ASN gaat fors kosten berekenen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

NeoDutchio schreef:
20 aug 2022 07:35
Tja, vroeger kon ik ook gewoon gratis mijn auto parkeren op een parkeerplaats in de stad, dat kan ook niet meer gratis. TS wil gratis zijn geld blijven stallen bij een bank zonder er andere diensten af te nemen. De bank verdiend niets aan deze klant. Sterker, het kost geld. As ik klanten heb die mij structureel geld blijven kosten, dan neem ik daar afscheid van of zorg ik er voor dat het weer lonend word. Niet alleen bedrijven doen dat zo, als je privé ook meer uitgeeft dan dat er binnenkomt ga je ook actie ondernemen. En als ik dan geen zakken chips meer ga kopen gaat de supermarktmanager ook niet mopperen tegen mij dat ik ineens minder koop.

TS zit in een luxeprobleem en eigenlijk is dit een non probleem. Zijn er uberhaupt banken waarbij je enkel een gratis spaarrekening kan hebben zonder andere diensten?
Ja die banken zijn er, wel is waar geen spaarrekening. In ieder geval gratis en je kan betalingen doen, wat wilt u nog meer voor die prijs.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door BL2 »

ASN heeft samen met de andere instellingen welke er onder vallen zo'n 162 miljoen euro winst gemaakt. Met zo'n mooi resultaat zou ik de klanten welke het geld inbrengen ook gaan belasten immers de winst kan nooit genoeg zijn.
Voorlopig maar overgestapt naar een andere bank, dat scheelt weer E 26,00. ASN geeft aan mijn beslissing jammer te vinden....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Jablan »

En dat is de bedoeling achter deze wijziging. Men wil actieve klanten, die het hele pakket aan diensten gebruiken.
16again schreef:
20 aug 2022 06:49
Als iets de banken meer geld kost dan vroeger, is het de naleving van de Wwft
Met afstand de belangrijkste reden, waarom het aanhouden van een rekening in prijs stijgt.

Op zich is ASN netjes. Spaarrekening gratis bij een betaalrekening, alleen een spaarrekening aanhouden net zo duur als een betaalrekening. Je kunt het tarief ook zien als vastrecht, voor minder dan 30 euro per jaar (op dit moment) mag je klant bij deze bank zijn.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op een spaarrekening kan je, volgens mij, alleen maar geld overmaken van een tegenrekening en op die manier ook opnemen.

Dus de Wwft is daar niet echt van toepassing

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Jablan »

ASN moet ook de mensen, die alleen een spaarrekening hebben, controleren volgens de wwft.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door BL2 »

Toch wel bijzonder te lezen dat een meerderheid het heel gewoon vind dat banken vanuit het niets zulke bedragen gaan rekenen. Als het voor de Wwft is, zou de vervuiler toch moeten betalen. Maar schijnbaar vloeien die opbrengsten rechtstreeks naar de schatkist, zover ze er al zijn natuurlijk.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aar je kunt heel simpel overstappen naar een andere bank. Dus wat is het probleem?

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Hophophop »

BL2 schreef:
20 aug 2022 21:09
Toch wel bijzonder te lezen dat een meerderheid het heel gewoon vind dat banken vanuit het niets zulke bedragen gaan rekenen. Als het voor de Wwft is, zou de vervuiler toch moeten betalen. Maar schijnbaar vloeien die opbrengsten rechtstreeks naar de schatkist, zover ze er al zijn natuurlijk.
lol wat. 'Vanuit het niets'? Misschien moet je een keer een krant lezen. 'Zulke bedragen?' Poeh poeh, ruim 2 euro in de maand. Wat een fortuin!

Je geeft er vooral blijk van niks te snappen van hoe en bank werkt, en ook niet op de hoogte te zijn van de economische werkelijkheid.

Tot slot: het is echt tenenkrommend dat je moord en brand schreeuwt omdat je moet betalen voor een dienst. De entitlement is stuitend.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door BL2 »

Hopperdehop, ik realiseer me nu pas dat de banken het voor een schijntje doen. Dat dit allemaal kan voor slechts E 26 per jaar. Vreemd dat ze geen marktconform bedrag rekenen, want hier lijden ze inderdaad verlies op. Ze zullen ook nog wel BTW moeten afdragen over dat bedrag, er blijft haast niets over !!!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
20 aug 2022 21:09
Toch wel bijzonder te lezen dat een meerderheid het heel gewoon vind dat banken vanuit het niets zulke bedragen gaan rekenen. Als het voor de Wwft is, zou de vervuiler toch moeten betalen. Maar schijnbaar vloeien die opbrengsten rechtstreeks naar de schatkist, zover ze er al zijn natuurlijk.
Dit is de achtergrond.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/240399 ... nhoudingen
Wat ik niet zo gewoon vind is dat er niet zo veel gedaan wordt met al die meldingen.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Hophophop »

BL2 schreef:
21 aug 2022 02:19
Hopperdehop, ik realiseer me nu pas dat de banken het voor een schijntje doen. Dat dit allemaal kan voor slechts E 26 per jaar. Vreemd dat ze geen marktconform bedrag rekenen, want hier lijden ze inderdaad verlies op. Ze zullen ook nog wel BTW moeten afdragen over dat bedrag, er blijft haast niets over !!!
Interessant, dat je sarcastisch gaat doen om je eigen onwetendheid te verbloemen.

Ik kan wel weer ingaan op wat er allemaal niet klopt aan je post, maar iets zegt me dat dat geen zin heeft.

Uiteindelijk komt het hier op neer: het staan een bank, net als iedere commerciële instelling, vrij om geld te vragen voor de diensten die ze leveren. Je hebt geen recht op kosteloze dienstverlening en je bent niet zielig.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door xflorisx »

De bank zou er zelf ook wat aan kunnen doen om geen kosten te maken. Zo had ik ook 2 spaarrekeningen bij een dochteronderneming. Daar heb ik geen bankrekening, maar wel een hypotheek. De beide rekeningen stonden op €0.00. En dat ook al langer dan een jaar. Ik moest er nog aardig moeite voor doen om ze beide op te zeggen.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Dat klopt, en heeft het eigenlijk nog wel zin om te sparen met die gigantische rente die je krijgt over jouw spaargeld? Laat die banken nog doen waar ze net genoeg voor zijn, transacties voltooien !

Kosten..? dat hoeft toch niet jouw probleem te zijn, er zijn al volop voorbeelden genoemd waar het gewoon gratis kan. Nederland gaat voor gratis toch? Mag niets kosten, het liefst nog geld toe.

Off topic, om rendementen te halen investeer in lange termijn projecten (oh Lady, alweer een project) dat schiet tenminste op, en je hebt zelf de regie in handen en geen enkele bank nodig. Je moet alleen even zien....welk project? en dat maakt het juist zo leuk en winstgevend! Het betekent dus wel dat je geld in de knip moet hebben, maar dat heeft u,anders komt het ook nooit op de spaarrekening terecht. Heeft u hier wel eens over nagedacht, TS?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Sparen heeft altijd zin, zelfs zonder rente. Maakt je onafhankelijk van anderen.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Lady1234 schreef:
21 aug 2022 17:17
Sparen heeft altijd zin, zelfs zonder rente. Maakt je onafhankelijk van anderen.
Interessante visie.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Duc »

Ohhh je hebt er geen betaal rekening begrijp ik.
Ik kan nml wel een gratis spaarrekening krijgen naast mijn betaal rekening en betaal gewoon hetzelfde bedrag voor betaal en spaarrekening samen als dat ik (zoals nu) alleen een betaalrekening heb daar.
Denk niet dat de ASN de enige bank is die dit gaat aanpassen, zullen er vast meer zijn en anders meer volgen.

Jeroen v.d. B
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2022 18:31

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door Jeroen v.d. B »

Wij hadden al jaren een aantal spaarrekeningen bij de ASN bank, ik zelf al meer dan 20 jaar. Ooit bewust gekozen voor deze bank omdat ze niet op zoveel mogelijk winst uit zijn en zichzelf als 'duurzaam' ziet. Daardoor kreeg je ook veel minder rente dan bij andere grote banken maar daar kozen we bewust voor. Nu wordt je als kleine spaarder door deze bank gewoon weggejaagd of je wordt gedwongen ook een betaalrekening af te nemen maar die hebben we al. Voor wie is deze beslissing goed? Niet voor de klanten, alleen voor de aandeelhouders, kan er nog meer winst gemaakt worden... Dit alles valt ons vies tegen van een bank die duurzaam zegt te zijn en zorgvuldig met mens en milieu om wil gaan. Ze gaan in ieder geval niet duurzaam om met hun klanten die al heel lang bij hen sparen #fail
Laatst gewijzigd door Jeroen v.d. B op 21 aug 2022 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Inderdaad, opzeggen maar. Ik betaal gewoon het nieuwe tarief. En forse kosten zie ik elders wel.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door WZZ »

ASN volgt hiermee het beleid van SNS en Volksbank, hetzelfde concern. Bij SNS had ik alleen spaarrekeningen, die heb ik dus ook opgezegd, want ik zie het niet zitten maandelijks 2,20 voor een spaarrekening te betalen. Bij ASN heb ik naar tevredenheid een betaalrekening, dus daar zit 1 spaarrekening bij inbegrepen. Dat vind ik niet onredelijk, hoewel het nog maar relatief kort geleden is dat je zelfs rente ontving op je betaalrekening. Maar ja, economie anno 2022 is complex, sparen loont niet meer en de geldmachine in Europa draait en draait. Andere banken hebben min of meer dezelfde voorwaarden, dus.....
Ik vind het wel jammer dat ASN zich bv niet positief onderscheidt door een goedkope creditcard aan te bieden. Ook hebben we de gezamenlijke rekening van mijn partner en mijzelf opgeheven, want waarom voor 3 betaalrekeningen kosten maken, als dat niet nodig is?

pegasus1443
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:03

Re: ASN gaat fors kosten berekenen

Ongelezen bericht door pegasus1443 »

In de mail van ASN staat het volgende over de verandering van de tarieven:

'Vanaf 1 oktober 2022 is uw betaalrekening onderdeel van ASN Betalen & Sparen. ASN Betalen & Sparen is een pakket dat bestaat uit 1 particuliere betaalrekening inclusief spaarrekening(en) met alle bijbehorende dienstverlening. U bepaalt zelf wat u van dit pakket wilt gebruiken.


U betaalt per ASN Bankrekening € 2,20 per maand. Dit tarief is onveranderd. U kunt zonder extra kosten ook een spaarrekening erbij openen. Kijk voor meer informatie op asnbank.nl/betalen-sparen.


Vraagt u na diefstal of verlies een vervangende betaalpas aan voor uw ASN Bankrekening, dan kost dat vanaf 1 november 2022 € 4,50'

Plaats reactie