Bunq bank weigert mij als klant

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

Wilde rekening openen bij Bunq. In het verleden heb ik bankrekeningen mogen openen bij verschillende bankinstellingen. Knab, ABN/AMRO en ooit Argenta en DSB. Dat was nooit een probleem. Maar wel bij BUNQ. Het is mij niet duidelijk waarom ik geweigerd wordt. Mag een bank je weigeren zonder geldige redenen?


De veiligheid van onze gebruikers is onze topprioriteit. Daarom controleren we de activiteiten en transacties op alle bunq rekeningen om misbruik te voorkomen.

We hebben onlangs een ongebruikelijke activiteit op je bunq rekening gedetecteerd. We hebben daarom een controle uitgevoerd om je veiligheid te garanderen. Tijdens deze controle hebben we gemerkt dat het gebruik van je rekening afwijkt van wat we normaal gesproken zouden verwachten van dagelijkse bankactiviteiten.

We hebben daarom gegronde redenen om te concluderen dat je rekeninggebruik in strijd is met onze Algemene voorwaarden. Dit betekent dat we geen diensten meer aan je kunnen verlenen en we je rekening sluiten. Dit besluit is definitief.

Volg in de app de stappen hieronder voor meer informatie over ons besluit:

Open de bunq app
Tik op Support center
Bekijk het bericht van ons Compliance Team met meer informatie over het geld dat op je rekening staat
Bekijk onze Algemene voorwaarden,hoofdstuk 'Het einde'
Wil je meer weten over onze missie om bankieren veilig te houden, tik dan op de knop hieronder.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door scontra »

Heeft u nu wel of geen rekening bij Bunq.
Als u geen rekening hebt kan er ook geen sprake zijn van een ongebruikelijke activiteit op uw bankrekening.
Laatst gewijzigd door scontra op 04 apr 2023 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Ik denk dat uzelf wel het beste weet waarom Bunq u niet als klant wil.
Op het Vara forum staat het relaas van een fraudeur.
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... m-dit-doen.
Lees dit eens door.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zou dan "voor mijn eigen veiligheid" toch wel willen weten wat Bunq heeft getriggerd om "voor mijn eigen veiligheid" mijn rekening te sluiten.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had dus allang een rekening geopend bij Bunq. Niet jokken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door moederslink »

gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Wilde rekening openen bij Bunq.(...)
* We hebben onlangs een ongebruikelijke activiteit op je bunq rekening gedetecteerd. *

Je wilde een rekening openen , maar werd geweigerd.
Maar je hebt al een rekening bij Bunq, toch?
Of wilde je een 2e rekening openen?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dure bank dat Bunq. Waarom wilt u daar twee rekeningen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Het is mij niet duidelijk waarom ik geweigerd wordt. Mag een bank je weigeren zonder geldige redenen?
De reden is je al gegeven:
gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Tijdens deze controle hebben we gemerkt dat het gebruik van je rekening afwijkt van wat we normaal gesproken zouden verwachten van dagelijkse bankactiviteiten.
Als je daar meer over wilt weten, neem ik aan dat je dat ook gevraagd hebt. Wat was hun antwoord? Of ben je gelijk hier in de pen geklommen?

Als ik jouw topics en vragen hier op dit forum in openschouw neem, zie ik wel meer zaken die afwijken van wat ik normaal gesproken zou verwachten van dagelijkse activiteiten. Deze verklaring van Bunq komt me dus niet onlogisch voor. En ik ga er vanuit dat je zelf heel goed weet wat de reden is.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Dirkie »

gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Mag een bank je weigeren zonder geldige redenen?

We hebben onlangs een ongebruikelijke activiteit op je bunq rekening gedetecteerd. We hebben daarom een controle uitgevoerd om je veiligheid te garanderen. Tijdens deze controle hebben we gemerkt dat het gebruik van je rekening afwijkt van wat we normaal gesproken zouden verwachten van dagelijkse bankactiviteiten.
Ik denk niet dat Bunq een acceptie plicht heeft dus ze mogen je weigeren.
En daarbij geven ze wel een voor hun geldige reden op.
En blijkbaar had je al een rekening
Dus wie kan uitleggen wat hier nu aan de hand is. Voor de standaard reageerders hier : alleen TS kan dit uitleggen denk ik

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 08:00
gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Het is mij niet duidelijk waarom ik geweigerd wordt. Mag een bank je weigeren zonder geldige redenen?
De reden is je al gegeven:
gezondheid schreef:
04 apr 2023 21:49
Tijdens deze controle hebben we gemerkt dat het gebruik van je rekening afwijkt van wat we normaal gesproken zouden verwachten van dagelijkse bankactiviteiten.
Meer een generieke dooddoener , dan een echte reden. Ik zou ook benieuwd zijn naar toelichting van de bank.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door HADES2001 »

" In het verleden heb ik bankrekeningen mogen openen bij verschillende bankinstellingen. Knab, ABN/AMRO en ooit Argenta en DSB."
Ik vraag me werkelijk af waarom je een rekening wil bij bijna elke bank in nederland
Heb het gevoel dat hier erg veel informatie mist en dat Bunq waarschijnlijk wel een goede reden heeft je niet meer als klant te willen. Een bank wil tenslotte klanten en het feit dat er staat "Dit betekent dat we geen diensten meer aan je kunnen verlenen en we je rekening sluiten. Dit besluit is definitief." denk ik dat ze wel gegronde redenen hebben. Maar neem contact met ze op dan zullen ze het je vast uitleggen (grote kans dat dit per post zal gaan)

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 09:29
Meer een generieke dooddoener , dan een echte reden. Ik zou ook benieuwd zijn naar toelichting van de bank.
Tsja. Dat kan jij vinden. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat de genoemde reden niet ook gewoon de reden is.

Van een gegeven reden een dooddoener maken komt ook wel een beetje complotdenkerig over.

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door BL2 »

HADES2001 schreef:
05 apr 2023 09:31
.....Ik vraag me werkelijk af waarom je een rekening wil bij bijna elke bank in nederland.....
Daar zijn best goede redenen voor te bedenken, dus niet zo heel vreemd of bijzonder.

gezondheid
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 nov 2011 08:37

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door gezondheid »

Deze email kreeg ik bij het openen van rekening. Ik heb geen rekening bij Bunq bank. De reden dat ik bij meerdere banken zat in het verleden had te maken dat wanneer bank failliet zou gaan je toen nog tot 20.000 euro kreeg vergoed. En dat is nu tegenwoordig 100.000. Bovendien kon ik door het openen bij meerdere banken kiezen bij het hoogste rente percentage.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door sylvesterb »

gezondheid schreef:
05 apr 2023 10:09
Deze email kreeg ik bij het openen van rekening. Ik heb geen rekening bij Bunq bank. De reden dat ik bij meerdere banken zat in het verleden had te maken dat wanneer bank failliet zou gaan je toen nog tot 20.000 euro kreeg vergoed. En dat is nu tegenwoordig 100.000. Bovendien kon ik door het openen bij meerdere banken kiezen bij het hoogste rente percentage.
Bunq denkt daar schijnbaar anders over. Heb je ze al gebeld?

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Was die mail dan wel voor u en niet, per abuis, voor een ander? Als je daar geen rekening hebt, kan je ook geen ongebruikelijke transacties uitvoeren.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 apr 2023 09:44
16again schreef:
05 apr 2023 09:29
Meer een generieke dooddoener , dan een echte reden. Ik zou ook benieuwd zijn naar toelichting van de bank.
Tsja. Dat kan jij vinden. Maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat de genoemde reden niet ook gewoon de reden is.

Van een gegeven reden een dooddoener maken komt ook wel een beetje complotdenkerig over.
De genoemde reden is simpelweg onvoldoende expliciet: Elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Waarmee het niet te bepalen is of het (on)terecht is.

Op grond van de AVG zou ik overigens wel willen weten wat de bank denkt te weten over mij.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door grun »

Misschien dat TS bij zoveel banken een rekening had argwaan wekte. Sinds februari 2021 mogen banken ook aan andere financiele instellingen vragen of nieuwe klanten ergens geregistreerd staan, volgens de NOS (link hieronder).
Dat het garantiebedrag opgehoogd is van 20K naar 100K per bank lijkt me juist een reden om het aantal rekeningen en/of banken in te krimpen, niet om uit te breiden?
https://nos.nl/artikel/2394493-banken-k ... s-te-delen

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
05 apr 2023 10:48
De genoemde reden is simpelweg onvoldoende expliciet: Elke vorm van onderbouwing ontbreekt. Waarmee het niet te bepalen is of het (on)terecht is.
Dat een onderbouwing ontbreekt, maakt het niet tot een dooddoener. Degene die de generieke melding krijgt, zal óf weten waar het over gaat, óf stappen ondernemen om meer informatie te krijgen. Een gebruikelijke en logische gang van zaken. Niet voor niets verwijst Bunq ook naar plaatsen waar meer informatie (en ongetwijfeld ook contactgegevens) te vinden is.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bunq bank weigert mij als klant

Ongelezen bericht door Moneyman »

sylvesterb schreef:
05 apr 2023 10:24
gezondheid schreef:
05 apr 2023 10:09
Deze email kreeg ik bij het openen van rekening. Ik heb geen rekening bij Bunq bank.
Bunq denkt daar schijnbaar anders over. Heb je ze al gebeld?
Dat dus... het lijkt erop dat klagen op een forum belangrijker is dan informatie vragen bij degene waar je antwoord kunt krijgen.

Plaats reactie