LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPRINTPLAN SPAARBELEG

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Martijn Kers

SPRINTPLAN SPAARBELEG

Ongelezen bericht door Martijn Kers »

Ja ook ik ben er in getrapt.

Het mooie sprintplan binnen 5 jaar een mooi capitaal opbouwen "ja natuurlijk"

Ik ben toevalig op de web site van spaarbeleg geweest en daar heb ik een nieuwe folder van het gewelige sprintplan aangevraagt "das pas een goede folder" had ik die maar 2 jaar eerder gehad. Daar staan alle - en een paar + puntjes in. Als je die ziet dan ben je wel goed gek wil een sprintplan afsluiten. Het lijkt erop dat Spaarbelg zich lanzaam begint in te dekken. Ik heb ook een formulier aangevraagt om je maandelijkse inleg te verlagen daar staat dus weer niets in dat wanneer je je inleg verlaagt automatisch je garantie vervalt op je geleende bedrag dus blijf je dood leuk met een schuld zitten aan het einde van je loop tijd (aannemend dat de waarden van je participaties niet meer stijgen).

Nou surf ik al een tijdje rond hier op deze web site en kom een hoop berichtjes tegen van gedupeerde sprinters. Het valt me op dat er een hoop klaag berichtjes opstaan maar geen actie berichtjes. Dat vind ik jammer omdat het heel makkelijk is om actie te voeren tegen een spaarbelg zoals spaarbeleg. Ik noem maar een aantal voorbeelden.

Ten eerste het in kaart brengen van gedupeerde sprinter.

ACTIE: Met zijn allen een gezamelijke brief schrijven naar Radar, Consumenten bond en naar Spaarbeleg word hier op niet gereageerd dan allemaal een aparte brief sturen naar Spaarbelg.

Ook kunnen we met zijn allen E-Mailtjes sturen naar Spaarbeleg.

De info lijn van Spaarbeleg met zijn allen tegelijk bellen.

Kort om het hele survice netwerk van Spaarbelg platleggen.

Net zolang totdat we gehoor krijgen aan onze klachten.
Daarom lijkt mij het verstandig om alle sprinters in kaart te brengen en zo een gezamelijk front te vormen. Ook om andere mensen ervan te weerhouden om een Sprintplan af te sluiten.

Wat vinden jullie hiervan graag zie ik nog sugesties.

Denk erom alleen begin je niets maar samen zijn we sterk.

De groeten

Martijn Kers

Zoë Gibson

Re: SPRINTPLAN SPAARBELEG

Ongelezen bericht door Zoë Gibson »

Ik wil ook alle gedupeerden van Spaarbeleg (met name inzake de Sprintplan) oproepen om naar www.consumentenbond.nl te gaan. Klik op 'doe mee' en vervolgens op 'lees verder' bij 'lopende acties' en als laatst 'consumenten problemen'. Daar zien jullie mijn oproep.

Jullie kunnen daar lezen hoeveel mensen gereageerd hebben op mijn aanbod van een voorbeeld brief om naar Spaarbeleg te sturen.

Reageer aub ook dan op de site want dan kan de Consumentenbond zien hoeveel reacties er zijn (inmiddels meer dan 170) Hopelijk kunnen zij dan een concrete actie opstarten namens ons allemaal.

Vergeet neit je mail adres in de tekst te melden.

Janneke Piets

Re: SPRINTPLAN SPAARBELEG

Ongelezen bericht door Janneke Piets »

Jazeker, ik wil ook meedoen als er iets te ondernemen valt tegen dat "mooie" 5-jarenplan. Ik heb nog een half jaar te gaan, ik had veel eerder iets moeten ondernemen. In het begin heb ik nog wel opheldering gevraagd bij een advocatenkantoor, ik vond de brief deze week weer tussen m'n papieren toen ik na de uitzending van Radar eind maart
alles weer tevoorschijn haalde. Vanwege de "angst"voor hoge bijkomende kosten ben ik daar niet mee verder gegaan.

Ik heb ook een aantal vragen.

b.v. 1. Er werd me bij het afsluiten verteld(per brief) dat het aftrekbaar was van de belasting. Dat blijkt echter niet meer zo te zijn. Is dat geen reden om te kunnen stoppen?

2. Als m'n echtgenoot er zogezegd nu pas achter komt dat ik hiermee bezig ben en hij heeft niet getekend destijds, kan er dan stopzetting plaatsvinden? (ik heb ergens iets dergelijks gelezen)

3. Verleden week, 27 maart 2003, kreeg ik een schrijven van Spaarbeleg dat zij mij niet kunnen identificeren. Ik zou een storting moeten doen en dan moeten er gegevens overeenkomen. Moet ik dit doen of JUIST NIET?! Is dit een fout van Spaarbeleg en een eventuele reden om te stoppen of moet ik JUIST NIET stoppen?

4. De automatische incassokosten zijn te blokkeren met een zgn. rode kaart. Is het verstandig dit nu te doen of juist niet? De rode kaart ligt hier al uitnodigend voor me. Wat is wijsheid? Ik hoop, dat er een terzake kundig wijs mens wil reageren op mijn vragen.

Alvast bedankt. Janneke Piets.


Gesloten