Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
05 mar 2023 15:48
scontra schreef:
05 mar 2023 13:53
Zonder onbeschoft te willen zijn, maar een Bankpas in je portemonnee bewaren, waar je met je achterwerk op gaat zitten, dat is toch geen goede plek om je bankpas, met een toch wel kwetsbare chip, te bewaren. :Oops:
Da’s nogal een aanname waar je vanuit gaat. Wie heeft er tegenwoordig nog een portemonnee in z’n kontzak?
Ik, met bankpasjes en al.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
05 mar 2023 15:48
scontra schreef:
05 mar 2023 13:53
Zonder onbeschoft te willen zijn, maar een Bankpas in je portemonnee bewaren, waar je met je achterwerk op gaat zitten, dat is toch geen goede plek om je bankpas, met een toch wel kwetsbare chip, te bewaren. :Oops:
Da’s nogal een aanname waar je vanuit gaat. Wie heeft er tegenwoordig nog een portemonnee in z’n kontzak?
Veel mannen dus. 😁

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

OK, er zijn toch minstens 2 mannen die een portemonnee in de kont zak hebben. Het zij ze vergeven :lol:

Maar dat zegt natuurlijk nog steeds niet dat dat in het gewraakte geval ook zo is. Sterker nog: aangezien aangegeven wordt dat de bankpassen nooit in de broekzak worden bewaard, is die kans nogal klein :wink:

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is een verschil tussen niet in de broekzak en een portemonnee in de kontzak. En alleen @whitenose heeft het erover dat de pas niet in de broekzak wordt bewaard. .

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
05 mar 2023 18:23
En alleen @whitenose heeft het erover dat de pas niet in de broekzak wordt bewaard. .
Goh… laat dat nou nét degene zijn waar scontra de bewuste opmerking tegen maakte…

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
05 mar 2023 17:04
Ik, met bankpasjes en al.
Voor dat ik schande roep, gaan jouw pasjes vaak stuk?

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
05 mar 2023 21:26
Erthanax schreef:
05 mar 2023 17:04
Ik, met bankpasjes en al.
Voor dat ik schande roep, gaan jouw pasjes vaak stuk?
Nee :D
Ik heb voor zover ik me herinner één keer een nieuw pasje aangevraagd in de afgelopen 10 jaar.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dan kan ik nu aannames gaan maken. Zo'n pasje wordt om de vijf jaar vervangen, dus heb je defacto twee pasjes en is er effectief een kans van 50% dat zo'n pasje binnen vijf jaar kapot gaat als je hem in je portemonnee opbergt die je in je kontzak stopt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb van mijn leven nog geen nieuw pasje aan hoeven vragen. Maar hij zit ook niet in mijn kontzak of in mijn portemonnee.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
05 mar 2023 23:31
Dan kan ik nu aannames gaan maken. Zo'n pasje wordt om de vijf jaar vervangen, dus heb je defacto twee pasjes en is er effectief een kans van 50% dat zo'n pasje binnen vijf jaar kapot gaat als je hem in je portemonnee opbergt die je in je kontzak stopt.
Die aannames kloppen heaas niet. Ik heb drie bankpasjes en twee creditcards. Die periode kan ook wel 15 jaar of nog langer zijn, maar die 10 jaar kan ik onder ede verklaren :D

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
05 mar 2023 23:31
Dan kan ik nu aannames gaan maken. Zo'n pasje wordt om de vijf jaar vervangen, dus heb je defacto twee pasjes en is er effectief een kans van 50% dat zo'n pasje binnen vijf jaar kapot gaat als je hem in je portemonnee opbergt die je in je kontzak stopt.
Assumption is the mother of all ****-ups....

GSadventure
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 feb 2022 11:35

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door GSadventure »

Mijn betaalpassen, klantenkaarten, winkelkaarten, credicards etc. gaan nooit kapot. Ik bewaar ze netjes in mijn portemonnee. De passen doen het altijd en houden het tot de einddatum vol.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door scontra »

GSadventure schreef:
06 mar 2023 16:45
Mijn betaalpassen, klantenkaarten, winkelkaarten, credicards etc. gaan nooit kapot. Ik bewaar ze netjes in mijn portemonnee. De passen doen het altijd en houden het tot de einddatum vol.
Wel een hele dikke (aanname) portemonnee met zoveel verschillende passen en ook nog in een meervoud daarvan.
Ben dan ook wel heel benieuwd waar u die goedgevulde portemonnee met u meedraagt (zeker in de zomermaanden) ?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vast in een tasje.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
06 mar 2023 17:50
Ben dan ook wel heel benieuwd waar u die goedgevulde portemonnee met u meedraagt (zeker in de zomermaanden) ?
Moet zeggen dat ik zelf zei dat ik mijn portemonnee in de kontzak stop, maar in de zomermaanden zit deze inderdaad gewoon in de broekzak van de korte broek.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door k2p »

Wat een non-discussie. Pasjes horen licht te kunnen buigen. Anders waren ze wel van bamboe gemaakt. Ook is het bijzonder opvallend hoe vaak ING genoemd wordt met deze problemen, maar veel minder bijvoorbeeld een Rabobank.

Ter overvloede: mijn vrouw en ik bewaren de pasjes niet in de kontzak.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mijn hele omgeving heeft ING pasjes. Niets mis mee.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Dirkie »

k2p schreef:
06 mar 2023 19:12
Wat een non-discussie. Pasjes horen licht te kunnen buigen. Anders waren ze wel van bamboe gemaakt. Ook is het bijzonder opvallend hoe vaak ING genoemd wordt met deze problemen, maar veel minder bijvoorbeeld een Rabobank.

Ter overvloede: mijn vrouw en ik bewaren de pasjes niet in de kontzak.
Je kunt het pas opvallend noemen als je iets weet over de populatie waarover je opmerking betrekking, hoe groot het aandeel van ING en RABO passen daarin is en hoeveel er daarvan daadwerkelijk stuk gaan. Het aantal meldingen op zich zegt niet veel.

Piranha
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2023 07:12

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Piranha »

Ik heb 2x eerder een defecte ING pas binnen de vervangingstermijn en laten vervangen á 4,50 per stuk. Nu is de derde ook defect na een aantal maanden. Ik bewaar mijn pas in mijn portemonnee samen met andere passen die nog nooit defect zijn geraakt(!) en stop de portemonnee nooit in mijn kontzak.
De ING pas is slecht gemaakt en ben niet van plan voor een derde keer 4,50 neer te tellen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Betaalpas defect maar ING brengt kosten in rekening voor vervanging

Ongelezen bericht door Moneyman »

Piranha schreef:
07 aug 2023 07:25
De ING pas is slecht gemaakt en ben niet van plan voor een derde keer 4,50 neer te tellen.
Overstappen dan maar :D Overigens wel opvallend dat je 3x op rij binnen een paar maanden kapotte passen hebt. Laat ik zo zeggen: dat doet mij eerder aan gebruikersfouten dan aan pasfouten denken, zeker gezien mijn eigen andersluidende ervaringen erbij.

Plaats reactie