LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fraude met Rabofoon

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Inge

fraude met Rabofoon

Ongelezen bericht door Inge »

Tot mijn grote verbazing merkte ik enige weken geleden dat er via mijn bankrekeningen pre paid kaarten zijn opgewaardeerd.(Beltegoeden dus)
Het gaat in totaal om € 490.00. Het gaat hierbij om Libertel en KPN gebruikers. In eerste instantie leek het te zijn gebeurd via internetbankieren, maar de bank zei dat het via de Rabofoon is gebeurd.
Na melding hiervan gedaaan te hebben bij de Rabo, is de zaak door hun "onderzocht". Een bedrag van € 190.00 heb ik teruggestort gekregen van de Rabobank omdat dit bedrag nog van mijn rekeningen is afgehaald nadat ik gevraagd had de Rabofoon te blokkeren. Voor het resterende bedrag vind de bank mijzelf aansprakelijk "want u bent onvoorzichtig omgegaan met uw code"
Makkelijk zeggen van de bank, Ik gebruik de Rabofoon al jaren niet meer (sinds ik internetbankier) en weet zelf de code van mijn Rabofoon niet meer. Hoe moeten anderen dit dan in hemelsnaam weten.
Er stonden ook telefoonnummers bij van degene die hun prepaid kaart hebben opgewaardeerd via mijn rekening. Zelf hebben we enkele van deze gasten gebeld, met een smoes. Twee hingen meteen op, een derde gaf zijn (?) naam en vertelde dat hem was aangeboden zijn beltegoed op te waarderen voor twee keer zoveel als hij zou betalen.
Pure oplichting dus. De politie is op de hoogte, ook Libertel ingeschakeld.KPN is ook op de hoogte Helaas wordt je ook door dit soort grote bedrijven van het kastje naar de muur gestuurd. Ga maar naar de bank zij kunnen je wel helpen. Nou mooi niet dus.Ik ben erg teleurgesteld in dit hele gebeuren. Voor dit soort bedrijven is € 300.- peanuts, voor mij veel geld waar ik hard voor hem moeten werken.
Rechtsbijstand doet nu verder onderzoek en hopenlijk de politie ook.
Zijn er meerdere mensen die dit verhaal herkennen ? Laat het mij a.u.b. weten.

M.Janssens

Re: fraude met Rabofoon

Ongelezen bericht door M.Janssens »

hallo inge
ik wil graag reageren op jou verhaal.
wij hebben een soort zelfde geval meegemaakt.
na eem inbraak in onze woning hebben ze onderandere
onze pinpassen ontvreemd.
ze hebben een behoorlijk bedrag van onze rekening gepind
en de bank stelt ons zelf aanspralelijk door onzorgvuldig
met de pas te zijn omgegaan.
ze stellen dat de pincode erbij heeft gezeten of dit hebben
afgekeken en vervolgens een inbraak te hebben beraamd.
dit is echter niet het geval maar het blijft een ja tegen een nee.
wij zijn nu echter met een advokaat bezich om alsnog het gepinde bedrag door de bank vergoed te krijgen.
de banken hebben helaas een machtspositie en zullen niet toegeven dat fraude met passen mogelijk is.
net als in jou geval had ik die pas al een hele tijd niet meer gebruikt.
ik hoop dat je geholpen bent met mijn verhaal.
en dat je me op de hoogte wil houden hoe het bij jou afloopt.

M.Janssens.

Natasha Vreede

Re: fraude met Rabofoon

Ongelezen bericht door Natasha Vreede »

De girofoon blijkt ook zeer zeker niet fraudevrij te zijn. Vlak voor de kerst komen mijn vriend en ik erachter dat door middel van de girofoon zo een 700 euro overgeschreven is van mijn rekening naar een ander voor mij onbekend persoon, tevens werd er 300 euro van mijn plusrekening naar mijn gewone rekening overgeschreven. Dit gelijk gemeld bij afdeling fraude van de postbank en aangifte gedaan bij de politie. Gelijk heb ik alles geblokkeerd, voor mij even geen girofoon. Bij controle bleek tevens dat mijn creditcard door een onbekend persoon was geblokkeerd en een nieuwe aangevraagd en dat hierbij een 06-nummer was doorgegeven. De schok was groot toen een week later op 31 december toch nog 450 euro van mijn girorekening was afgehaald met de girofoon. Iets wat eigenlijk niet meer mogelijk was omdat deze de week daarvoor geblokkeerd was. De ontvanger van het geld was dezelfde persoon als van de vorige keer.Alle gegevens over zijn rekeningnummer, naam en woonplaats waren ook al bekend bij de fraudeafdeling van de postbank. Nu loopt het alweer tegen eind februari en nog steeds heb ik niets gehoord over mijn schadeclaim van 1150 euro. Verder maken ze een troep van adreswijzigingen. Gelijk na deze gebeurtenis hebben zowel mijn vriend als ik onze correspondentieadres laten wijzigen. Nu hebben ze eindelijk door waar ze de afschriften naar toe moeten sturen.Hoe ze trouwens aan de code voor de girofoon zijn gekomen is voor iedereen een groot raadsel.

Inge

Re: fraude met Rabofoon

Ongelezen bericht door Inge »

Naar aanleiding van mijn bericht op 9 februari j.l. kan ik melden dat je als consument zijnde bij de bank aan het kortste eind trekt. Ik kreeg van de bank te horen dat ik verantwoordelijk ben omdat ik, volgens hun nog steeds onzorgvuldig met de code ben omgegaan. Daarnaast wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, ook door de politie (ga maar naar de bank, die lossen het wel op..........) De politie kon volgens hun ook geen zaak openen, wegens gebrek aan bewijs. Na doorvragen bleek dat het te veel tijd, geld en mankracht kost om "mijn" zaak in onderzoek te nemen (ondanks dat ik 06 nummers van diverse personen heb)
Inmiddels heb ik het geldbedrag wat nog niet terug was teruggekregen en wel van de rechtsbijstand. Zij vonden het een interessante zaak, maar omdat hun kosten niet opwogen tegen mijn 300 euro hebben zij voorgesteld om mij de 300 euro uit te keren.
Ik ben hier uiteraard heel blij mee, maar het feit blijft dat je door de bank dus mooi niet geholpen wordt.
Succes met jullie "zaken"

Gesloten