LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING bank pinpasdief

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Rene de Hooge

ING bank pinpasdief

Ongelezen bericht door Rene de Hooge »

Een tweetal weken geleden is mijn pinpas verzwolgen door een pinautomaat van de ING in Amsterdam. Dit kwam niet door mijn toedoen. Mijn pincode was juist ingetoetst, ik had alle keuzes gemaakt (bedrag, kwitantie). Ik wachtte op de teruggave van mijn pasje, maar deze bleef steken achter het plastic gleufje van de automaat. Op het moment dat ik mijn sleutels in het apparaat wilde proppen om mijn pas terug te krijgen, werd deze ingeslikt en werd er doodleuk vermeld dat deze werd ingenomen. Ok, kan gebeuren. Maar op mijn pas had ik ook chipknip, met een tegoed van een euro of 8. Na diverse malen met de ING en mijn eigen bank (ABN) te hebben gebeld, moest ik mijn geld maar als verloren beschouwen. Naar mijn idee te gek voor woorden. Stel nou dat ik 500 euro op mijn chipper had staan?? Ben ik dat dan ook kwijt?? ING was totaal niet behulpzaam, deze bank zei alleen maar dat ik met mijn eigen bank contact op moest nemen. Moet ik nu aangifte doen van diefstal? Ik ben mijn pas tenslotte niet zomaar ergens kwijtgeraakt, hij is gewoon gejat waar ik bij stond. Aan zulk soort kapitaalvernietiging wens ik niet mee te werken. Stel nou dat diegene die de automaat leeghaalt met al die pasjes (ik was tenslotte niet de enige die van zijn pasje werd beroofd) op zn dooie gemak overal met mijn chipper gaat betalen. Dat is toch te gek voor woorden?? Zijn er meer mensen die een zelfde soort ervaring hebben meegemaakt, reply aub op dit bericht.

Bij voorbaat dank

Wouter
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:55

Re: ING bank pinpasdief

Ongelezen bericht door Wouter »

Je bank kan het pasje terug eisen van de ING, het pasje is en blijft namelijk altijd eigendom van jou bank (staat ook op de pas vermeld).

Dan kan de bank hem (eventueel zodra jij je gelegimiteerd hebt) aan jou terug geven.

Zo hoort een goede bank het op te lossen, dit moe je wel bij de ABN Amro oplossen...en niet bij ING...ING kan hem alleen terug geven aan de ABN en die hem aan jou.

jorgenkleijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2003 04:37

Re: ING bank pinpasdief

Ongelezen bericht door jorgenkleijn »

tja, banken zijn nou 1 maal goed in de ander de schuld te geven,maar
dit is een geval waar jij geen schuld heb,de bank moet hem aan jou en/of jou bank terug geven.

Gesloten