegenstelling tot Rabofoon)het bedrag van € 0,68 over.
ALs ik na een zaken diner om 200uur thuis kom die ik daar een brief liggen van een incasso buro over de € 0,68 van de rabobank plus € 23,00 administatie kosten.
De volgende dag neem ik kontact op met de rabobank en de zelfde dame die ik eerder sprak, schikt al zij het woord incassoburo in haar scherm ziet en verwijst mij door naar het incasso buro, mijn mededeling dat het bedrag al is overgemaakt negeerd zij volledig.
Ik bel het incasso buro met een lach op en krijg daar te horen dat ik 3 afspraken om het bedrag te betalen, niet ben nagekomen.
De dame van het incasso buro kan dit zonder te lachen vermelden dat het om een bedrag € 0.68 gaat.

Als ik vraag over de "afspraken" die hierover gemaakt zouden zijn. Krijg ik 3 datum te horen dat ik een afspraak had gemaakt om langs te komen om het bedrag te betalen.
Datum 1
Mijn verjaardag
Lijkt mij dus sterk
Datum 2
Ik zat in Antwerpen voor mijn werk
Datum 3
De datum dat IK contact op nam met de rabobank om te vragen mijn rekening op te zeggen.

De medewerkster van het incasso buro verteld mij dat de client van de rabobank 3 afspraken niet meot zijn nagekomen om het door te mogen sturen naar het incasso buro.
Met andere woorden rabobank verzint deze afspraken gewoon, want waarom zou iemand een afspraak maken op zijn verjaardag of als hij helemaal niet in Nederland aanwezig is.

Het bedrag dat door mij is overgemaakt naar de Rabobank is verwekt, en het incasso buro heeft de kosten ook niet in rekening gebracht, zij vonden het werkelijk belachelijk van de Rabobank, ik ben naar het kantoor gegaan van de Rabobank om daar mijn verhaal te doen, de zelfde medewerkster die ik al 2 maal aan de telefoon gesproken had, begon werkelijk op een scheeuwende toon te vertellen dat ik een wanbetaler was en schulden had.
Een vol kantoor van de Rabobank, keek mij aan, ik ben naar het copieer apparaat gelopen, heb alle papieren met afspraken en mijn legitimatie bewijs gecopieerd 20 maal en aan iedereen daar laten lezen.

Ik ben een heel rustig persoon en heb mijn stem in het hele gebeuren geen enkele keer verheft.

Dat vond de medewerkster waarschijnlijk nog het meest verveld, 2 van de ongeveer 20 mensen is opgestaan en weg gelopen, de rest sprak van een schande van de rabobank.

En de medewerkster...... mocht hen daarna allemaal nog persoonlijk helpen, 18 maal stotterend en met een rood hoofd.

Nysia

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Nysia »

Sterk verhaal weer.

Hans Berkhoven

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Hans Berkhoven »

Nysia heeft blijkbaar niet door hoe veel leed en frustratie's instatie consument kunnen opleveren,
Ik zie alleen nogal kinderachtige opmerkingen van jou kan.
Ik heb zelf in een grijs verleden bij Rabobank gewerkt, en het klopt helemaal van de "3 afspraken". Rabobank verzint die gewoon. ZOnder enige spijt naar hun klanten

Nysia

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Nysia »

Ik blijf het sterk vinden!
Wat heb je gedaan bij de Rabobank? Schoonmaker?

Frits

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Frits »

Schoonmaker? Je blijft kinderachtig Nysia. Mischien dat je hier beter kunt wegblijven. Mensen proberen hier volwassen en op niveau te discuseren. Zo te zien ben jij daar niet geschikt voor

Sjakie

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Sjakie »

Laat mensen eerst op een volwassen niveau hun spelfouten verbeteren voordat ze proberen te discussiëren.

Nijntje

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Nijntje »

bravo Dieter!

Gast

Re: De "afspraken van de Rabobank"

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb dezelfde ervaring met de rabobank. Ik ben in 1998 naar de ABN gegaan omdat er veel problemen waren (digipas tot 3x defect, passen per ongeluk geblokkeerd, etc.etc.). Toen ik wegging heb ik aangegeven dat alle uitgaande incasso's gestopt moesten worden. Dat hebben ze dus niet gedaan. Gevolg een langzaam oplopende negatieve bankstand. Paar keer over gebeld. Was geen probleem volgens de rabobank aangezien ik nog lang mijn limiet had bereikt.

Na een jaar kreeg ik weer eens een bankafschrift met daarop een negatief saldo. Bank gebeld. "goed dat u belt we wilden u net gaan bellen om te vragen hoe u dit denkt op te lossen". Ik gaf aan dat ik de rekening wilde opheffen door het geld over te maken. "Dat kan alleen we hebben u inmiddels wel aangemeld bij het BKR aangezien u niet reageert op onze brieven". Uiteraard heb ik gevraagd of ze konden bewijzen dat ik deze had gehad. Konden ze niet terwijl de laatste herinnering toch aangetekend verstuurd was. Das raar. Gevolg ik heb de rekening toch maar ingelost maar ben wel voor 5 jaar aangemeld bij het BKR. Dat is heel erg lastig.

Uiteraard heb ik geprobeerd dat ongedaan te krijgen. Men heeft het inmiddels wel hersteld alleen de melding blijft staan en ik heb te horen gekregen dat ik in de toekomst geen klant meer kan zijn. Niet dat ik wil maar deze manier van handelen is wel heel erg vreemd.

Gesloten