ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Emiel_amsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2023 15:05

ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Emiel_amsterdam »

Op 27 maart 2023 is een vriend van mij vertrokken naar Venezuela voor een korte periode. De ING bankkaart is nieuw, werkte in Nederland. Eenmaal in Venezuela betalen bij een betaalautomaat in een winkel.. na pinnen... bedrag gaat van de rekening af en komt weer terug op de rekening. Betaling niet gelukt. Dit is een aantal keren gebeurd. Sommige winkels accepteren de bankkaart (maestro) van ING niet. Vaag!

Ik probeer vanuit Nederland bij een groot bedrijf Venezuela een product te betalen online met de creditcard van ING. Op de ING app voer ik de code ING om de betaling te accepteren. Dat 5x opnieuw gedaan. Ook hier gaat iets fout tussen betaalverkeer Venezuela en ING Nederland.

Creditcard koppelen met paypal en via paypal betalen lukt wel online.

Ik heb meerdere malen met de ING gebeld. Aan de bankkaart ligt het niet, er is iets tussen ING en Venezuela. Aan de telefoon verneem ik flauwekul verhalen bij de ING en hebben medewerkers geen idee waar men mee bezig is. Sinds 27 maart tot heden (24 april 2023) heeft ING niet uitgezocht wat er fout gaat. Medewerkers hebben geen interesse om de klant te helpen, ik ben 30 jaar klant van ING. Je kan letterlijk door de stront zakken.

Het is dat ik in Nederland ben en die vriend op afstand kan helpen. Westernunion en als dat soort bedrijfjes bestaan niet in Venezuela. Ik heb namelijk mijn (gratis) bankkaart van de OPENBANK (Spaans) met vestiging in Den Haag meegegeven :) Zo slim was ik dan wel.

Dus ook al staat de bankkaart Wereldwijd in Venezuela, je kan in Venezuela geen betalingen doen.

Vervolgens stuur ik op 17 april 2023 een bedrag van 125 euro naar de Spaanse rekening OPENBANK. Ik krijg een email van de ING 'hoe wat en waar over de betaling' email: [email protected] . Het is nu 24 april 2023 en het geld is nog steeds bij ING. Tot heden geen antwoord mogen ontvangen. Vervolgens verteld een afdeling dat men dossiers door elkaar heeft gehaald en dat er iets fout gaat. Lekkere puinhoop bij ING.

Dus 125 euro is na dagen nog steeds weg. Bankkaart en Creditcard werken niet in combinatie met Venezuela.
Vind het onbegrijpelijk waarom ING dat niet vermeld als je de bankkaart op 'wereldwijd' zet in mijn ING. Je zal er maar 3 maanden zijn en je staat er alleen voor in Venezuela.

Daarnaast als ik van de ING rekening geld stuur naar de OPENBANK dan duurt dat 2 a 3 dagen, plus de dagen zoals weekend en feestdagen. Met de ASN, RABO of ABN staat het direct op de rekening. Na 30 jaar, ben ik binnenkort geen klant meer.

De klantenservice is vreselijk, als medewerkers niet met een antwoord kunnen komen of verder het spoor bijster zijn dan hangen ze gewoon de telefoon op. Een onbeschoft zooitje. Een technische afdeling zou dat moeten uitzoeken. Niet dus. Nu wachten op mijn 125 euro en dan Adios ING.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Cro »

Venezuela zit dan ook in een (financiële) crisis en er wordt al tijden gewaarschuwd over de onstabiele situatie in het land en dat dit ook betalingproblemen met zich mee brengt. Heeft uw vriend zich hier dan niet vooraf op ingelezen?

Bijvoorbeeld de ANWB geeft het volgende mee: https://www.anwb.nl/vakantie/venezuela/ ... iding/geld

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je naar een buitenland gaat en zeker naar een ver land, is het altijd verstandig twee betaalmiddelen bij je te hebben.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door JozJan »

Als ik de toon van de OP zo lees, dan is ING denk ik niet rouwig om het verlies van een 'klant'.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Zo te lezen is er iemand aan het lobbyen voor een bank :mrgreen:

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Kun je buiten Europa je bankpas dan in winkels gebruiken?
Je kunt er wel geld mee pinnen bij een bank.

Dat geld pinnen is me met mijn mooie nieuwe ABNAMRO bankpas laatst nog gelukt, maar dat zal de laatste keer wel zijn geweest, want de brief met de laatste aanmaning dat ze mijn rekening gaan blokkeren is al meer dan een maand oud.
Ik dacht overigens dat blokkeren alleen maar kon bij fraude of witwassen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
25 apr 2023 22:34
Ik dacht overigens dat blokkeren alleen maar kon bij fraude of witwassen.
Natuurlijk niet. Er zijn legio redenen om een rekening/ pas te blokkeren. Lees je voorwaarden maar eens door.

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Ruud.A »

Moneyman schreef:
26 apr 2023 10:22
Ruud.A schreef:
25 apr 2023 22:34
Ik dacht overigens dat blokkeren alleen maar kon bij fraude of witwassen.
Natuurlijk niet. Er zijn legio redenen om een rekening/ pas te blokkeren. Lees je voorwaarden maar eens door.
De reden dat ze hun klanten, die ze in het verleden toestemming hebben gegeven om te emigreren met behoud van hun rekening, en geen enkele hulp willen bieden om over te stappen naar een andere bank is natuurlijk niet zo'n beste reden.
Ook de legitimiteit ervan betwijfel ik, want de bank heeft wel een zorgplicht.
En mensen op straat willen zetten met het argument dat de bank geen vergunning zou hebben - terwijl ze een privatebanking afdeling Mees Pierson hebben die wel wereldwijd bankieren aanbiedt, en die gewoon een onderdeel is van de ABNAMRO - lijkt mij toch lichtelijk in strijd met de zorgplicht, voor zover je het geen keiharde leugen wilt noemen natuurlijk.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ruud.A schreef:
26 apr 2023 16:31
Moneyman schreef:
26 apr 2023 10:22
Ruud.A schreef:
25 apr 2023 22:34
Ik dacht overigens dat blokkeren alleen maar kon bij fraude of witwassen.
Natuurlijk niet. Er zijn legio redenen om een rekening/ pas te blokkeren. Lees je voorwaarden maar eens door.
De reden dat ze hun klanten, die ze in het verleden toestemming hebben gegeven om te emigreren met behoud van hun rekening, en geen enkele hulp willen bieden om over te stappen naar een andere bank is natuurlijk niet zo'n beste reden.
Ook de legitimiteit ervan betwijfel ik, want de bank heeft wel een zorgplicht.
En mensen op straat willen zetten met het argument dat de bank geen vergunning zou hebben - terwijl ze een privatebanking afdeling Mees Pierson hebben die wel wereldwijd bankieren aanbiedt, en die gewoon een onderdeel is van de ABNAMRO - lijkt mij toch lichtelijk in strijd met de zorgplicht, voor zover je het geen keiharde leugen wilt noemen natuurlijk.
Niets van wat je zegt maakt je eerdere gedachte correct. Sterker nog: het heeft niets met elkaar of met het topic te maken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: ING - Betalingen in Venezuela lukt niet met bankkaart, klantenservice helpt niet

Ongelezen bericht door BL2 »

Ruud.A schreef:
25 apr 2023 22:34
.....want de brief met de laatste aanmaning dat ze mijn rekening gaan blokkeren is al meer dan een maand oud.....
Dat noemen we nou een topic kapen.

Plaats reactie