LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marty
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2003 14:37

Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Marty »

hi allemaal

Ik ben benaderd door Credit Score in Breukelen om mijn lening goedkoper bij een andere bank onder te brengen. Out of the blue belden ze me en vroegen wat gegeven. Twee dagen later hingen ze weer aan de lijn om me een aanbieding te doen van "Direkt Bank". Nou 1.5% minder rente op een lening van 18.000 euro. Op zich interessant dus een afspraak gemaakt.

Maar het voelt toch niet helemaal lekker.... Het klinkt nogal vaag nl.

Wie o wie heeft wel eens zaken met deze club gedaan en WIE kent Direkt Bank?

Hoop op wat reacties en tips...

Gast

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Gast »

moet je aan Jean vragen.


anderegast

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door anderegast »

ik heb een spaarloonregeling die via de direkt bank loopt
maar ja...van daaruit heb ik weinig met de bank te maken

Paultje

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Paultje »

Beste Marty,

Kijk ontzettend goed uit met die "goedkope" leningen. Mijn tip: teken vooral NIETS voordat je op de hoogte bent van alle voorwaarden. Zeg dat je er over na wil denken. Het gaat tenslotte niet om niks!

Let vooral op wanneer het verhaal komt van verzekeringen gekoppeld aan de lening. Arbeidsongeschiktheidsverzekering, overlijdensrisicoverzekering, dat soort dingen. Vaak verdient zo'n goedkoop-lenen-cowboy daar klauwen met geld aan. De rente lijkt lekker goedkoop, maar ondertussen betaal je je blauw aan verzekeringspremies voor verzekering waar de dekking vak heel mager van is.

Vraag of de lage rente een instaprente is of dat hij geldt voor de hele looptijd. Bij een instaprente betaal je korte tijd die lage rente. Daarna gaat de te betalen rente meestal (fors) omhoog. Vraag ook naar de looptijd van de lening. Als je maandlasten lager worden maar je looptijd wordt verdubbeld, dan schiet je er vaak weinig mee op.

Pieter

Marty
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2003 14:37

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Marty »

:!: Paultje bedankt voor deze tips, ga een lijstje maken met punten die ik van ze wil weten voordat ik uberhaupt met zo'n geslepen verkoper om de tafel ga zitten. :)

deskundige

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door deskundige »

Als reactie op je vraag inzake Credit Score en Direktbank.

Direktbank is een volle dochter van Fortis. Direktbank zelf is al jarenlang een bekende financieringsmaatschappij in de markt voor professionele kredietbemiddelaars. daar is op zich niets mis mee.

Creidt Score is niet meer dan een bemiddelaar met "snelle jongens op de weg". Een voordeel voor een lageren rente middels een contract bij Direktbank moet niet verdwijnen middels een bekende betalingsbeschermingscontructie etc.
Pas dus ervoor op dat je niets extras leent om dit soort verzekeringen aan te kopen!!.
De beste zekerheid die je voor jezelf in kunt bouwen is door het contract met voorwaarden te ontvangen. Neem dan minstens twee dagen de tijd om het contract minstens twee keer door te lezen.

Als je dan nog iets niet vertrouwd, doen dan nooit, nooit nooit zaken.

Met vriendelijke groet,

Een gast

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Jean »

Goedenmorgen,

De deskundige hier op het forum heeft het bij het rechte eind.

De Direktbank is een betrouwbare financiele instelling met als hoofdprogramma hypotheken en financieringen.

Dat je goedkoper uit zou komen kan best; de direktbank heeft de mogelijkheid een "vechttarief" aan te bieden vanaf 7,3% rente per jaar.

Je hebt de mogelijkheid om een rentekrediet te hebben waarbij je niet hoeft af te lossen.

Bij de Direktbank is het niet altijd nodig om diverse verzekeringen ernaast te gaan sluiten. Maar....als je dat zelf zou willen kun je daar wel voor kiezen; een levensverzekering (voor aflossing en overlijden) en of een arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Jij zal echter moeten kiezen wat je wilt.....wat vind je prettig, alle risicoos lopen tegen de laagste last mogelijk of juist al die risicoos afdekken en daar dan meer voor betalen.

Het is een feit dat een tussenpersoon, zo een hele snelle jongen zoals jullie zeggen, meer verdiend aan zoveel mogelijk polissen dan alleen een rentekrediet.

Marty
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2003 14:37

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Marty »

ja he hallo bedankt voor de info hoor. Ik heb ze vandaag weer aan de lijn gehad en aangegeven dat ik geen afspraak wil voordat ik all info thuis heb ontvangen en kan bestuderen. Helaas hebben ze niet meer gereageerd. Dus heb toch een flauw vermoeden dat dit Credit Score handeltje een beetje vaag is. Toen ik ze belde namen ze ook al heel raar op :roll: . Ik laat gewoon alles lekker wat het is en die 1.2% kan me gestolen worden op dit moment.

F.
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 aug 2003 19:57

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door F. »

Jean nog even een vraagje.
Waar boek je de leaseschuld op weg als je hem verwerkt met een hypotheek?

Gast

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Gast »

F., als ik je goed begrijp bedoel je of de leaseom die je eventueel meefinanciert aftrekbaar is van de belasting? Sinds 2001 is dat dus niet meer het geval. Bruto is netto, dus geen belastingteruggave.

Ga je een hypotheek aan met daarin een leasesom verwerkt, zou ik, om het makkelijker te maken voor het consumptieve gedeelte een aparte leningdeel laten maken zodat bij afgifte van de overzichten van de bank dit een duidelijk overzicht geeft voor de belastingaangifte.

Ook als je wilt gaan inlossen zou je dit eerst moeten doen op het consumptieve gedeelte.

Ik hoop dat ik je vraag goed heb ingeschat en heb beantwoord.

Zoniet, stel em dan nog een keertje.

vriendelijke groet,

Jean.

Jean
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2003 09:43

Re: Credit Score Breukelen lagere rente op lening

Ongelezen bericht door Jean »

Sorry, was vergeten om mijzelf in te loggen!

Gesloten